خبرگزاری کار ایران

اتمام عارضه یابی معادن در هوشمندسازی

اتمام عارضه یابی معادن در هوشمندسازی
کد خبر : ۱۵۴۴۷۴۱

مجری طرح هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: عارضه یابی معادن در حوزه هوشمندسازی به اتمام رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بهاره خازنی مجری طرح هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو، در این برنامه تلویزیونی که به همراه اردشیر سعدمحمدی مدیر عامل توسعه معادن و فلزات حضور یافته بود، با بیان اینکه هوشمندسازی، موضوعات وسیعی دارد و تنها به یک امر محدود نمی شود، افزود: 10 کارگروه ویژه، با حضور شرکت های معدنی و صنایع معدنی در این امر دخیل هستند.

به گفته خازنی، این برنامه به علت گستردگی، به صورت فراسازمانی و با همکاری وزارت صمت، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی درباره اقدامات انجام شده، گفت: طی 1.5 سال گذشته، مشغول بررسی دقیق توان شرکت های دانش بنیان در این مسیر بوده ایم و اکنون 45 شرکت در اولویت کاری ما هستند.

مجری طرح هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو همچنین خبر داد: تا انتهای آبان ماه دو معدن به عنوان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی انتخاب خواهند شد.

وی یادآور شد: تامین زیرساخت ها و شبکه های ارتباطی از چالش های اولیه هوشمندسازی معادن هستند و این امر با در نظر گرفتن اینکه معمولا معادن در نقاط دور افتاده ای هستند، بیشتر مشخص می شود.

خازنی تاکید کرد: مساله تهدیدات سایبری از موضوعاتی است که در هوشمندسازی معادن مورد توجه قرار می گیرند.

وی همچنین یادآور شد: در شرایطی که طی سال های اخیر تولید با محدودیت انرژی مواجه بوده، تلاش مدیران معدنی و صنایع معدنی کشور عمدتا تمرکز بر نرمال نگه داشتن شرایط تولید بوده است.

از سوی دیگر سعدمحمدی، با اشاره به اینکه طی 5 سال گذشته کشورهای بزرگ معدنی سرمایه گذاری وسیعی در هوشمندسازی معادن انجام داده اند، گفت: استرالیا که فقط 960 میلیون تن، زغالسنگ تولید می کند 10میلیارد دلار و چین با تولید 4.3 میلیارد تن تولید زغالسنگ، 20 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: ایمنی از مهم ترین موضوعات هوشمندسازی است اما کلیت این موضوع به تولید اقتصادی و رقابت پذیر منتهی می شود.

وی تاکید کرد: آموزش قدم نخست هوشمندسازی است که برای تدوین طرح های این حوزه و همچنین برنامه نویسی سیستم های هوشمند، باید از نخبگان دانشگاهی و افراد برتر کنکور استفاده کرد.

سعدمحمدی گفت: سیستم های هوشمند با پایش مداوم وضعیت معادن، هشدارهای لازم را ارایه می دهند تا مدیران مربوطه به تصمیم گیری سریع برسند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز