خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان:

ساخت ۱۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی خانگی در قزوین برنامه ریزی شده است

ساخت ۱۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی خانگی در قزوین برنامه ریزی شده است
کد خبر : ۱۳۲۹۷۹۶

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ساخت نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با ۱۵ مگاوات ظرفیت در استان مطرح است که در حال حاضر توسط دو بخش کمیته امداد و بهزیستی حمایت می‌شود، ۱۰۰ دستگاه توسط کمیته امداد نصب شده و این روند ادامه دارد، همچنین از ظرفیت بسیج مهندسین هم در این حوزه استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود خواجه‌وند در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره برق برگزار شد، گفت: درحال حاضر ۸۴۱ روستا در سطح استان دارای برق هستند و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار تحت پوشش قزار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: برق زیرساخت اساسی است و در سال گذشته ۳۰۳ پروژه در توزیع برق به سرانجام رسید که ۷۷ مورد آن در بخش روستایی است، در حوزه انرژی‌های نو هم فعال هستیم و ۱۶۴ مگاوات برق بادی و ۴ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی از ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون هزینه دارد که از طرف بهزیستی و کمیته امداد حمایت می‌شود، برای سایر افراد هم باوجود اینکه تسهیلات خاصی نداریم، پس از راه‌اندازی قرارداد خرید تضمینی منعقد می‌شد.

این مسئول بیان کرد: در حوزه روشنایی، براساس معمول تاسیسات باید زمینی باشد اما در پی سرقت‌های زیادی که صورت گرفت به صورت هوایی نصب می‌شوند و تغییر کابل‌ها هزینه سرسام آوری برای ما دارد، از سرقت سیم‌های مسی به لامپ‌های معابر رسیده‌ایم که روزانه تعداد زیادی سرقت صورت می‌گیرد و خدمت رسانی مختل شده است. 

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرقت از کابل و تاسیسات برق در سطح استان داشتیم و ۷۴۷ فقره سرقت هم در سال جاری داشتیم. 

وی اظهار کرد: بخشی از ناترازی به علت میزان مصرف بالا است و میزان مصرف، پنج برابر الگو است و در استان ۷۲ درصد مشترک خوش مصرف داشتیم و بقیه بالای دو برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند.

خواجه‌وند ادامه داد: در بخش صنایع، امسال مدیریت در مصرف اتفاق افتاد و صرفا روزهای تعطیل واحدها جابه جا شده بود و محدودیت مصرف نداشتیم و انتقال بار صورت گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز