خبرگزاری کار ایران

تغییر فرمان در "ایریتک" برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها

تغییر فرمان در "ایریتک" برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها
کد خبر : ۱۵۲۷۰۸۹

شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) امروز با تغییر نگاه مدیریتی به دنبال تدوین استراتژی جدید است که بتواند با حفظ وترمیم کادر متخصص خود بار دیگر به نقش آفرین اصلی حوزه حکمرانی صنعتی بازگشته و توسعه حداکثری در صنایعی همچون صنعت فولاد را رقم زند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایر رسانه، نزدیک به نیم قرن از تاسیس شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) می گذرد و بسیاری از صنایع کشور با تکیه بر توان این مجموعه توانستند توسعه حداکثری را رقم بزنند. در ادامه در دهه 70 این مجموعه در زمینه پروژه‌های EPC وارد عمل شد تا با بهره گیری از بروز ترین تکنولوژی های روز دنیا بتواند مانند یک دانشگاه صنعتی عمل کند.

درواقع یکی از اصلی ترین نقاط قوت این مجموعه تربیت و بکار گیری نیروی انسانی متخصص بود که شاید بتوان از آن به عنوان سرمایه ای ارزشمند در ایریتک یاد کرد.

مجموعه ایریتک همانطور که اشاره شد قدمت و سابقه ای طولانی در عرصه مهندسی کشور دارد که باعث شده توان این مجموعه نسبت به دیگرمجموعه های فنی مهندسی افزایش یافته و یکی از اثر گذار ترین شرکت ها در توسعه صنعتی همچون صنعت فولاد باشد.

از سویی دیگر ایریتک توانست به عنوان یکی از پنج شرکت دارنده لیسانس طراحی و ساخت واحدهای احیاء مستقیم به روش میدرکس در جهان مطرح شود و افتخار احداث 60 درصد این کارخانجات در ایران که باعث شده تا کشور ما در زمینه تولید آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم و بالاترین رتبه جهان را به خود اختصاص دهد.

اما متاسفانه در سال های قبل کم توجهی بسیاری نسبت به این مجموعه صورت گرفت تا امروز آن طور که باید در جایگاه اصلی خود قرار نگیرد.

اما چرخش سیاست گذاری در این مجموعه که در یکی دو سال اخیر کلید خورده است نوید بخش دستاوردهای مثبتی خواهد بود.

درواقع با سکان داری دکتر مستقیمی به عنوان مدیر عامل این مجموعه شرایط قبل در سطح مدیریتی و سیاست های اتخاذ شده در حال تغییر است و چه بسا باید سیاست های جدید با سرعت بیشتری اجرا شود.

با توجه به آنکه این مجموعه دارای منابع انسانی متخصص و حرفه ای است و با توجه به سیل عظیم مهاجرت نیروی متخصص، لازم است تا سیاست ها به نحوی تدوین شود که این مجموعه موفق به حفظ سرمایه اصلی خود یعنی نیروی انسانی شود . امروز نیروی انسانی متخصص و کمبود آن از بحران های اصلی توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی است که باید استراتژی ایریتک بر مبنای حفظ این سرمایه باشد. 

تدوین استراتژی جدید و در دستور قرار دادن آن، از مهمترین اتفاقات مثبت در سال های اخیر است که باید با جدیت هر چه بیشتر  پیش برود. اما در این بین بخشی از اقدامات باید به صورت برون سازمانی انجام شود. به عنوان مثال یکی از مهمترین اقداماتی که باید در دستور کار بهبود ارتباط با دانشگاه های برتر کشور در کادر سازی ها است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروز شرکت مهندسی ایریتک برای نقش آفرینی حداکثری در توسعه صنعتی کشور باید در گام اول به سراغ حفظ و تقویت نیروی انسانی برود. حفظ نیروی انسانی متخصص باعث می شود تا این مجموعه در حوزه دانش و تکنولوژی نیز خود را تقویت کرده و بتواند صنعتی همچون صنعت فولاد را با توسعه حداکثری در کنار افزایش بهره وری همراه سازد.

همانطور که اشاره شد مهمترین اتفاق در گام اول تغییر سیاست ها است که خوشبختانه این تغییر نگاه امروز در مدیران این مجموعه شکل گرفته است. در ادامه این روند می توان شاهد تقویت ساختار ایریتک در بخش های مختلف از جمله نیروی انسانی، تکنولوژی، سرمایه گذاری و... بود که در نهایت این مجموعه را به جایگاه اصلی خود باز می گرداند.

نکته مهم در موفقیت یک مجموعه نگاه کلان مدیریتی آن است. عدم چنین نگاهی در سال های گذشته باعث شد تا ایریتک با در اختیار داشتن ظرفیت های بسیار اما مورد کم توجهی قرار بگیرد درنتیجه ضروری است تا این مجموعه بار دیگر با نقش آفرینی در حوزه حکمرانی صنعتی جایگاه واقعی خود را پیدا و در آن قرار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز