خبرگزاری کار ایران

افشین پیرنون مطرح کرد:

نبود تقاطع غیراستاندارد علت اکثر تصادفات در جاده بوئین زهرا

نبود تقاطع غیراستاندارد علت اکثر تصادفات در جاده بوئین زهرا
کد خبر : ۷۰۴۴۴۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: بسیاری از تصادفات در جاده بویین‌زهرا به دلیل وجود تقاطع غیراستاندارد است که مردم از این مسیر استفاده می‌کنند، زمانی که ما این تقاطعات را می‌بندیم با اعتراض مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، افشین پیرنون در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل اظهار کرد: هم اکنون اداره راهداری قزوین دارای ۲۸۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری است که ۲۱دستگاه امسال به این تجهیزات اضافه شده است.

وی افزود:سال جاری میانگین سنی ناوگان را از ۲۱سال به ۱۸سال کاهش داده‌ایم تا کارآرایی ماشین آلات افزایش یابد.

این مسئول بیان کرد: ۳۰۰نفر نیروی راهداری در فصل زمستان و در غیر فصل زمستان ۲۰۰ نیرو با اداره کل راهداری فعالیت دارند، اول دی‌ماه همرمان با آغاز فصل زمستان به‌عنوان روز راهدار شناخته شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷۲نقطه حادثه خیز برای رفع حوادث آشکارسازی کردیم، در سال جاری ۱۲نقطه برای اصلاح هندسی درنظر گرفته شده که تا پایان سال 2 نقطه رفع حادثه می‌شود.

پیرنون اضافه کرد: آشکارسازی تذکری به راننده می‌دهد که نقاط حادثه خیز را بشناسد، همچنین۳۰میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح هندسی این ۱۲نقطه نیاز است.

وی ابراز کرد: ۴۰دستگاه نمک پاش ما مکانیزه به‌روز است و هزینه نگهداری راه‌های استان قزوین سالیانه ۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است که ۲تا ۶درصد هزینه ساخت راه‌های قزوین باید برای نگهداری راه‌های هزینه شود که البته تا به امروز ۲۰درصد محقق شده است.

نبود تقاطع غیراستاندارد علت اکثر تصادفات در جاده بوئین زهرا

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد: سه سال متوالی است که میزان تصادفات و تلفات استان قزوین با کاهش مواجه است درصورتی که در کل کشور با افزایش مواجه بوده ایم.

وی گفت: سال گذشته پنج میلیاردتومان هزینه برای بهسازی آزادراه قزوین- رشت اختصاص یافت که سطح رویه راه‌ها در برخی نقاط قابل قبول نیست، امیدوارم با اختصاص هزینه بیشتر بتوانیم خدمات رسانی بیشتری داشته باشیم.

پیرنون اذعان کرد: بسیاری از تصادفات در جاده بویین‌زهرا به دلیل وجود تقاطع غیراستاندارد است که مردم از این مسیر استفاده می‌کنند، زمانی‌که ما این تقاطعات را می‌بندیم با اعتراض مردم مواجه می‌شویم، امیدواریم با ایجاد دوربرگردان‌های مناسب بتوانیم از آمار تصادفات را کاهش دهیم.

وی ابراز کرد: طی دوسال اخیر بیش از ۱۰هزار تابلو در محورهای مواصلاتی استان نصب کرده‌ایم، سامانه کنترل سرعت در استان قزوین وجود دارد که بر عملکرد تردد در محورهای مواصلات نظارت دارد.

این مسئول تصریح کرد: نیمی از سامانه‌های خراب ما به علت سرقت سیم‌هاست به جرات می‌توان گفت از ۶۰ سامانه موجود در استان بیش از ۵۰درصد آنها فعال است.

وی یادآور شد: راهسازی، بهسازی و ارتقای درجه راه و چندخطه کردن راه‌ها جزو وظایف اداره کل راه و شهرسازی و نگهداری راه‌های موجود، رفع نقاط حادثه‌خیز، برقراری ایمنی محورها، لگه گیری بزرگراه و آزادراه بازنگهداشتن راه‌ها برعهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: ۳۱مجتمع بین راهی هم اکنون درحال ارائه خدمات به شهروندان در استان است و ۱۷مجتمع درحال ساخت و برای ۱۲ مجتمع هم موافقت اصولی صادر شده که سه مورد در آزادراه قزوین رشت و دو مورد در آزادراه قزوین زنجان قرار دارد.

وی ادامه داد: برای ۵۴ مجتمع بین راهی موافقت اولیه برای اخذ استعلام از اداره آب و برق و شرکت آزادراه‌ها و ۶۶ موافق در حوزه راه‌ها برای راه اندازی مجتمع‌ها برای سرمایه گذاران صادر شده است.

پیرنون اضافه کرد: متاسفانه عزمی برای ساخت مجتمع و ارائه خدمات وجود ندارد و بسیاری به دنبال ارزش افزوده این مجوزها هستند، البته با افرادی که این مجوزها را دریافت کرده اما استفاده نمی‌کنند برخورد می‌شود و کسی حق خرید و فروش این مجوزها را ندارد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است مجموعه‌ای راه‌اندازی شود تا اهلیت سرمایه‌گذاری این مجتمع‌های بین راهی را رصد کند، صدور موافقت اصولی برعهده اداره راهداری است اما باید اختیاری به راهداری داده شود که بتواند درصورت عدم مدیریت مناسب، این مجوزها را باطل کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز