خبرگزاری کار ایران

شهردار اقبالیه:

۱۵ هزار نفر از اتباع افغانستان در اقبالیه ساکن هستند

۱۵ هزار نفر از اتباع افغانستان در اقبالیه ساکن هستند
کد خبر : ۱۳۷۵۷۳۸

شهردار اقبالیه گفت: از وجود اتباع آمار رسمی نداریم اما براساس آمار غیر رسمی ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر از افاغنه در اقبالیه سکونت دارند که بیشتر آن‌ها هم اهل تسنن هستند تهدیدات بهداشتی و امنیتی که ممکن است به همراه داشته باشند به معاون سیاسی استانداری و اداره کل اتباع بازتاب داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، میکائیل سلمانی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری اقبالیه برگزار شد، گفت: از بدو ورود برنامه پنج ساله ارائه شد که مهم‌ترین آن‌ها شفافیت در فرآیند مالی شهرداری بود که در یک سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و تلاش شده برای توسعه و عمران شهر با جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری اقدام کنیم.

شهردار اقبالیه ادامه داد: تلاش شد تا تصدی‌گری شهرداری کاهش پیدا کند و به سمت شهرداری الکترونیکی و شهر هوشمند پیش رفته و سامانه سوت زنی به صورت پایلوت در اقبالیه شکل گرفته که در نمایشگاه شهر هوشمند عملکرد آن مورد تایید قرار گرفت.

این مسئول افزود: سامانه سوت زنی در راستای شفاف سازی و جلوگیری از فساد در مجموعه‌های مدیریت شهری است که ارباب رجوع منعکس می‌کند و در حراست استانداری پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: نظارت دقیق و مستمر به عملکرد پرسنل و جلوگیری از هرگونه کارشکنی در خدمت رسانی به شهروندان رصد می‌شود و تلاش شده محیطی آرام و بدون تنش ساکن شود و آرامش نسبی در شهرداری حاکم شده است.

این مسئول ادامه داد: تلاش شده از ظرفیت سمن‌ها، کانون‌های مساجد و هیأت‌های مذهبی در مراسم‌های مختلف استفاده شود، همراهی کردن شهروندان در تصمیمات شهری از تاکیدات ما است و مشکلات مناطق مختلف رصد شده و سعی شده در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شود.

وی عنوان کرد: ۲۷ پروژه داریم و سعی داریم تعدادی از آن‌ها در سال جاری به بهره‌برداری برسد، حدود ۲۷ پروژه هم در دست بررسی است، پروژه پسماند هم در مرحله طراحی قرار دارد که هم دستگاه قضا و هم استانداری بر آن اهتمام دارند.

سلمانی اظهار کرد: در حوزه شهرسازی پیگیری حل مشکل طرح تفصیلی اقبالیه را داشتیم، تعداد پروانه‌های صادر شده در سال گذشته هم با ۲۰۰ درصد افزایش به ۱۳۵ مورد رسید.

وی اضافه کرد: در سال جاری هم ۳۲ پروانه داشتیم که رشد ۳۲۰ درصدی داشته و نشان دهنده توسعه فعالیت‌های عمرانی است.

شهردار اقبالیه گفت: با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان ماشین‌آلات راهداری خریداری شد و خریداری و تجهیز یک خودروی آتش‌نشانی هم صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری مشکلات زیادی داشتیم و حقوق‌ها به موقع پرداخت نمی‌شد که پیگیری شد و درحال حاضر مطالبه‌ای ندارند.

این مسئول بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که در ماه‌های ابتدایی ۲۰ میلیارد آن وصول شده بود و در شش ماهه دوم ۱۳۰ میلیارد بودجه وصول شد و برای سال جاری بودجه جاری و عمرانی ۱۷۰ میلیارد پیش‌بینی شد که ۶۰ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: در حوزه درآمدی در سه ماهه ابتدایی امسال ۵۰ درصد افزایش درآمدی و سال گذشته هم ۵۰ میلیارد درآمد داشتیم.

سلمانی ادامه داد: در حوزه املاک هم مواردی وجود دارد که با تشکیل هفتگی جلسه کمیته املاک پیگیری می‌شود.  

وی بیان کرد: در بودجه امسال سهم هر شهروند از بودجه نزدیک ۳ میلیون تومان و سهمیه عمرانی هم ۲ میلیون تومان است. 

شهردار اقبالیه عنوان کرد: برای پروژه کمربندی شمالی که با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی چند سال است که اقدام خاصی برای آن صورت نگرفته، در این دوره شهرداری، بازدید میدانی صورت گرفت، تملکات هنوز کامل انجام نشده، تکمیل پروژه به تنهایی از عهده شهرداری خارج است و به عزم استانی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: فشار سیاسی شورا به شهرداری وجود ندارد، صرفا یک مورد بود که بررسی شد، چند کارگر خودشان رفته بودند و در مواردی هم کارگران خدمات شهری که خودشان رفته بودند با پیگیری معاون عمرانی استاندار بازگردانده شدند.

شهردار اقبالیه بیان کرد: با توجه به وجود افاغنه میزان هزینه‌ای که از طرف اداره کل اتباع ارائه می‌شود برای شهرهای مختلف افزایش یکسان و حدود ۲۵ درصدی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: شهرداری اقبالیه درجه هفت است، سال گذشته بودجه وصول شد و امسال هم وصول خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: یکی از کارهایی که انجام شده حل مشکل بوی نامطبوع کارخانه پنیر بود که با ورود دادستانی تصفیه خانه جدید ساخته شده و این بو حدود یک هفته است که رفع شده است.

وی بیان کرد: برای فاضلاب شهری در سال‌های گذشته اعضای شورای وقت تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده بود ۲۰ تا ۳۰ درصد انجام شده و سال گذشته با مدیرعامل آبفای استان جلسه داشتیم و از محل اعتبارات کشوری ۷۰ تا ۸۰ میلیارد برای آب و فاضلاب اقبالیه اختصاص پیدا کرده است.

سلمانی تاکید کرد: وارد شدن فاضلاب‌ها به محیط شهری و کشاورزی یک خطر زیست محیطی است که نیازمند نگاه ویژه استانداری و نمایندگان مجلس است.

سلمانی ادامه داد: درباره ساماندهی ضایعات فروشی‌ها، ۱۶۰ واحد ضایعات فروشی در اقبالیه مستقر است که زمینی به مساحت دو هکتار پیش‌بینی شده و تغییر کاربری آن صورت گرفته است و در فاز اول حدود ۵۰ واحد می‌تواند در این مجتمع استقرار پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز