خبرگزاری کار ایران

طرح های توسعه ای شرکت فولاد جهان آرا اروند

طرح های توسعه ای شرکت فولاد جهان آرا اروند
کد خبر : ۱۵۴۱۸۵۵

معاون مهندسی و توسعه شرکت فولاد جهان آرا اروند از چشم انداز این شرکت در ده فاز توسعه ای خبر داد و گفت؛چشم‌انداز شرکت فولاد جهان آرا اروند در قالب ده فاز توسعه‌ای از گندله‌سازی تا نورد پیش‌بینی شده است. با این حال، با توجه به شرایط کنونی بازار و نیازهای فعلی، در گام اول تمرکز ما بر احداث پروژه تولید آهن اسفنجی بر اساس درخت تکنولوژی بوده که در حال حاضر در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایر رسانه، معاون مهندسی و توسعه شرکت فولاد جهان آرا اروند از چشم انداز این شرکت در ده فاز توسعه ای خبر داد و گفت؛چشم‌انداز شرکت فولاد جهان آرا اروند در قالب ده فاز توسعه‌ای از گندله‌سازی تا نورد پیش‌بینی شده است. با این حال، با توجه به شرایط کنونی بازار و نیازهای فعلی، در گام اول تمرکز ما بر احداث پروژه تولید آهن اسفنجی بر اساس درخت تکنولوژی بوده که در حال حاضر در دست بررسی است.

مهندس امین کریمیان در ارتباط با اولین هدف پروژه فولاد جهان آرا خاطر نشان کرد؛هدف از این پروژه، تولید آهن اسفنجی به‌عنوان یکی از مواد اولیه اصلی در فرآیند فولادسازی و گامی به سوی تکمیل زنجیره تولید است. این طرح با توجه به مطالعات فنی و اقتصادی و بر اساس ظرفیت‌های موجود منطقه و زیرساخت‌های شرکت در حال طراحی می باشد. اجرای این پروژه می‌تواند شرکت را در تأمین پایدار مواد اولیه فولادسازی یاری کند و باعث کاهش وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی شود.

وی در ادامه از برنامه ریزی جهت ایجاد واحد های تولیدی دیگر عنوان کرد و گفت :در کنار این پروژه، برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی دیگر از جمله نورد گرم و سرد، جهت افزایش ظرفیت تولید و عرضه محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر انجام شده است. این اقدامات نه تنها پاسخگوی بخش بزرگی از نیازهای بازار داخلی خواهد بود، بلکه امکان صادرات به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز فراهم می‌کند.

ایشان در پایان افزود؛در حال حاضر، مطالعات مهندسی و اقتصادی این پروژه‌ها در حال انجام است و تامین تجهیزات و انتخاب پیمانکاران اجرایی نیز در دستور کار قرار گرفته است. اجرای این طرح‌ها، شرکت فولاد جهان آرا اروند را به یکی از بازیگران اصلی در صنعت فولاد کشور تبدیل خواهد کرد و توان رقابتی آن را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز