خبرگزاری کار ایران

تامین مالی تولید مقرون به‌صرفه نیست

تامین مالی تولید مقرون به‌صرفه نیست
کد خبر : ۱۵۳۴۲۵۸

مدیرعامل فولاد سفیددشت گفت: تولید و سرمایه گذاری فرآیندی هزینه‌بر است و «تامین مالی تولید» همواره از مصائب پیش روی تولیدکنندگان بوده و هست اما ارائه ابزارهای مالی با نرخ مناسب به تولیدکنندگان که بتواند امکان تامین مالی تولید را برای آنها فراهم کند در افزایش میزان تاب آوری آنها موثر است.

به گزارش  ایلنا، محمود محمدی فشارکی مدیرعامل فولاد سفیددشت، تامین مالی واحدهای تولیدی را دغدغه ای مهم دانست و گفت: با توجه به سیاست‌های ارزی نامطلوب دولت و وابستگی ۱۰ درصدی صنعت فولاد به ارز، همچنین نرخ بالای بهره در انواع تسهیلات، اوراق و سایر ابزارهای مالی مسئله تامین مالی به صرفه بنگاه‌ها به یک دغدغه مهم تبدیل شده است.

وی ایجاد برنامه مدون جهت تامین مالی پایدار واحدهای تولیدی را وظیفه دولت دانست و افزود: این برنامه در کنار امکان فروش ارز صادراتی تولیدکنندگان به قیمت واقعی، می‌تواند مشکل کمبود منابع مالی در بنگاه ها را حل کند. با این شرایط صادرکننده می‌تواند ارز خود را به راحتی و با قیمت واقعی وارد چرخه فعالیت کند و کار خود را توسعه دهد.

ضرورت ایجاد ابزارهای مالی با نرخ مناسب

محمدی فشارکی در خصوص تامین مالی از طریق «انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا» که اخیرا توسط شورای عالی بورس به تصویب رسید گفت: این طرح هنوز چندان باز نشده است که بتوانیم روی آن برنامه ریزی کنیم. اما ارائه  ابزارهای مالی با نرخ مناسب به تولیدکنندگان که بتواند امکان تامین مالی تولید را برای آنها فراهم کند در افزایش میزان تاب آوری آنها موثر است.

وی با اشاره به تورم بالای در کشور طی سال های اخیر خاطرنشان کرد: با وجود تورم بالای کشور، صنعت فولاد به دلیل قیمت گذاری دستوری نتوانست که با تورم رشد کند و همین مساله باعث شده تا در موضوعات مالی دچار مشکل جدی شویم. وی با بیان تاکید بر ضرورت بازگشت ارز صادراتی به چرخه فعالیت صنایع فولادی گفت: بر این اساس امیدواریم دولت جدید دست تولیدکننده را قدری باز بگذارد تا بتواند با تکیه بر صادرات، بخشی از مشکلات مالی خود را حل کند.

صنایع فولادی و یک درد مشترک!

مدیرعامل فولاد سفیددشت «بحران انرژی» را چالش مشترک همه صنایع به خصوص صنایع فولادی عنوان کرد و گفت: از دولت جدید انتظار داریم که در راستای حل این مشکل با همفکری انجمن فولاد گام اساسی بردارد؛ چراکه این چالش امکان بهره مندی از ظرفیت ایجاد شده در صنعت را از ما گرفته است.

وی با انتقاد به نحوه صدور مجوزها افزود: باید در حوزه صدور مجوزات تخصصی تر عمل شود تا واحدهای تولیدی بتوانند سبد محصولاتشان را گسترده کنند، تا هم نیاز کشور را برطرف کنند و هم گامی در جهت صادرات بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز