خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار باشگاه ویژه همسران کارکنان

آغاز به کار باشگاه ویژه همسران کارکنان
کد خبر : ۱۵۴۷۹۷۸

مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه با اجرای طرح‌هایی نظیر «ازدواج تا ازدواج» و راه‌اندازی «باشگاه همسران» در زمینه آموزش و تحکیم بنیان خانواده‌های کارکنان گام‌های ارزنده‌ای برداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مهدی مقیمی از کارشناسان واحد فرهنگ و خانواده مدیریت آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه با بیان این مطلب گفت: «ازدواج تا ازدواج» به معنی همراهی حمایتی در زمینه شناختی و آموزشی از بدو استخدام و تجرد همکاران تا زمان ازدواج فرزندانشان است که برای تمامی همکاران در نظر گرفته شده است و به‌مراتب طی فواصل زمانی و تغییرات وضعیت خانواده همکاران همچنان ادامه دارد.

وی گفت: به‌منظور دعوت به حضور فراگیران در این مجموعه آموزش‌ها، متغیرهایی از جمله وضعیت تأهل، سابقه ازدواج و تعداد فرزندان مدنظر قرار گرفت که خوشبختانه مورد استقبال و توجه همکاران قرار گرفته و با پوشش گسترده در حال اجراست.

مقیمی با بیان اینکه فولاد مبارکه سازمانی دوستدار خانواده است، گفت: در همین راستا همچنان که آموزش‌های خانواده در جریان است و کلیه ابعاد رشد و توسعه حوزه روان‌شناختی خانواده موردتوجه است، در یک اقدام تحولی و بهبودگرایانه، مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی اقدام به راه‌اندازی «باشگاه همسران» ویژه همسران کارکنان نموده است.

به گفته این کارشناس واحد آموزش انتظار می‌رود این طرح در حوزه‌های ذیل مؤثر واقع شود:

بهبود روحیه و افزایش رضایت شغلی کارکنان؛ احساس مشارکت و تعلق‌خاطر بیشتر همسران؛ ایجاد فرصت آشنایی و تعامل بیشتر همسران؛ ارائه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مانند هنر آشپزی ورزش و سلامت؛ ایجاد گروه‌های حمایتی برای همسران کارکنان که بتوانند تجربیات و چالش‌های خود را به اشتراک بگذارند و گروه‌های حمایتی خودگردان داشته باشند؛ افزایش حس مسئولیت اجتماعی با تشویق همسران به مشارکت در برنامه‌های خیریه و داوطلبانه؛ کاهش تعارضات خانواده؛ فرزندپروری هوشمندانه؛ بازتعریف و تقویت جایگاه همسران در خانواده.

پذیرش عضو برای باشگاه همسران از هفته جاری

در همین زمینه، مینا عابدینی دیگر کارشناس این واحد نیز افزود: باشگاه همسران با هدف توسعه و توانمندسازی همسران کارکنان و بانوان شاغل، در چهار بُعد ارتباط با خود، ارتباط با همسر، فرزند و جامعه، مجموعه رویدادهای متنوع آموزشی را طراحی و تدوین کرده است که طی هفته جاری اقدام به عضوگیری و جذب مخاطبان می‌کند.

وی گفت: ارتباط و اتصال زنان با یکدیگر برای تقویت روح زنانگی و پشتوانه فکری این طرح است؛ چراکه جنبش‌های فمینیستی اغلب ارزش‌های مردانه، جسارت و قدرت را بزرگ جلوه داده و ستوده‌اند و از طرف دیگر ارزش‌های زنانه و پیوند مادرانگی را دست و پاگیر و ضعف دانسته‌اند. این در حالی است که زن معاصر توانایی‌ها و دستاوردهای زیادی فراتر از معیارهای این جنبش داشته و دارد و بردباری، شکیبایی و پذیرشگری زنانه در او کمرنگ‌تر از پیش شده است؛ بنابراین سیاست کلی به سمت ایجاد هسته‌ها و کانون‌های مستقل و خودگردان متناسب با علاقه‌مندی‌ها و توانمندی‌های بانوان است.

عابدینی خاطرنشان کرد: این طرح هم‌راستا با مجموعه اقدامات دیگر نظیر خدمات روان‌شناختی مراکز مشاوره طرف قرارداد و مجموعه آموزش‌های خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده به سبد ابزارهای توسعه‌ای خانواده اضافه شده است؛ ازاین‌رو طی هفته جاری مرحله عضوگیری و جذب در طرح باشگاه همسران آغاز خواهد شد.

وی گفت: سایر فراخوان‌ها و اطلاعیه‌ها در این زمینه در مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌شده به سمع و نظر کلیه همکاران محترم خواهد رسید.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز