مدیر بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت فولاد یزد مطرح کرد:
فولاد یزد پیشرو در صنعت فولاد/ سیر نزولی صادرات در سایه موانع
مدیر بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت فولاد یزد گفت: برخی از تجار غالباً به واسطه کارتهای بازرگانی متفرقه اقدام به صادرات کردهاند که عدم ورود ارز به داخل کشور را به همراه داشته است. این اتفاق نه به نفع تولیدکننده بوده و نه مصرفکننده نهایی.
حمیدرضا ریحانی، مدیر بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت فولاد یزد، در گفتگو با خبرنگار بازرگانی ایلنا ضمن ارائه توضیحات درباره تاریخچه این شرکت گفت: شرکت "فولاد یزد" از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را با تولید مقاطع براق آغاز کرده و در سال ۱۳۷۴ به یکی از برترین شرکتهای خصوصی در حوزه نوردکاری تبدیل شد.
وی ادامه داد: این شرکت امروز به عنوان بزرگترین هلدینگ معدنی و فولادی کشور در بخش خصوصی به فعالیت میپردازد و از استخراج سنگهای معدنی تا تولید محصولات نهایی را برعهده دارد.
ریحانی با اشاره به اینکه "فولاد یزد" در ۸ استان کشور فعالیت دارد، افزود: مجتمع "فولاد یزد" دارای معادن سنگ آهن و خطوط گندلهسازی، کنسانترهسازی، فولادسازی و همچنین میلگرد، مفتول، تیرآهن و حتی مقاطع براق است.
مدیر بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت "فولاد یزد" اظهار کرد: در بخش ساختمانی این شرکت تلاش کرده است تا محصولات اقتصادی و با استحکام بالا را تولید کند و باعث افتخار است که در سال ۸۳ جزء اولین شرکتهایی بود که میلگرد A4 را با مقاومت بیشتر نسبت به میلگرد A3 تولید کرد.
وی ادامهداد: در حالحاضر، درصدد افزودن محصولات صنعتی به سبد تولیدی خود هستیم ضمن آنکه کلافهای تولیدی شرکت در بیش از ۲۰ صنعت کاربرد دارند.
سیر نزولی صادرات در سایه موانع
در ادامه مدیر بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت "فولاد یزد" در خصوص چالشهای صنعت فولاد، گفت: متاسفانه عمدهترین چالش این صنعت در بخش تولید، محدودیتهای مصرف انرژی برق و گاز بویژه در فصلهای خاص است که اصلیترین مانع برای تولید مداوم است و در واقع عملا صنعتگران ۳ ماه در سال با خاموشی مواجه هستند.
وی ادامه داد: در بخش بازرگانی نیز، با توجه به اینکه دهمین کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان هستیم، نیمی از محصولات تولیدیمان می بایست صادر شود، اما متاسفانه تحریمها و قوانین دست و پاگیر در مورد بازگشت ارز صادراتی مشکلات عدیدهای برای صنعتگران ایجاد کرده است.
به گفته مدیر بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت "فولاد یزد" اضافه کرد: با این حال، اخیراً برخی از قوانین به نفع تولیدکنندگان تغییر کرده است که با حذف موانع تولید خواهیم توانست، حضور موثر و پرنگتری در بازارهای جهانی داشته باشیم.
ریحانی با اشاره به مشکلاتی که تولیدکنندگان در صادرات با آن مواجه هستند، افزود: در گذشته، "فولاد یزد" به صورت مستقیم به ۲۰ کشور صادرات داشت اما قوانین دست و پا گیر سبب افت صادرات شده است.
وی با ابزار تاسف در مورد شرایط صادرات کشور که همانند سال گذشته است گفت: برخی از تجار غالباً به واسطه کارتهای بازرگانی متفرقه اقدام به صادرات کردهاند که عدم ورود ارز به داخل کشور را به همراه داشته است که این اتفاق نه به نفع تولیدکننده بوده و نه مصرفکننده نهایی.
مدیر بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت "فولاد یزد" در پایان خاطرنشان کرد: قوانین موجود میتواند به نفع تولیدکنندگان و مصرفکنندگان باشد و امیدواریم که با اجرای درست قوانین جدید، وضعیت صادرات و تولید در صنعت فولاد بهبود یابد.