خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی:

آموزش‌های مهارتی باید از سوی آموزشگاه های آزاد ارائه شود

آموزش‌های مهارتی باید از سوی آموزشگاه های آزاد ارائه شود
کد خبر : ۱۰۳۹۱۳۷

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارائه آموزش های مهارتی باید بیشتر توسط صنایع و آموزشگاه های آزاد انجام شوند و رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای پرداختن به وظایف حاکمیتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اوسط هاشمی امروز در آئین بهره برداری از مرکز آموزش مهارت کارگاهی شرکت هفت الماس قزوین، اظهار کرد: بخش اعظم آموزش‌های مهارتی باید از سوی صنایع و آموزشگاه های آزاد ارائه شوند و رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای پرداختن به وظایف حاکمیتی شامل تدوین استانداردهای آموزشی، آزمون و سنجش صلاحیت حرفه ای و اصالت بخشی به ارزش گواهینامه های مهارتی است.

به گفته معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، ایجاد ۲ هزار استاندارد آموزش مهارتی حدودا در  یک سال  گذشته با هدف رفع نیازهای مهارتی جامعه در حالی رقم خورده که در ۴۰ سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزش مهارتی در کشور تدوین شده بود.

هاشمی با اشاره به ایجاد بستر های لازم از طریق شبکه مجازی برای آموزش دهی به فرزندان ،بیان کرد: در شرایط امروز می توان اذعان کرد که شعار "هرخانه، یک کلاس" محقق شده و از این ظرفیت باید برای توانمندسازی و مهارت آموزی فرزندان خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آمادگی خود را به وزارت آموزش و پرورش برای کمک به ایجاد ۲۰۰ رشته کار و دانش اعلام کرده ایم.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه امروز مفهوم سواد داشتن تغییر یافته و تنها به توانایی خواندن و نوشتن محدود نیست، گفت: امروز هر کس که دانش مهارتی و تخصص داشته و بتواند از طریق آن امورات زندگی خود را بگذراند با سواد است.

 معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با تجلیل از صنعتگران که به چرخش چرخ های تولید، اشتغال و اقتصاد جامعه می پردازند، ادامه داد: فعالان تولید امروز با کار خود در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها خدمت ارزشمندی را به جامعه ارایه می کنند که ستودنی است.

هاشمی با بیان اینکه هر واحد تولیدی می تواند به یک آموزشگاه فنی و حرفه ای تبدیل شود، بیان کرد: بهره‌وری و ارتقا در بنگاه های اقتصادی با توانمندسازی نیروی انسانی محقق می شود.

وی با بیان اینکه دولت امروز علاوه بر تحریم ها با فشارها و عنادهای داخلی نیز روبرو است که شرایط را سخت تر کرده است، ادامه داد: امروز باید بیش از هر زمان دیگری به منافع ملی فکر کنیم و دست از رقابت برگرفته از عناد برداریم و در موضع خدمت صادقانه قرار بگیریم و برای ساختن کشور با هم رقابت کنیم.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای یادآور شد: باید با کوشش صنعتگران به نقطه ای برسیم که حاکمیت و جامعه به ارزش واقعی مهارت پی برده و از این اصل برای توسعه و تعالی کشور به شکل احسن استفاده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز