مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:
حدود۹۰ درصد تقاطعها در قم هوشمندسازی شده است
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: این سازمان در زمینه حمل و نقل و روانسازی ترافیک شهری بحثهوشمندسازی تقاطعها را در دستور کار دارد و ۹۰ درصد تقاطعها هوشمند شده است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: این سازمان در زمینه حمل و نقل و روانسازی ترافیک شهری بحثهوشمندسازی تقاطعها را در دستور کار دارد و ۹۰ درصد تقاطعها هوشمند شده است.
به گزارش ایلنا از قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: این سازمان در زمینه حمل و نقل و روانسازی ترافیک شهری بحثهوشمندسازی تقاطعها را در دستور کار دارد.
وی با اشاره به اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۹۰ درصد تقاطعها هوشمندسازی انجام شده است و هوشمند سازی باقی تقاطعها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: این سیستم با برنامهریزی و نصب دوربینهای نظارتی فعالیت میکند و روانسازی ترافیک در تقاطع را به همراه دارد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تدوین فرآیندها و تقویت زیرساختهای حمل و نقل عمومی امسال در دستور کار قرار گرفت، گفت: ایجاد سامانه تندروی اتوبوسرانی از جمله اقدامات اجرا شده بوده و راه اندازی خط یک و دو به عنوان بازوی اجرایی سازمان حمل و نقل انجام شده است.
وی عنوان کرد: اطلاعرسانی خاص در زمینه بحثعلایم و تجهیزات ترافیکی روی تقاطعها در دستور کار قرار گرفته، بنابراین با این اطلاعرسانی فرآیند رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تقویت شده و کاهش تصادفات را به دنبال خواهد داشت.
اقبالیان یادآور شد: تشکیل کمیتههای فنی نیز در دستور کار است و بحثاصلاحات هندسی نیز از دیگر اقداماتی بوده که در کاهش تصادفات نقش داشته است.
وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال میتوانیم بگوییم که ۲۳ درصد آمار تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به بحثفرهنگسازی در امور حمل و نقل گفت: باید با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، فرهنگ پرهیز از تردد خودروها به صورت تک سرنشین نهادینه شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای زیرساختها در سطح شهر به زمانی بالغ بر سه تا چهار سال نیاز داریم؛ به عنوان مثال استفاده از سامانه تندروی خیابان امام خمینی(ره) استفاده از حداقل بود، و میتوانیم بگوییم با حداقل کرایه مردم از شمال شهر به جنوب شهر عزیمت کرده و یا ازغرب به شرق شهر میروند.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بحثحمل و نقل عمومی این موارد پیش روی حوزه حمل و نقل است و نقطه عطفی است تا مردم با هزینه کمتر بتوانند سفر آرامی داشته باشند و ترافیک شهری را کاهش داده و از خودروهای شخصی کمتر استفاده شود.
وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگسازی تا زمانی که به حد نصاب لازم در بحثحمل و نقل عمومی برسیم، فاصله داریم ولی کارهای زیربنایی خوبی در حال انجام است.
اقبالیان ادامه داد: در زمینه بستن کمربند ایمنی، کاهش سرعت و رعایت حق تقدم اطلاعرسانی صورت میگیرد ولی اطلاعرسانی به تنهایی کفایت نمیکند، بلکه باید در زمینه برنامههای فرهنگی، رسانهای و رادیو و تلویزیونی برنامهریزی شود.
وی با اشاره به ایجاد پارکومترها در سطح شهر گفت: این امر صورت گرفت تا زمان سفر شهری را بتوانیم کاهش دهیم و استفاده مناسب از پارک حاشیهای صورت گیرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخهها نیز در دستور کار قرار گرفت که خانههای دوچرخه با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد ریال راهاندازی شد تا مردم بتوانند به راحتی سفرهای شهری خود را با استفاده از حمل نقل غیر موتوری انجام دهند.
وی یادآور شد: اکنون آمارهای خوبی در زمینه استفاده از خانههای دوچرخه وجود دارد ولی باید فرهنگسازی انجام شود تا حمل و نقل درون شهری را با دوچرخه انجام دهیم.