خبرگزاری کار ایران

با کاهش محدودیت‌های انرژی حاصل شد؛

ثبت دو رکورد روزانه پی‌درپی تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

ثبت دو رکورد روزانه پی‌درپی تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا
کد خبر : ۱۵۴۷۹۵۶

رکوردهای تولید در مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه با ثبت دو رکورد روزانه پیاپی در تولید کلاف گرم استمرار یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا، با اعلام این خبر گفت: همکاران ساعی و با درایت مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در 27 مهرماه با تولید 5 هزار و 804 تن و در 28 همین ماه نیز با تولید 5 هزار و 848 تن کلاف گرم موفق به ثبت دو رکورد تولید روزانه متوالی شدند.

وی رکورد قبلی تولید روزانه کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا را مربوط به 18 خرداد سال جاری اعلام و اضافه کرد: این رکورد با تولید 5 هزار و 767 تن کلاف گرم محقق شده بود.

به گفته مدیر عملیات فولاد سبا، تولید ماهانه کلاف گرم این مجتمع نیز در مهرماه سال جاری به 147 هزار و 747 تن رسید.

خلیلی با بیان اینکه محدودیت‌های برق برای فولاد سبا تا هفته اول مهرماه ادامه داشته است، گفت: برنامه‌ریزی بهینه تولید و تعمیرات و استفاده حداکثری از زمان در دسترس جهت تولید کمّی و کیفی و هماهنگی بین خطوط تولید و افزایش سرعت کلیه خطوط در مجتمع فولاد سبا از دلایل اصلی این رکوردها بوده است.

وی در خاتمه سخنان خود این دستاورد ارزشمند را نشان از وجود ظرفیت‌های بالای سرمایه‌های انسانی این مجتمع در مسیر تحقق جهش تولید دانست و ثبت رکوردها را به کلیه همکاران، ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک گفت.

در پی کسب این موفقیت‌های ارزشمند برخی از رؤسا و کارشناسان مجتمع فولاد سبا چنین گفتند:

سیروس اسدی، رئیس فولادسازی:

کارکنان سخت‌کوش فولادسازی سبا با همت و همدلی و کار تیمی، موفق به ثبت دو رکورد روزانه متوالی شدند. از مهم‌ترین عوامل دست‌یابی به این رکوردها می‌توان به کاهش زمان‌های توقفات اضطراری و تشکیل جلسات روزانه مؤثر و هماهنگی مناسب بین واحدهای پایین‌دست و بالادست و سرویس‌دهنده که با توجه به پیوستگی خط تولید سبا بسیار مهم است، اشاره کرد. در این خصوص لازم است از حمایت‌های مدیریت و همکاری واحدهای پشتیبانی و سایر واحدها قدردانی کنیم.

مهدی ناظم الرعایا، رئیس نورد گرم:

با توجه به اینکه فرایند تولید مجتمع فولاد سبا به‌صورت پیوسته است و واحد نورد آخرین زنجیره تولید در این مجتمع است، حذف توقفات اضطراری و کاهش توقفات برنامه‌ریزی یکی از اهداف مهم این واحد است تا بتوان بیشترین تولید را با بهترین کیفیت انجام داد. در راستای این هدف مهم، روزانه دو جلسه صبحگاهی و تولید در واحد تشکیل می‌شود که مسئولین این جلسه با اولویت‌بندی و زمان‌بندی لازم، پیگیر رفع مشکلات روزانه و برنامه‌ریزی برای 24 ساعت آینده می‌شوند. از دیگر عوامل مهم در تحقق این رکورد باارزش ایجاد همدلی و همبستگی درون واحدی و بین‌‌واحدی کارگاه‌های مختلف است که این مهم نیز ارزش زیادی در سازمان ایجاد کرده است. امید است خلق این ارزش‌های سازمانی که از بلوغ فکری و تجارب مهم همکاران گرامی حکایت دارد رکوردهای ماهیانه را نیز در پی داشته باشد.

عباس رضایی، رئیس حمل‌ونقل:

واحد حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از واحدهای پشتیبانی، تمام توان لجستیکی خود در حوزه‌های مختلف، ازجمله تخلیه سرباره داغ از زیر کوره‌ها، تأمین و به‌کارگیری مکانیسم‌های سنگین، تحویل مواد اولیه توسط واگن و چینش و بارگیری محصولات تولیدی را در راستای حمایت و افزایش ظرفیت تولید به ‌کار می‌گیرد.

سعید مرادی، کارشناس دفتر فنی تولید سبا:

کنترل فرایند آماری، روش‌های جدید تحلیل داده و استفاده از دیده‌بان آماری در قالب کار تیمی منظم و کارگروه کوره‌ها، شامل خبرگان تولید، تعمیرات و نسوز، باعث افزایش تناژ تولید و کاهش مصرف انرژی در کوره‌های قوس الکتریکی به‌عنوان ماشین تولید ذوب در ابتدای خط پیوسته تولید کلاف گردید. امید است با تداوم آن‌ها و کاهش محدودیت‌های انرژی، شاهد رشد روزافزون کمّی و کیفی تولید باشیم.

محسن محمدی، هماهنگ‌کننده تولید:

با انجام هماهنگی کامل و مؤثر در خطوط پیوسته فولاد سبا و به حداقل رساندن زمان توقفات و به‌کارگیری حداکثر توان تولیدی و تعمیراتی در شیفت و سعی در بهبود فعالیت‌ها به‌صورت مستمر، به این امر دست پیدا کردیم. به امید خدا همچنان شاهد رکوردهای بیشتر کمّی و کیفی خواهیم بود.

حامد کریمی، کارشناس توزیع برق:

در بازه‌های زمانی محدودیت اعمال‌شده از شبکه برق، کارکنان بهره‌بردار واحد توزیع برق با پایش انرژی و همکاری واحد توزیع برق فولاد مبارکه با اطلاع‌رسانی به کردیناتور فولاد سبا، بیشترین توان را از شبکه برق دریافت کردند. همچنین به‌منظور آماده‌به‌کاری تجهیزات واحد، گروه تعمیرات توزیع برق در توقفات برنامه‌ریزی‌شده ناحیه، فعالیت‌های لازم را بر روی متال کلادهای EAF و LF به‌صورت مداوم انجام دادند.

رضا صالحی، فورمن موادرسانی:

در راستای افزایش آماده‌به‌کاری سیستم‌های انتقال مواد و کاهش توقفات بالادستی کوره‌های قوس و هم‌زمان ساختن انجام تعمیرات واحد در زمان تعویض شل کوره‌ها و حذف توقفات شارژ سبد با افزایش ریت شارژ آهن اسفنجی در کوره‌ها در مهرماه انجام گرفت که نتیجه آن افزایش تولید و رکوردهای روزانه بوده است.

شهرام لقائی، فورمن فولادسازی:

با مدیریت و کاهش زمان‌های Power off در طول شیفت و انجام کار کارشناسی روی تیپ و فلو و تنظیمات لانس‌های تزریق اکسیژن و کربن با افزایش راندمان انرژی شیمیایی، موفق به کاهش زمان Power on و افزایش تناژ تخلیه شدیم که باعث افزایش تولید گردید.

وحید دادخواه، فورمن ریخته‌گری سبا:

همت و انگیزه والای همکاران، مدیریت هوشمند فولاد سبا، برنامه‌ریزی خوب تولید، اتخاذ استراتژی تعمیرات و نگهداری مناسب، بهبود مستمر در تمام نواحی سبا و ارتباط مفید و مؤثر بین کارگاه‌ها، باعث افزایش کیفیت و کمیت تولید و در نتیجه دو رکورد روزانه شده است.

حمید توازیانی، فورمن نورد گرم:

جهادگران فولاد سبای فولاد مبارکه با استعانت از خداوند متعال توانستند این رکوردها را به ثبت برسانند. حمایت مدیریت و همدلی و همکاری منسجم همه واحدها و همچنین جلسات منظم تولید و تعمیرات و بررسی مشکلات و کاهش توقفات ازجمله دلایل مؤثر در کسب این دستاورد مهم بود.

حمید حاتمی، فورمن نسوز:

در مهرماه، تلاش جمعی تمامی همکاران، انجام یک کار تیمی و همکاری مستمر بین واحدهای تعمیرات پاتیل، و فولادسازی و ریخته‌گری به ثبت رکوردهای یادشده انجامید. از مهم‌ترین اقدامات در واحد نسوز کنترل دقیق توقفات و کاهش زمان آماده‌سازی پاتیل و دریافت و ارسال بیش از 20 پاتیل در طول یک شیفت کاری بوده همچنین افزایش زمان ذوب‌گیری از تاندیش‌ها گام مؤثری در دست‌یابی به این هدف در تولید بود.

سعید سرلک، فورمن جرثقیل‌های سقفی:

در راستای اهداف شرکت و رکوردهای برنامه‌ریزی‌شده شرکت فولاد مبارکه، واحد جرثقیل‌های فولاد سبا نیز تلاش خود را برای آماده‌به‌کار نگه داشتن جرثقیل‌ها، برنامه‌ریزی دقیق و رفع عیوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حضور به‌موقع اپراتورها در کابین جرثقیل و در نهایت برای ثبت این رکوردها دوچندان ساختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز