خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به ایلنا:

بازگشت ارز صادراتی با نرخ نیمائی میزان فروش را کاهش داد

بازگشت ارز صادراتی با نرخ نیمائی میزان فروش را کاهش داد
کد خبر : ۱۵۲۴۴۹۴

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایلنا علت کاهش ۱۲ درصدی فروش این شرکت در پنج ماهه ابتدای سال را بازگشت ارز صادراتی با نرخ نیمائی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران نشست خبری شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این نشست خبری اعلام کرد: در سال گذشته ۸۴۲ درصد افزایش سرمایه صورت گرفت و برای سال جاری نیز در نظر داریم تا در فصل پائیز افزایش سرمایه داشته باشیم. 

وی با اعلام اینکه در ۵ ماهه نخست امسال ۴ پروژه افتتاح شده است، گفت: یکی از این پروژه‌ها پلنت اکسیژن ذوب آهن با ظرفیت نامی ۲۵۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت که در صنایع درمانی کاربرد دارد. همچنین دو پروژه دیگر کوره پاتیلی 3 (LF) و مخازن ذخیره آب اضطراری ذوب آهن اصفهان نیز افتتاح شده است.

 مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: علی‌رغم مشکلات استان در تامین انرژی، باتوجه به اینکه صنعت فولاد آب‌بر است پروژه مخازن ذخیره آب را احداث کرده‌ایم و از ۵ روز تا یک هفته از این مخازن استفاده می‌کنیم.

۲۱ درصد پروژه انتقال آب، از سوی ذوب آهن اصفهان انجام گرفته است

کوهی اضافه کرد: خوشبختانه با برخورداری ذوب آهن اصفهان از سه نیروگاه، قادر به تولید فولاد هستیم و با استفاده از ظرفیت تولیدات خود به نوعی توانسته‌ایم یوتیلیتی خودمان را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: حدود ۲۱ درصد پروژه انتقال آب از دریای عمان به صنایع اصفهان از سوی ذوب آهن اصفهان انجام می‌شود که تا پایان سال آینده به اصفهان منتقل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: در پروژه پساب و آبرسانی ذوب آهن اصفهان حدود ۷۵ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم که در دهه فجر به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

کوهی اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیز در بحث پساب صنعتی، پروژه تصفیه خانه مرکزی با همکاری مپنا آغاز شده که اواخر فصل پاییز آماده بهره‌برداری می‌شود. البته هم‌اکنون این پروژه حدود ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بهره برداری از شش پروژه تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با یادآوری اینکه موافقت‌نامه همکاری میان معاونت علمی ریاست جمهوری و ذوب آهن اصفهان به امضاء رسیده گفت: طی ۲ ماه اخیر این تفاهم‌نامه با معاونت علمی منعقد شده که تا یک ماه آینده این پروژه به نتیجه می‌رسد و پروژه LF1 نیز در دستور کار ذوب آهن قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه ۴ پروژه در ابتدای سال و ۲ پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: متاسفانه در ابتدای سال جاری، صنعت فولاد با محدودیت‌های انرژی روبرو بود که امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید وزارت نیرو و نفت تدابیر جدیدی بیندیشند تا صنایع از انرژی لازم بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: معمولا در یک ماهه پایانی سال و ۲ ماهه نخست سال کلیه فولادی‌ها با چالش جدی مواجه هستند، در واقع از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفندماه این مشکلات وجود دارد.

کوهی بیان کرد: در سه ماهه ابتدای نخست سال جاری، صنایع فولادی با مشکلات متعددی در زمینه صادرات محصولات دست و پنجه نرم کرده‌اند که به تازگی با هماهنگی وزارت صمت و بانک مرکزی این مشکلات مرتفع شده است. 

وی اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان برای ایران قوی مانده و همچنان محصولات خود را می‌سازد.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در صورت‌های مالی شرکت ذوب آهن در ۵ ماهه امسال حدود ۱۲ درصد افت فروش ثبت شده است علت این افت چه بوده، افزود:  امسال در بخش فروش و صادرات صنایع فولادی با مشکلات عجیب و غریبی روبرو شدیم به خصوص در بخش بازگشت ارز صادراتی به قیمت نیمایی، که تقریبا صادرات فولاد را دچار مشکل کرد که در تمامی صورت‌های مالی صنعت فولاد و پتروشیمی این مشکل به صورت اساسی قابل مشاهده است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به بخشنامه‌ای که بانک مرکزی در ارتباط با امکان استفاده از ارز صادراتی برای خرید مواد اولیه داده است امیدواریم بتوانیم تا ۲۹اسفند ماه صورتهای مالی بهتری را ارائه کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز