انتشار یک محتوای نمایشی با محوریت محصولات بیمه ای به بهانه طنزپردازی، واکنش بیمه مرکزی به عنوان ناظر عملکرد صنعت بیمه را به دنبال داشت.
به گزارش ایلنا، متن بیانیه ای که از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی صادر شده به این شرح است:
افزایش ضریب نفوذ بیمه در گرو شناسایی ظرفیت ها و خدمات آن به مردم است اما فعالان این صنعت پیش از سودآوری و منافع مادی خود به اخلاق حرفه ای و اخلاقی حاکم بر جامعه پایبندند و تبلیغات نامناسب را بر نمی تابند
برابر آیین نامه های مصرح و دقیقی که از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه به تمامی ارکان این صنعت ابلاغ شده، تبلیغات در فضای مجازی مانند فضای رسمی در چارچوب مشخصی اعلام شده که تخطی از آن تبعاتی را بدنبال خواهد داشت.
آیین نامه های یادشده بر اساس قانون، شرع و هنجارهای عرفی است و هیچ یک از فعالان صنعت بیمه حق سرپیچی و عبور از مقررات الزام آور را نخواهند داشت.
بیمه مرکزی و سایر ارکان صنعت بیمه هیچگاه با استفاده از ابزار طنز مخالف نیست و حتی نهادناظر با بهره گیری از طنزپردازان حوزه های مکتوب و صوتی و تصویری به ساخت و انتشار آثار طنزآمیز اقدام کرده است.
با این حال متولیان عرصه فرهنگسازی، اطلاع رسانی و تبلیغات بیمه هیچگاه پا از دایره ادب و متانت فراتر ننهاده اند و به قیمت جذب چند مخاطب بیشتر، راه ناصواب را در پیش نگرفته اند.
نهاد ناظر صنعت بیمه با احترام به فرهنگسازان شریف که در مسیر همگانی سازی محصولات و ساده سازی مفاهیم این صنعت حرکت می کنند اعلام میدارد که تمامی رفتارها در فضای مجازی این حوزه با دقت و حساسیت رصد می شود و با هنجارشکنان براساس قوانین و مقررات برخورد لازم صورت خواهد گرفت.