رئیس مرکز مدیریت راههای قزوین:
سامانه141 به پنج هزار و 290 تماس مردمی پاسخ داد
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین گفت: در سه ماهه نخست امسال کارشناسان این مرکز به 5 هزار و 290 تماس مردمی با سامانه141 پاسخ دادند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیرحسین پورهاشمی با علام این خبر گفت: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی راهها، شرایط جوی، اطلاع از محورهای مسدود و بازگشایی شده، اطلاع از محدودیتهای تردد وسایل نقلیه در محورها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها اطلاعاتی است که مردم میتوانند طی تماس با سامانه ۱۴۱ استان قزوین به آنها دست یابند.
وی افزود: همچنین دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راهها و شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی و مسافران از دیگر مواردی است که از طریق تماس با این سامانه امکان پذیر است.
پورهاشمی ادامه داد:این سامانه تلفنی و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۲۰۰۰۱۴۱ پل ارتباطی مردم با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است که در تمام ساعات شبانه روز میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
تردد وسایل نقلیه در راه های قزوین ۵ درصد افزایش یافت
وی در ادامه از ثبت تردد ۹۱ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۵۰۸ وسیله نقلیه در راه های این استان خبر داد و گفت:این آمار نسبت به بهار سال گذشته پنج درصد افزایش نشان میدهد.
به گفته پورهاشمی سهم وسایل نقلیه سنگین از تردد جادهای طی امسال ۱۵.۴ درصدی از کل خودروها بوده است.
رئیس اداره مدیریت راههای استان قزوین افزود: سامانههای هوشمند نظارتی این مرکز از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۱هزار و ۲۸ تخلف عبور و مرور را در راههای استان ثبت کردهاند.
پورهاشمی افزود: میانگین سرعت خودروهای عبوری از راههای این استان نیز طی همین مدت ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راههای استان قزوین افزود: اطلاعات مربوط به ترافیک و تخلفات رانندگی در جادهها با استفاده از ۶۵ دستگاه تردد شمار، ۲۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۴۴ سامانه ثبت تخلفات نصب شده در سطح راهها به دست میآید که به طور شبانه روزی توسط کارشناسان این مرکز رصد میشود.