خبرگزاری کار ایران

عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم:

کتاب " خدمات دانشگاه مفید به مردم " چاپ شود

کتاب " خدمات دانشگاه مفید به مردم " چاپ شود
کد خبر : ۱۱۵۱۱۲

دکتر رهایی: دانشگاه مفید در خارج از کشور شناخته شده تر است / پارسا: دانشگاه مفید وحدت حوزه و دانشگاه را عینیت بخشید / بابیزان: ارتقای فرهنگ صحیح اسلامی را در جامعه را دنبال می کنیم.

ایلنا: محسن عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم، با حضور در دفتر مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، با حجت الاسلام و المسلمین پارسا مسئول دفتر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، حجت الاسلام و المسلمین رهایی معاون آموزش دانشگاه مفید قم و بهمن بابیزان مدیر مرکز نشر آثار آیت الله العظمی موسوی اردبیلی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، در این دیدار که صبح امروز صورت گرفت، محسن عابدینی پور با اشاره به خدمات آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به طلاب و دانشجویان اظهار داشت: احداثدانشگاه مفید به خودی خود با وجود پارک جنگی موجود در آن، اقلیم این منطقه را تغییر داد؛ یعنی احداثاین دانشگاه علاوه بر این که خدمتی به دانشجویان بوده و هست، خدمت بزرگی به مردم قم و به ویژه مردم منطقه زنبیل آباد و صفا شهر بود.

عابدینی پور با بیان این که در طول بیش از ۲۰ سال گذشته حدود ۷۰ مسئولیت را عهده دار بودم، خاطرنشان کرد: در دوره ای مسئولیت تشکیل شرکت آب و فاضلاب قم را عهده دار شدم و در همان دوره مشاهده کردم تنها کسی که بی منت به ما کمک کرد، حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی بود.

وی با اشاره به وجود دانشگاه مفید در قم، تأکید کرد: از آن جا که دانشگاه مفید خدمات قابل توجهی را به دانشجویان ارائه می دهد و از سوی دیگر با وجود پارک جنگلی موجود در دانشگاه مفید اقلیم منطقه پیرامون این دانشگاه تغییر کرده، لازم است که کتابی تحت عنوان آثار خدماتی دانشگاه مفید چاپ و به مردم ارائه شود تا همگان از خدمات این دانشگاه به دانشجویان و مردم قم اطلاع پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان سخنان خود گفت: شورای شهر قم آمادگی کاملی را برای همکاری با دفتر حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، مجموعه دانشگاه مفید و مرکز تنظیم و نشر آثار این مرجع تقلید اعلام می کند.

دکتر رهایی: دانشگاه مفید در خارج از کشور شناخته شده تر است

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سعید رهایی معاون آموزشی دانشگاه مفید قم، با بیان این که در حال حاضر ۴ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه مفید مشغول به تحصیل هستند، گفت: به تعداد دانشجویان موجود در دانشگاه مفید، فارغ التحصیل از این دانشگاه بیرون آمده و در حال حاضر در مراکز علمی مختلف کشور مشغول فعالیت اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم افزود: دانشگاه مفید قم در خارج از کشور بسیار شناخته شده تر از داخل کشور است و سازمان ها و مجامع بین المللی از این دانشگاه به عنوان یک مرکز مهم علمی ایران یاد می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رهایی در پایان سخنان خود گفت: ارتباط بیشتر مجموعه های مدیریتی استان و شهر قم با دانشگاه مفید قم بسیار مطلوب خواهد بود و از این رو ما نیز از گسترش ارتباط شورای شهر قم با دانشگاه مفید استقبال می کنیم.

پارسا: دانشگاه مفید وحدت حوزه و دانشگاه را عینیت بخشید

حجت الاسلام و المسلمین علی پارسا مسئول دفتر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از گسترش ارتباط میان دانشگاه مفید قم و شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: دانشگاه مفید قم به معنای واقعی کلمه، وحدت حوزه و دانشگاه را محقق کرد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه مفید قم، هم اکنون در مکان های مختلف علمی کشور مشغول به کار تدریس، پژوهش و تحقیق بوده و خدمات قابل توجهی را به جامعه علمی کشور ارائه می کنند.

بابیزان: ارتقای فرهنگ صحیح اسلامی را در جامعه را دنبال می کنیم

بهمن بابیزان مدیر مرکز نشر آثار آیت الله العظمی موسوی اردبیلی نیز با بیان این که ارتقای سطح فرهنگی جامعه از اهداف مهم مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی است، گفت: برخی از کتب منتشره توسط مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، کتب تخصصی طلاب و حوزویان است اما برخی از کتب دیگر از جمله ره توشه نوجوان، ره توشه بانوان و… جنبه عمومی داشته و برای عموم مفید و قابل استفاده است.

وی افزود: از سوی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی این آمادگی وجود دارد که کتبی که بیشتر جنبه عمومی داشته و قطعا برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه مفید خواهد بود در اختیار شورای اسلامی شهر قم قرار گرفته تا به واسطه این نهاد مهم مردمی، این کتب در اختیار عموم قرار گیرد.

مدیر مرکز تنظیم و نشر حضرت آثار آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، گفت: شورای اسلامی شهر، یکی از جایگاه مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بدون واسطه با مردم ارتباط دارد و از این رو معتقدیم که باید از این ظرفیت خوب برای گسترش فرهنگ صحیح اسلامی در جامعه استفاده کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز