خبرگزاری کار ایران

رضایت «عموم مردم»، محور سیاست گذاری جدید برای اداره بانک

رضایت «عموم مردم»، محور سیاست گذاری جدید برای اداره بانک
کد خبر : ۱۱۶۲۰۵۶

مدیرعامل بانک ملی ایران با تبیین سیاست های جدید اداره این بانک، تاکید کرد که محصولات و خدمات جدید با هدف جلب رضایت «عموم مردم» و نه اقشار خاص طراحی خواهد شد.

به گزارش  ایلنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا فرزین در همایش بررسی تخصصی عملکرد ادارات امور شعب منطقه یک کشور که با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد بانک در شهر اهواز برگزار شد، با تاکید بر این که واحدهای این بانک باید در اقصی نقاط کشور حضور داشته باشند و به عموم مردم خدمات رسانی کنند، اظهار کرد: تعطیلی شعب کم بازده یک سیاست عمومی نیست، بلکه اگر شعبه ای چندان کارآمد نیست، باید حداکثر تلاش برای بهبود شرایط آن صورت بگیرد.

وی با تاکید بر این که خدمات بانک نباید به اقشار خاص و یا اصناف محدود شود، گفت: ضمن این که خدمات خرد باید به سمت نئوبانک هدایت شود، عموم مردم باید جایگاه ویژه در محصولات و خدمات طراحی شده آن داشته باشند.
او ماهیت بانک ملی ایران را خدمت رسانی به عموم مردم اعلام کرد و با بیان این که ارائه برخی خدمات بدون توجه به سوددهی آنها جزو وظایف ذاتی این بانک است، ادامه داد: حتی لازم است با هدف تسهیل دسترسی همه مشتریان خرد و کلان، اختیارات ادارات امور شعب استان ها با نظارت کامل، افزایش پیدا یابد.
به گفته وی، تشکیل «کمیته توسعه محصول» برای بررسی و تحلیل بازار همراه با مهندسی مالی، به دست آوردن نیازهای مشتری و طراحی محصول و خدمت متناسب با آن در بانک ضروری است.
فرزین داشتن نیروی انسانی توانمند، منابع گسترده مالی و شبکه خدمات رسانی گسترده را از مزایای اساسی این بانک خواند و با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از این منابع، خاطرنشان کرد: ناترازی ها و عدم تعادل های موجود باید با ارائه راهکارهای علمی و نیز تلاش همه جانبه کارکنان برطرف شود تا حداکثر رضایت میان همکاران و مشتریان ایجاد شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین ظرفیت شعب متعدد خارجی و نیز واحدهای گسترده ارزی داخلی را بسیار ارزشمند خواند و با بیان این که باید از این پتانسیل به منظور ارائه خدمات حداکثری به مشتریان استفاده کرد، افزود: در شرایط محدویدت های ارزی، تسهیلات ارزی باید به مشتریانی پرداخت شود که دارای محصولات صادراتی هستند.
وی همچنین رسیدگی به نیازهای کارکنان را از الزامات اساسی خواند و با بیان این که کارمند برای پیاده سازی حداکثر توان خود باید از آرامش نسبی برخوردار باشد، ادامه داد: محدود کردن منابع مالی در این بخش به زیان بانک و مشتری است و می طلبد که رویه ها در این بخش به شکل مقتضی اصلاح شود.
او تغییر در سیاست های فناوری اطلاعات بانک را در شرف تغییر خواند و با تاکید بر این که سطح خدمات رسانی در این بخش باید ارتقا یابد، اظهار کرد: سیاست های تازه ای در این بخش تدوین شده که ابلاغ خواهد شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین بر لزوم مصرف منابع تجمیع شده استان ها در همان استان تاکید کرد و با بیان این که نباید اجازه داد منابع از استانی به استان دیگر هدایت شود، گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی بانک نیز باید در اسرع وقت و با حداکثر توان برطرف شود.
فرزین عبور از بروکراسی های اداری دست و پاگیر، چابک سازی سازمان و نیز رفع موانع ایجاد ارتباط میان مدیران و کارکنان را خواستار شد و تاکید کرد: بانک ملی ایران نباید هیچ کاری جز بانکداری داشته باشد، بنابراین هر اقدامی که به جز در راستای این هدف باشد، از دستور کار خارج خواهد شد.
گفتنی است مدیر عامل بانک ملی ایران در آخرین روز سفر به استان خوزستان، ضمن بازدید از چند شعبه شهر اهواز، با جمعی از کارکنان دیدار کرد و به بیان دیدگاه های خود برای بهبود روند فعالیت بانک پرداخت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز