خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز:

آسیب‌های اجتماعی در شهرستان البرز نیازمند نگاه ویژه و تخصصی است

آسیب‌های اجتماعی در شهرستان البرز نیازمند نگاه ویژه و تخصصی است
کد خبر : ۱۵۳۹۷۴۶

سرپرست فرمانداری البرز گفت: باتوجه به ساختار اجتماعی شهرستان البرز، نسبت به آسیب‌های اجتماعی و موضوع خودکشی که علل و زمینه‌های گوناگونی دارد باید نگاه تخصصی و ویژه اعمال شود.

به گزارش ایلنا، سومین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان البرز با محوریت پیگیری طرح جامع پیشگیری از خودکشی برگزار شد.

حامد فتوحی در این نشست گفت: شهرستان البرز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد اجتماعی است و به همین جهت ابعاد آسیب‌های اجتماعی نیز متنوع است.

سرپرست فرمانداری البرز افزود: در حوزه فرهنگی و در راستای پیشگیری از خودکشی باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و با بکارگیری یک مدل مدون، ضمن مشخص شدن وظایف، نقاط ضعف و قوت نیز مشخص می‌شود و ارزیابی دقیق‌تری از اقدامات صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: شرح وظایف اداره‌ها در طرح جامع پیشگیری از خودکشی مشخص است و رئیسان اداره‌ها باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در صورت عدم توجه قطعا پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها گفت: شهرداران و مجموعه شهرداری‌ها نسبت به اعتبارات فرهنگی اهتمام داشته و باید مدیران دستگاه‌های فرهنگی با ارائه برنامه‌های کاربردی، تخصصی و اثر گذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی از این ظرفیت نیز به نحو احسن استفاده کنند.

فتوحی خاطر نشان کرد: خروجی برنامه‌ها باید بررسی شود و صرف برگزاری یک برنامه فرهنگی  کافی نیست، لذا نمود اقدامات فرهنگی باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی و به ویژه خودکشی ملموس باشد.

وی در خصوص اثرگذاری انجمن‌های مردم نهاد گفت: حضور فعال و اثرگذار سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند گامی موثر و تسهیل کننده در این حوزه باشد و باید جلساتی تخصصی با حضور ادارات و سمن‌ها جهت برنامه‌ریزی و سازماندهی اقدامات صورت گیرد و این موضوع باید با توجه به شرایط شهرستان به طور جد پیگیری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز