رئیس واحد برنامهریزی و کنترل حمل محصولات فولادمبارکه در آستانه روز حمل و نقل و رانندگان مطرح کرد:
حمل بیش از 177میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و صادراتی
از ابتدای بهرهبرداری فولاد مبارکه تا اواخر آذرماه سال جاری حدود 151 میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و حدود 27 میلیون تن هم به مقاصد بازارهای صادراتی حمل شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، رئیس واحد برنامهریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه در آستانه روز حملونقل و رانندگان گفت: حملونقل یکی از موضوعات بسیار مهم در اقتصاد هر کشور است و تأثیر بسزایی در فرایند توسعه کشور دارد. طی سالیان متمادی حملونقل دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است و شاهد بهوجودآمدن فناوریهای جدید در صنعت حملونقل جهانی هستیم تا موضوع انتقال کالا و افراد از یک نقطه جغرافیایی به نقطه دیگر با کمترین هزینه و حداقل زمان انجام شود. اهمیت موضوع حملونقل تا حدی است که در اغلب کشورها مسائل مربوط به سازماندهی و راهبری آن بر عهده یک وزارتخانه مجزا گذاشته شده است.
حسین امینی خاطرنشان کرد: از نگاه دیگر موضوع حملونقل برای بسیاری از شرکتها و بنگاههای اقتصادی ازجمله شرکت فولاد مبارکه بسیار مهم و حیاتی میباشد؛ زیرا تداوم و تولید منوط به ورود به موقع مواد اولیه و تجهیزات و خروج به موقع تولیدات و محصولات به چرخه تولید کشور می باشد. معمولاً شرکتها برای سازماندهی این موضوعات ساختارهای سازمانی خود را متناسب با نیازشان طراحی و اجرا میکنند.
به گفته وی، وظیفه برنامهریزی و تحویل بهموقع محصولات در شرکت فولاد مبارکه به واحد برنامهریزی و کنترل حمل محصولات محول شده است که با همکاری بخشهای مختلف داخلی نظیر فروش داخلی، صادرات، امور مالی، انتظامات، باسکولها، انبارهای محصول، راهآهن، آیتی و... و بخشهای بیرونی مانند سالن اعلام بار، انجمنهای صنفی رانندگان و شرکتهای حملونقل، ادارات راهداری و حملونقل جادهای، مشتریان و... نسبت به برنامهریزی و حمل محصولات در دو بخش جادهای و ریلی اقدام میشود.
امینی خاطرنشان کرد: بهمنظور برنامهریزی مطلوب و تحویل بهموقع کالا به مشتریان اطلاعات موردنظر از جمله مشخصات محصولات قابلحمل، ظرفیت بارگیری انبارها، آمادهبهکار بودن انبارها، آدرس مشتریان، ظرفیت تخلیه مشتریان، شرکتهای حملونقل و مشخصات مکانیزمهای حمل جادهای و ریلی مورد بررسی قرار گرفته و برنامهریزی بهینه حمل انجام می شود. این فرایند از طریق سیستمهای یکپارچه اطلاعاتی انجام میشود.
رئیس واحد برنامهریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه با بیان این که برنامههای حمل روزانه برای اجراییشدن به سالنهای اعلام بار منطقه و شرکتهای حملونقل ارسال شده و کنترلهای لازم برای اطمینان از اجرای این برنامهها انجام میشود، گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال 1403 تا پایان آبان ماه 5 میلیون و 872 هزار تن انواع محصولات را به مقاصد مشتریان داخلی و صادراتی حمل نموده است. ترکیب محصولات حمل شده شامل 62 درصد محصولات گرم (مجتمع و سبا)، 19 درصد تختال و 19 درصد محصولات سرد و پوشش دار بوده است. حدود 11 درصد این محصولات از طریق حمل ریلی و مابقی از طریق حمل جاده ای ارسال شده است.
وی ادامه داد: اردیبهشتماه سال جاری نیز با حمل 895 هزار تن رکورد دیگری در حمل ماهانه بهدست آمد که نسبت به رکورد قبلی که در اردیبهشت سال 1399 بود به میزان 40 هزار تن افزایش را نشان می دهد.
بنا بر اظهارات امینی 5 استانی که بیشترین حمل در سال 1403 به آن انجام شده به ترتیب اصفهان، تهران، مرکزی، هرمزگان و گیلان هستند.
امینی با اشاره به این که میزان حمل محصولات انجام شده از ابتدای بهرهبرداری تا پایان ماه سال جاری حدود 151 میلیون تن و میزان حمل محصولات صادراتی حدود 27 میلیون تن بوده است، ادامه داد: برای تحقق برنامه حمل سالیانه محصولات به صورت روزانه 1030 عدد کامیون و 50 واگن از شرکت فولاد مبارکه و سبا به اقصی نقاط کشور بارگیری می شود.
وی با اشاره به اهمیت رضایت مشتریان در این فرایند گفت: بهمنظور افزایش رضایت مشتریان و بهبود عملیات برنامهریزی حمل محصولات میتوان به انجام پروژههایی مانند عارضهیابی حمل محصولات، هوشمندسازی برنامهریزی حمل محصولات و آموزش رانندگان اشاره کرد.
رئیس واحد برنامهریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود گفت: بدون شک دستاوردهای حاصله در سایه همدلی و همکاری کلیه افراد، قسمتها و سازمانهای مرتبط بهویژه جامعه بزرگ رانندگان زحمتکش منطقه و همچنین شرکتهای حملونقل و پایانهها، ادارههای راهداری و حملونقل جادهای و انجمنهای صنفی شهرستانهای مبارکه، لنجان و اصفهان و مسئولین منطقه است که به نمایندگی از شرکت فولاد مبارکه ضمن قدردانی از آنها روز حملونقل را به جامعه بزرگ حملونقل کشور تبریک عرض مینماییم و امیدواریم در پایان «سال جهش تولید با مشارکت مردم» با توسعه تعاملات فیمابین بتوانیم گامهای مؤثرتری در مسیر رشد و اعتلای کشور عزیزمان برداریم.