خبرگزاری کار ایران

کارشناس نگهداری و تعمیرات ریخته‌گری و ارسال محصول خبر داد:

بومی‌سازی لودسل‌های واحد ریخته‌گری و ذوب شرکت فولاد هرمزگان

بومی‌سازی لودسل‌های واحد ریخته‌گری و ذوب شرکت فولاد هرمزگان
کد خبر : ۱۵۲۲۲۳۴

کارشناسان فولاد هرمزگان با کمک سازندگان داخلی، لودسل‌های واحد ریخته‌گری و ذوب این شرکت را بومی‌سازی کردند و بیش از 58 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی به ارمغان آوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، کارشناس نگهداری و تعمیرات ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: بومی‌سازی به معنای توانمندی در ساخت قطعات، دست‌یابی به فناوری و صاحب‌نام شدن در تولید تجهیزات و خودکفایی به‌واسطه دانش فنی است.

سید مهدی رحمتی‌مقدم، با بیان اینکه اهداف بومی‌سازی در این شرکت در بالاترین سطح تحقق یافته است، ادامه داد: یکی از اهداف اصلی بومی‌سازی استفاده حداکثری از توان فنی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی است. در این راستا، متخصصان فولاد هرمزگان با همکاری شرکت‌های سازنده داخلی توانستند لودسل 100 تنی مربوط به لدل‌تارت واحد ریخته‌گری و همچنین ترانسفرکارهای پاتیل واحد ذوب را بومی‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه لودسل‌ها یکی از قطعات حساس به شمار می‌رود و وظیفه اندازه‌گیری وزن ذوب پاتیل مواد مذاب را بر عهده دارد، گفت: این لودسل‌ها ساخت شرکت SCHENCK PROCESS آلمان بودند که تأمین آن به‌دلیل تحریم‌ها بسیار سخت و زمان‌بر بود.

رحمتی‌مقدم اضافه کرد: در این خصوص، با طی مراحل فنی، مهندسی معکوس و شناسایی سازندگان، توانستیم ساخت این لودسل‌ها را شروع کنیم و تمامی مراحل بازرسی‌های در حین ساخت و تست‌های نهایی را با موفقیت به پایان برسانیم.

به گفته کارشناس نگهداری و تعمیرات ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان، بعد از اینکه لودسل‌ها از نظر عملکرد مورد تأیید قرار گرفت، در محل موردنظر نصب و با موفقیت بهره‌برداری شد. این در حالی است که بازرسی‌های واحد تعمیرات نشان می‌دهد لودسل‌های بومی‌سازی‌شده از عملکرد قابل‌قبولی برخوردارند.

وی میزان صرفه‌جویی ارزی این بومی‌سازی را 58 هزار و 310 دلار اعلام و اظهار کرد این موفقیت در سایه همکاری واحد بومی‌سازی، تعمیرات ناحیه ریخته‌گری، واحد خرید و شرکت‌های سازنده داخلی محقق شده و قابل‌تقدیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز