خبرگزاری کار ایران

«ایلنا» از متغیرهای اثر گذار بر روند صعودی بورس گزارش می‌دهد؛

رشد محسوس نمادهای معدنی در بازار سرمایه

رشد محسوس نمادهای معدنی در بازار سرمایه
کد خبر : ۱۵۳۳۷۵۴

بازار سرمایه امروز با روند رو به رشد محسوسی همراه شد و در معاملات امروز شاخص کل بازار سهام رشد ۳۶ هزار واحدی را به ثبت رساند. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۵۲ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش «خبرنگار ایلنا»، بازار سهام مدت‌هاست که در فضای رکودی به سر می‌برد و بیشتر چشم امیدش به نمادها و گروه‌های پیشران مانند نمادهای فلزی و معدنی است. البته فضای رکودی بازار در ماه‌های گذشته سبب شده بود که این گروه‌ها هم با روزهای خوب شان فاصله بگیرند. اما امروز گروه فلزات در بازار سهام تماما سبزپوش شد و رشدهای بالایی را به ثبت رساند.

در بازار امروز در میان گروه فلزات اساسی به عنوان نمونه نماد فولاد با رشد ۳ درصدی، نماد ذوب با رشد ۲.۸ درصدی، فملی با رشد ۲.۵ درصدی، فصبا با رشد ۳ درصدی، ارفع با رشد ۱ درصدی، کاوه با رشد ۲.۵ درصدی و میدکو با رشد ۲.۰۸ درصدی همراه شدند.

در گروه کانه‌های فلزی نیز کگل با رشد ۲.۹ درصدی، تاصیکو با رشد ۱.۷ درصدی، تجلی با رشد ۱.۲ درصدی، کچاد با رشد ۳ درصدی و «ومعادن» با رشد ۲.۹ درصدی روبرو شدند.  

به نظر می‌رسد که مواضع هفته‌های اخیر مسئولان اقتصادی و همین طور خبرهایی که مقامات دولتی در خصوص تغییر قیمت خودرو اعلام کرده‌اند به عنوان مهمترین دلیل مثبت‌های بالای امروز در بازار سرمایه  باشد.

 در حال حاضر و در کوتاه مدت بورس نسبت به مواضع متولیان اقتصادی از جمله رئیس سازمان بورس حساسیت نشان می‌دهد و اظهارات اخیر صیدی، رئیس سازمان بورس مبنی بر مخالفت با قیمت‌گذاری دستوری فعالان بازار سرمایه به ویژه شرکت‌های بزرگ صادرکننده را امیدوار کرده است.

از این رو اگر وعده‌های وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس جنبه عملیاتی پیدا کند می‌تواند در میان مدت و بلند مدت نیز بر کلیت بازار سرمایه اثرگذار باشد و سمت و سوی آتی را مثبت کند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز