خبرگزاری کار ایران

آیت الله جوادی آملی:

راه شناخت مدعیان دروغین مهدویت تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) است

راه شناخت مدعیان دروغین مهدویت تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) است
کد خبر : ۲۳۶۸۷۵

آیت الله جوادی آملی گفت: باید تلاش کنیم که از غیبت به حضور برسیم و غائب کسی است که نبیند و محجور و محروم باشد؛ اما امام زمان(عج) که مجاری فیض الهی هستند.

آیت الله جوادی آملی گفت: باید تلاش کنیم که از غیبت به حضور برسیم و غائب کسی است که نبیند و محجور و محروم باشد؛ اما امام زمان(عج) که مجاری فیض الهی هستند.

به گزارش ایلنا از قم به نقل از حوزه، این مرجع تقلید در جلسه درس اخلاق خود، به تقابل همیشگی حق و باطل در طول تاریخ اشاره کردند و اظهار داشت: باطل در طول تاریخ به عنوان بدلی در مقابل جریان حق نمایان شده است چنان که فرعون، زمانی که نتوانست با شعار توحیدی حضرت موسی(ع) مقابله کند با داعیه «انا ربکم الاعلی» ادعای خدایی کرد.

وی جریان باطل سقیفه را بدلی در مقابل جریان حق غدیر دانستند وگفتند: انتصاب حضرت علی(علیه السلام) با آن همه جلال و شکوه و در جمع صدهزار نفری مسلمانان با هیاهوی چند نفری سقیفه به حاشیه رانده شد و با این جریان حضرت را خانه‌نشین کرده و در مقابل غدیر و مسأله ولایت، بدلی به نام سقیفه را علم کردند.

این استاد حوزه ادامه داد: در طول تاریخ، تعداد متنبیان و مدعیان باطل، کمتر از پیامبران(علیهم السلام) و اولیای الهی نبوده‌ است چنان که معاندان و مخالفان نخست با اصل مسأله نبوت و امامت به شدت مقابله کردند، اما بعد از استقبال و گرایش مردم، چون که نتوانستند از اصل آن جلوگیری کنند سیاست جدیدی اتخاذ کرده و برای منحرف کردن جامعه، آنها نیز ادعای نبوت کردند.

وی تأکید داشت: هنگامی می‌توانیم اصل را از بدل تشخیص دهیم که با آیات، روایات، ادله نقلی و عقلی هماهنگ باشیم و مدعیان دروغین را بشناسیم. اگر کسی در معرض نسیم‌های الهی قرار داشته باشد و قرآن، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، ائمه اطهار(علیهم السلام) و حضرت مهدی(علی) را بشناسد فریب داعیه‌داران دروغین را نمی‌خورد و طعمه بیگانگان نمی‌شود.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) در ۹ ربیع‌الاول اشاره و خاطرنشان کرد: انسان اگر بر حواس ظاهری‌اش مراقبت داشته باشد می‌تواند با حواس باطنی‌اش، امام زمان(عج) را ببیند و همانند حضرت یعقوب(علیه السلام) بوی یوسف زمان را در ۹ ربیع، نیمه شعبان و ایام دیگر استشمام کند.

وی بیان داشت: پیروی از امام زمان(عج) پیروی کردن از امام حاضر است و ما باید تلاش کنیم که از غیبت به حضور برسیم و غائب کسی است که نبیند و محجور و محروم باشد؛ اما امام زمان(عج) که مجاری فیض الهی هستند.

این مرجع تقلید ایام و مکان‌های مقدس را «نفحات» الهی خواندند و افزودند: اگر کسی خودش را در معرض نسیم‌های الهی قرار دهد با رقت قلب و شکسته شدن دل به شهودی می‌رسد که هیچ‌کسی نمی‌تواند وی را منحرف کند. موحدان باید موحدانه و عاقلانه زندگی کنند و از فرصت‌های معنوی در زندگی حداکثر استفاده را داشته باشند.

ارسال نظر