خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر فنی قطعات یدکی شرکت فولاد هرمزگان خبر داد:

راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان

راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان
کد خبر : ۱۶۰۹۵۹۴

سرپرست دفتر فنی قطعات یدکی شرکت فولاد هرمزگان گفت: به منظور رفع مغایرت‌های قطعات یدکی و بررسی مغایرت‌های اعلام شده توسط نواحی بهره‌برداری در خصوص تجهیزات، پروژه راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در فولاد هرمزگان اجرا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، محمدرضا تابش‌دار در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی با اعلام مطلب فوق، افزود: یکی از اهداف مهم و بنیادین دفتر فنی قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان در دسترس قرار دادن قطعات یدکی مورد نیاز و با کیفیت جهت تداوم تولید در نواحی مختلف است. از ابزارهای تاثیرگذار و کلیدی جهت دستیابی به این هدف می‌توان به ایجاد و راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در سیستم IS-SUITE نام برد.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان پیگیری و بررسی مغایرت‌های اعلام شده توسط نواحی بهره‌برداری در خصوص تجهیزات تامین شده، به منظور رفع مغایرت، جلوگیری از تکرار موارد مشابه و همچنین بالا بردن کیفیت مورد اطمینان، کاهش زمان توقفات ناشی از خرابی‌ها و کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات جهت دستیابی به تولید پایدار و مدیریت منابع مالی سازمان است. از این رو با توجه به اهمیت موضوع ، ایده طراحی این سیستم در دستور کار دفتر فنی قطعات یدکی قرار گرفت و در سال 1403 پیاده‌سازی شد.

در ادامه، وحید کریمی زاده، کارشناس دفتر فنی قطعات یدکی شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: قبل از ایجاد سیستم یاد شده، پیگیری و بررسی‌های مربوطه به صورت فرم‌های کاغذی بوده که پایش و استخراج نتایج بررسی‌ها به صورت سیستمی ممکن نبود و نتایج حاصل به علت عدم تعیین تکلیف نهایی تجهیز مغایرتی اثربخشی لازم را نداشت.

وی تصریح کرد: از قابلیت‌های این سیستم می‌توان به ثبت به موقع مغایرت‌ها، بارگذاری مستندات مربوطه در سیستم، برنامه‌ریزی جهت رفع مغایرت‌های تجهیزات تامین شده و جلوگیری از تامین تجهیزات دارای مغایرت اشاره کرد. دیگر مزایای قابل ذکر این سیستم شامل مشاهده آنلاین آخرین وضعیت هر اعلام مغایرت که توسط متقاضی اعلام شده است، استخراج و ریشه‌یابی مغایرت‌های بررسی شده، اصلاح تجهیزات مغایرتی، خروج تجهیز مغایرتی از موقعیت انبار (به منظور کنترل موجودی) و همچنین ارزیابی تامین‌کنندگان و سازندگان قطعات یدکی جهت بالا بردن شاخص در دسترس بودن قطعات یدکی و کیفیت تجهیزات است.

تابش‌دار در پایان عنوان کرد: این پروژه با همکاری مجموعه نت نواحی تولید، واحد سیستم‌های اطلاعاتی، شرکت بین‌المللی ایریسا، مجموعه دفتر فنی قطعات یدکی، رئیس دفتر فنی و برنامه‌ریزی تعمیرات و دیگر همکاران این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز