خبرگزاری کار ایران

بانک ملی در هفته گذشته؛ دو رویداد مهم

دریافت جایزه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و اعلام سهم 90 هزار فقره ای وام ازدواج

دریافت جایزه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و اعلام سهم 90 هزار فقره ای وام ازدواج
کد خبر : ۵۱۳۹۳۵

هفته ای که گذشت بانک ملی ایران شاهد دو رویداد مهم بود. نخست دریافت جایزه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و دیگری اعلام سهم 90 هزار فقره ای بانک از طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

 به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیرعامل بانک با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، گفت: این طرح با منابع قرض الحسنه پس انداز بانک ها به میزان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان انجام می شود که سهم بانک ملی ایران از آن بیش از 900 میلیارد تومان است.
دکتر محمد رضا حسین زاده افزود: بانک ملی ایران قرار است اعطای90 هزار فقره از این تسهیلات را بر عهده بگیرد که تقریبا 20 درصد کل تسهیلات اعلام شده است.
به گفته وی، طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از اول مرداد تا آخر شهریور عملیاتی خواهد شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین 100 میلیون ریال است.
 

 

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین گفت: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد از سال گذشته در این بانک اجرایی شده است.
دکتر محمدرضا حسین زاده در «هشتمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی» که با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور و جمعی از کارشناسان و محققان حوزه برنامه و بودجه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: از دو سال پیش مقدمات عملیاتی شدن این اقدام در بانک ملی ایران فراهم شد و در سال گذشته یک منطقه از تهران، شاهد اجرایی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بود.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به این که این بانک 3500 شعبه و 40 هزار کارمند دارد، اظهار کرد: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در چنین سازمان بزرگی می توان آثار بسیار مشهود و قابل توجهی داشته باشد.
حسین زاده با تاکید بر این که بزرگترین اثر عملیاتی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، افزایش کارایی، اثربخشی و انضباط مالی است، ادامه داد: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، هیات محترم دولت و برنامه های بالادستی است، عملیاتی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد می باشد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که دست کم در سه بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به طور مشخص به موضوع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره شده است، گفت: کنترل و نظارت بر اموال عمومی، بالابردن کیفیت در مدیریت دستگاه و نیز انتخاب بهترین مورد در میان همه انتخاب ها، دستاورد بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.
حسین زاده ادامه داد: طبیعی است که دستگاه ها به هزینه کردن زیاد علاقه مند باشند، در حالی که بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، جلوی مصرف بی رویه منابع را می گیرد. در واقع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به جای این که به گذشته نگاه کند، نتیجه گراست.
رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با اشاره به آثار عملیاتی شدن این روند در بانک ملی ایران گفت: تا پیش از این، چینش کارکنان در شعب به شیوه سنتی بود، اما اکنون روسای شعب از کارکنان به بهترین وجه استفاده می کنند، چرا که قیمت تمام شده خدمات در همه شعب بانک حساب شده است.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر روسای شعب بانک ملی ایران با محاسبه هزینه و فایده خدمات، شعبه را اداره می کنند، افزود: این انضباط مالی حاکم شده در بانک، باعث شده اداره امور از شیوه سنتی خارج شده و مبتنی بر شیوه های نوین باشد.
به گفته حسین زاده، یک هزار و 407 فعالیت با 136 فرایند در بانک ملی ایران احصا شده و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بر اساس سه محور استاندارد سازی و مدیریت مستندات، قیمت تمام شده و ارزیابی عملکرد، پیاده سازی شده است.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و افزایش دانش کارکنان و مدیران سازمان ها نسبت به امتیازات بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، ادامه داد: اکنون شعب بانک ملی ایران در استان های تهران، مازندران و اصفهان، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را تجربه می کنند.
وی شفاف سازی، جلوگیری از وقوع فساد و بیشینه شدن درآمد با در نظر گرفتن هزینه منطقی مبتنی بر عملکرد را از جمله دستاوردهای بودجه ریزی عملیاتی اعلام کرد.

 

 

 

بانک ملی ایران، تندیس برنزی جایزه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را از هشتمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دریافت کرد.
این تندیس بنا به نظر کمیته راهبری جایزه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در سومین دوره ارزیابی و به پاس تلاش و کوشش مدیران و مشاوران این سازمان در طراحی و استقرار «نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد» به بانک اهدا شده است.ناصر شاهباز عضو هیات مدیره ،به نمایندگی از بانک ملی ایران تندیس مذکور را دریافت کرد.
بانک ملی ایران نخستین بانکی است که توانسته این تندیس را دریافت کند. ریاست این کنفرانس که در تیرماه سال جاری برگزار شد بر عهده دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور بود. 

 

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: مشتری، مهمترین دارایی بانک است و هر روز باید نحوه خدمت رسانی به مشتریان بهبود یابد.
برات کریمی در پایان نخستین دوره جدید آموزش متصدیان شعب برای ارائه طرح های نوین بانک در راستای ارتقاء سطح خدمات به مشتریان با بیان این که امروز در دنیا، کیفیت خدمت رسانی به مشتریان از کمیت آن اهمیت بیشتری دارد، اظهار کرد: مشتری مداری است که سود بانکداری را افزایش می دهد و در این زمینه باید به طور مرتب اقدامات ویژه ای در نظر گرفت.
معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به این که اکنون وضعیت بانک در زمینه رشد منابع، نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات و نیز ریسک اعتباری بسیار مطلوب است، ادامه داد: همه اینها زمانی اثربخش است که بتوانیم مشتری را به بهترین شکل راضی نگه داریم و با سرعت و دقت، خواسته او را برآورده کنیم.
کریمی با بیان این که بانک ملی ایران پیش از این تجربه های موفقی در زمینه اجرای طرح هایی مانند مشتریان VIP، طرح بازاریابی و ایجاد باجه های ترویج بانکداری داشته است، گفت: در روزگاری که رقابت میان کمیت بانک ها به شدت افزایش یافته، بهبود کیفیت خدمات می تواند مزیتی رقابتی باشد و بانک ملی ایران تمام تلاش خود را می کند که مثل همیشه در این زمینه سرآمد باشد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که متصدیان بانکی در آینده می توانند مدیران ارشد بانک باشند، گفت: آموزش مستمر باعث می شود مشکلات اجرایی به تدریج شناخته و برطرف شود، بنابراین بدنه بانک ملی ایران روز به روز از نظر دانش و توان قوی تر خواهد شد.
کریمی در پایان از ادارات کل سازمان و روش ها، بازاریابی، سرمایه انسانی، آموزش، روابط عمومی و بخش انفورماتیک بانک که دراجرای طرح و برگزاری این دوره آموزشی نقش موثر داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

 

 

استعلام ضمانتنامه های ریالی از طریق سامانه پیام رسان الکترونیکی ملی (سپام) در وب سایت بانک ملی ایران، آنی شد.
با راه اندازی سامانه جدید استعلام ضمانت نامه های ریالی سپام بانک ملی ایران به آدرس  https://www.bmi.ir/sepaminquery  متقاضیان و ذینفعان می توانند به صورت آنی پاسخ استعلام خود را دریافت کنند.
راه اندازی این سامانه اقدامی قابل توجه در پاسخگویی به استعلام ضماننامه ها محسوب می شود به طوری که پیش از این استعلام و اعتبار سنجی ضمانتنامه های ریالی با تاخیر 24 ساعته صورت می پذیرفت ولی در حال حاضر این روند به صورت آنی انجام می شود.
لازم به ذکر است که سامانه پیشین بانک ملی ایران به آدرس  https://www.bmi.ir/letterofguarantee  در کنار سامانه سپام فعال است و امکان استعلام ضمانتنامه های ریالی از طریق هر دو سامانه وجود دارد.

 

 

بانک ملی ایران نرم افزار جامع بانک اطلاعاتی عرصه و اعیان، ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات را در دست تهیه دارد.
تهیه این نرم افزار توسط کارشناسان شرکت داده ورزی سداد با هماهنگی اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف و اداره کل مدیریت عملیات بانکی به زودی به پایان می رسد. 
این نرم افزار برای نخستین بار طراحی شده، ابتدا مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته و پس از شناسایی نقایص احتمالی توسط کاربران، وارد مرحله استفاده عملیاتی خواهد شد.
از آنجا که اطلاعات بازدیدهای کارشناسان در بخش املاک به ویژه در بخش ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات نظیر مدل، سال ساخت، کشور سازنده، اسناد و مدارک گمرکی، بازرسی های کالا، پکینگ لیست ها، برگ سبز، پروفرما و ... در این نرم افزار قابل ذخیره سازی و مقایسه با موارد مشابه است، به کاربر در تعیین ارزش گذاری های موارد مطروحه کمکی جدی خواهد کرد.
همچنین با عملیاتی شدن این نرم افزار، کارشناسان بانک در سطح کشور از یک الگوی ارزشمند واحد تبعیت خواهند کرد.
این نرم افزار با سطوح دسترسی تعریف شده و قابلیت به روز شدن ویرایش، علاوه بر تسریع در تهیه گزارش های کارشناسی، امکان دسترسی کاربر به فایل اطلاعاتی بانک جامع گزارش های ارزیابی مستند شده را فراهم می کند.

 

 

تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و مازندران، بیشترین ابزار و تجهیزات پرداخت الکترونیک بانک ملی ایران را دارند.

 

بر اساس اطلاعات موجود تا فروردین ماه سال جاری بیش از 16 میلیون و 700 هزار ملی کارت در تهران، حدود 3 میلیون و 200 هزار ملی کارت در اصفهان و بیش از 3 میلیون ملی کارت در خوزستان صادر شده است.
همچنین تهران بیشترین میزان خودپردازهای بانک ملی ایران را دارد و اصفهان و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. به ترتیب یک هزار و 518 دستگاه، 434 دستگاه و 422 دستگاه خودپرداز بانک ملی ایران در این سه استان نصب شده است.
پایانه شعب نیز یکی دیگر از تجهیزات پرداخت الکترونیک است، به طوری که 4 هزار و 500 دستگاه آن در شعب بانک ملی ایران در استان تهران مستقر است. یک هزار و 355 دستگاه پایانه شعب نیز در استان مازندران و یک هزار و 305 دستگاه در استان اصفهان قرار دارد.
 

 

مهلت سپرده‌گذاری سی و هشتمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران تا پایان مرداد ماه تمدید شد.
هموطنان و مشتریان تا پایان مرداد ماه 1396 فرصت دارند، نسبت به افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی در شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام کنند. 
باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت 3 ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی ( 31 مردادماه 1396 ) شرط لازم برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌ها می‌باشد.
لازم به ذکر است بانک ملی ایران در سی و هشتمین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز خود بیش از 970 میلیارد ریال جایزه در نظر گرفته است.در این دوره از قرعه کشی که در هشتاد و نهمین سال تاسیس بانک برگزار می شود، به 89 نفر از دارندگان حساب های پس انداز، کمک هزینه خرید واحد مسکونی به مبلغ یک میلیارد ریال اهدا خواهد شد.
 289 کمک هزینه خرید خودرو داخلی هر یک به مبلغ 500 میلیون ریال، 389 کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به مبلغ 200 میلیون ریال و 989 کمک هزینه ازدواج هر یک به مبلغ 150 میلیون ریال، بخشی از جوایز این دوره از قرعه کشی حساب های پس انداز بانک ملی ایران است.
 1089 کمک هزینه تحصیلی هر کدام به مبلغ 25 میلیون ریال، 189 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هر کدام به مبلغ 10 میلیون ریال و 1089 کمک هزینه خرید صنایع دستی هر کدام به مبلغ 5 میلیون ریال بخش دیگری از این جوایز است. همچنین 680 هزار و 89 نفر از دارندگان این حساب ها هر کدام مبلغ 700 هزار ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
 در مجموع 684 هزار و 212 نفر از دارندگان حساب، در این دوره قرعه کشی برنده جایزه خواهند شد.

 

 

بانک ملی ایران طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید در 80 طرح عام المنفعه و خیرخواهانه با صرف مبلغ 192 میلیارد ریال مشارکت کرده است.
در ادامه روند حمایت از امور خیریه و عام المنفعه، در سال های 1392 تا 1395 نیز حسب مصوبات هیات مدیره، مشارکت در این طرح ها در دستور کار بانک ملی ایران قرار گرفته است.
آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد معرفی شده توسط ستاد دیه کشور، احداث مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و معلولین ذهنی، بازسازی شیرخوارگاه، احداث بیمارستان و درمانگاه از جمله اقدامات عام المنفعه بانک ملی ایران بوده است.
همچنین مساعدت مالی به انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی، اهدای آمبولانس، احداث مدرسه، نمازخانه، مصلی، مسجد و حوزه علمیه در مناطق محروم کشور از دیگر اقدامات این بخش است.
بانک ملی ایران هزینه این اقدامات را از محل پنج درصد بودجه امور فرهنگی و آموزشی قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز و پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تامین کرده است.

 

 

اسکناس های فرسوده حدود دو درصد کل اسکناس های در گردش بانک ملی ایران را شامل می شود.
اسکناس های فرسوده هر روز توسط کارکنان بانک در واحدها و خزائن ادارت امور شعب، تفکیک شده و به بانک مرکزی ارسال می شود.
همچنین در پایان هر روز، وجوه نقد مازاد بر سقف تعیین شده واحدهای بانک ملی ایران در سراسر کشور جمع آوری شده و پس از سالم و پاک سازی شدن و نیز کنترل های لازم به خزانه بانک مرکزی منتقل می شود.
در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان، شعب بانک ملی ایران به ارائه اسکناس های سالم و پاکسازی شده مکلفند، به طوری که هر روز اسکناس های فرسوده و غیر قابل خرج از اسکناس های سالم و قابل مصرف تفکیک می شوند.
اسکناس های تقلبی نیز به محض ارائه توسط مراجعه کنندگان، تشخیص داده شده و از چرخه مبادلات پولی خارج می شود.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز