خبرگزاری کار ایران

نگاهی به جدیدترین تحولات مس در آمریکای جنوبی؛ از آنتامینا تا کودلکو

نگاهی به جدیدترین تحولات مس در آمریکای جنوبی؛ از آنتامینا تا کودلکو
کد خبر : ۱۵۴۸۵۳۹

وزارت انرژی و معادن پرو اعلام کرد: تولید مس این کشور در ماه آگوست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 10.7 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح ماهانه امسال رسید.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مس پرس، ماینینگ نوشت: این وزارتخانه اعلام کرد: تولید مس پرو در آگوست امسال در حالی به 246 هزار و 568 تن رسید که مجموع تولید مس این کشور از ژانویه تا آگوست به یک میلیون و 760 هزار تن رسید و آمار هشت ماهه 0.7 درصد کمتر از مدت مشابه 2023 بود. افزایش تولید مس این کشور در ماه آگوست بیشتر به لطف افزایش تولید معدن آنتامینا متعلق به شرکت گلنکور بود، به طوری که این معدن با رشد 26 درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شد.

معادن «سرو ورده» و «ساترن کاپر» هم در این ماه به ترتیب با رشد 5.2 و 11.2 درصدی تولید مواجه شدند و دولت پرو انتظار دارد، تولید مس که یک صنعت کلیدی در این کشور است، امسال در مجموع به 2 میلیون و 800 هزار تن برسد. پرو بعد از شیلی، دومین تولیدکننده مس جهان به شمار می‌رود.

نتایج 3 ماهه آنتوفاگاستا در شیلی

شرکت معدنی «آنتوفاگاستا» شیلی هم از افزایش 15 درصدی تولید مس برای سه ماه منتهی به پایان سپتامبر 2024 خبر داد و دلیل آن را ناشی از کاهش موجودی انبار در معدن Los Pelambres و افزایش عیار مس و بازیافت در Centinela برشمرد.

تولید مس شرکت در سه ماهه سوم 2024 به 179 هزار تن رسید. «ایوان آریاگادا» مدیر اجرایی شرکت گفت: با نگاهی به آینده، انتظار می رود، مجموعه عملیات و فعالیت‌های ما در سال آینده 660 تا 700 هزار تن مس تولید کند.

جهش 54 درصدی تولید طلا، زمانی که این فلز گرانبها در بالاترین رکورد تاریخی معامله می‌شود به نتایج مناسب سه ماهه شرکت کمک کرد.

سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری کودلکو

از سوی دیگر ماکسیمو پاچکو، رئیس هیات مدیره کودلکو به رویترز گفت: این شرکت قصد دارد، سال آینده 6 میلیارد دلار در پروژه‌های خود سرمایه‌گذاری کند که بر این اساس حدود یک میلیارد دلار بیشتر از برآورد قبلی این شرکت است. به گفته وی، رقم نهایی سرمایه‌گذاری برای سال 2025 در جلسه هیات مدیره در ماه دسامبر تصویب خواهد شد.

ظاهرا کودلکو در نظر داشته، امسال 4.7 میلیارد دلار در پروژه‌هایی برای ارتقای معادن خود هزینه کند که شامل معدن «چوکی کاماتا» و «ال تنینته» با بزرگ‌ترین ذخایر مس زیرزمینی جهان می شود.

این پروژه‌ها به دلیل هزینه های زیاد، حوادث و مشکلات عملیاتی سال ها به تعویق افتاده‌اند. پاچکو اعلام کرد: کودلکو امسال حدود یک میلیون و 350 هزار تن مس تولید خواهد کرد و تولید سال آینده باید بیشتر شود. تولید این شرکت در سال‌های 2022 و 2023 کاهش یافت.

شیلی بزرگ‌ترین تامین کننده مس در جهان بوده و کودلکو بیش از یک چهارم تولید این کشور را به خود اختصاص داده است. چین به عنوان یک بازار استراتژیک برای کودلکو باقی مانده و این شرکت در حال کار بر روی تنوع بخشیدن به بازارهای خود است، اما پاچکو گفت که هیچ چیز به طور چشمگیری در مجموعه ما تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: کودلکو آماده سرمایه گذاری مشترک با عربستان است که هدف آن سرمایه‌گذاری در دارایی‌های معدنی در سراسر جهان خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز