خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

مشترکین خانگی برق قزوین 100 میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند

مشترکین خانگی برق قزوین 100 میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند
کد خبر : ۱۵۱۰۹۳۹

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: در سال جاری مشترکین خانگی استان قزوین 100 میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند که در قبض برق آن‌ها اعمال شده است.

عزیز عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان گفت: در روز گذشته میزان مصرف برق استان به 776 مگاوات رسید.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قزوین عنوان کرد: از ابتدای خرداد تاکنون 20 درصد مشترکین خانگی استان که 106 هزار مشترک هستند پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: باتوجه به گرمای هوا، مشترکین خانگی همراهی خوبی داشتند اما انتظار داریم میزان صرفه‌جویی افزایش پیدا کند.

شهروندان با پویش "باانرژی" میزان مصرف برق را کاهش دهند

این مسئول با دعوت از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پویش "باانرژی" و کاهش 15 درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ برخورداری از 300 خودوری اتومات، 450 میلیارد کمک هزینه خرید کالا و هزاران جوایز نقدی را از پاداش‌های این پویش برشمرد.

وی ادامه داد: ساده‌ترین راه برای مشارکت در این پویش شماره‌گیری کد #81521* است، همچنین می‌توان از طریق تارنمای https://ba-energy.ir/ اقدام کرد.

به گفته عضو شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی صنعت آب و برق استان قزوین، صرفه جویی مهم‌ترین راهکار برای گذار از پیک تابستان است و با رعایت چند نکته ساده می‌توان این هدف را محقق کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اقلیم استان، استفاده از کولر گازی توصیه نمی‌شود، درصورت استفاده از آن هم باید دمای آن بر 24 درجه تنظیم شود، همچنین استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و عدم استفاده از دور تند هم اهمیت دارد.

عباسی عنوان کرد: خودداری از بازو بسته کردن مداوم در یخچال، کشیدن لوازم برقی از پریز درصورت عدم استفاده از آن‌ها، فاصله 10 سانتی‌متری یخچال با دیوار و تمیز کردن موتور و شبکه پشت آن از جمله مواردی هستند که با عایت آن‌ها می‌توان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

وی ادامه داد: همچنین در ساعت‌های اوج مصرف که 13 تا 18 و 20 تا 23 است، نباید از وسایل برقی پرمصرف استفاده شود و بهتر است استفاده از آن‌ها را به ساعت‌هایی ابتدایی یا پایانی روز موکول کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: مشترکین کشاورزی درصورتی که چاه‌های خود را از ساعت 12 تا 17 و در روزهای گرم‌تر تا ساعت 118 خاموش کنند، مابقی ساعت‌ها می‌توانند از برق رایگان استفاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در استان برای بخش صنایع خاموشی غیربرنامه ریزی شده نداشتیم؛ براساس تفاهم با سازمان صمت، واحدهای صنعتی براساس جدول زمان‌بندی مشخص با ما همکاری دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز