خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در نوروز ۹۳ برگزار می‌شود

طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در نوروز ۹۳ برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۲۰۵

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، برای چهارمین سال متوالی دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در ایام نوروز ۹۳ برگزار می‌کند.

ایلنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: این اداره کل برای چهارمین سال متوالی دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در ایام نوروز ۹۳ برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در نشست خبری با اشاره به تدوین نقشه زیارتی امامزادگان این استان افزود: مسافران نوروزی استان قزوین با در اختیار داشتن این نقشه به راحتی می‌توانند به بقاع متبرکه مراجعه کنند.

برگزاری طرح آرامش بهاری در ۹۰ امامزاده استان قزوین

وی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز در ۹۰ بقعه متبرکه استان قزوین گفت: این طرح با هدف تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین از ۲۸ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اظهار اینکه این طرح شامل برنامه ویژه تحویل سال نو در اماکن متبرکه با اجرای برنامه‌های مختلف است افزود: قرائت قرآن و دعای تحویل سال با حضور قاریان شاخص و مداحان برجسته و پذیرایی از زائران و مسافران انجام می‌شود.

وی گفت: خیمه‌های معرفت به منظور بهره‌گیری از روش‌های تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید، برای ارتقای سطح دینی و معرفتی زائران و مجاوران امامزادگان شاخص و انس هرچه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز کرد: در این خیمه‌ها غرفه‌هایی برای پاسخگویی به سؤالات، شبهات، راهنمایی و مشاوره مراجعه‌کنندگان راه‌اندازی شده است.

نوروزی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی برای دریافت انتقادات و پیشنهادات زائران بقاع متبرکه عنوان کرد: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۸۱ نیز برای دریافت انتقادات و پیشنهادات زائران بقاع متبرکه راه‌اندازی شده و مواردی که از این طریق به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اطلاع داده شود، پیگیری می‌شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در قزوین

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در قزوین در ساعت ۹ صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) سوم جمادی الثانی به صورت هماهنگ و همزمان در سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع) و تقویت باورهای دینی در بین آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه و اجرای صحیح نیات واقفین در بین عموم مردم و جلب اعتماد عمومی برای ایجاد وقف‌های جدید و بالاخص وقف برای حضرت زهرا(س) در این استان اجرا می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز