خبرگزاری کار ایران

رکوردهای پیاپی در اپال پارسیان سنگان

رکوردهای پیاپی در اپال پارسیان سنگان
کد خبر : ۱۵۱۹۶۴۹

شرکت اپال پارسیان سنگان زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان، در راستای خصوصی سازی بخش های دولتی، 60 درصد از سهام ایمیدرو را در بهره برداری و توسعه کارخانه کنسانتره 2.6 میلیون تنی در جوار مجتمع سنگ آهن سنگان جهت توسعه و سرمایه گذاری در حوزه فولاد کشور خریداری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت اپال پارسیان، اپال پارسیان با اعتبار خویش عملیات اجرایی ساخت کارخانه گندله سازی 5 میلیون تنی را از اردیبهشت سال 1395 آغاز  و در سال 1398 به بهره برداری رساند و در حال حاضر در حال تکمیل پروژه کنسانتره 2.4 میلیون تنی است. رکوردهای اپال پاسیان در حوزه تولید محصولات این شرکت شامل کنسانتره و گندله آهن بوده که تولید کنسانتره آن با ظرفیت اسمی 2.6 میلیون تن در سال و گندله سازی با تولید 5 میلیون تن در سال آغاز به فعالیت کرده است. کنسانتره تولیدی این شرکت جهت خوراک کارخانه گندله سازی 5 میلیون تنی استفاده می شود و کارخانه گندله سازی علاوه بر مصرف کنسانتره تولید خود شرکت با توجه به ظرفیت موجود از کنسانتره خریداری شده از سایر شرکت ها نیز جهت تولید گندله استفاده می نماید و گندله تولیدی جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.

رکوردهای اپال پارسیان

در راستای افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای منطقه و تداوم روند افزایشی در تاریخ 9 اسفندماه، واحد حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای اپال پارسیان سنگان توانست مجموعاً 25831 تن گندله سنگ‌آهن را بارگیری کرده و رکورد روزانه خود در سال 1402 را افزایش دهد. رکورد قبلی مجموع حمل روزانه 22022 تن در تاریخ 13 مردادماه ١٣٩٨بوده است.

این شرکت در فروردین ماه نیز موفق به ثبت رکورد جدید تولید گندله سنگ‌آهن به میزان ۱۸.۳۴۶ تن در روز شد که این رکورد موفقت‌آمیز معادل ۱۷٪ بیشتر از ظرفیت اسمی خط تولید کارخانه گندله‌سازی این مجتمع بود که نشان از تلاش کارکنان این شرکت در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ و در راستای تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید بود که موفق به ثبت رکورد جدید تولید گندله سنگ‌آهن به میزان ۱۸/۳۴۶ تن در روز شدند.

ثبت رکورد دیگر مربوط به واحد توزین و بارگیری جاده ای در پایان سال مالی 1402 است. همزمان با پایان سال مالی 1402، واحد توزین و بارگیری جاده ای شرکت اپال پارسیان سنگان ، توانست با بارگیری 95775کامیون و با تناژ 2.470.000 رکورد سالیانه جدیدی در امرتوزین و بارگیری جاده ای در کارنامه شرکت ثبت نماید . وجود دستگاه تراک لودینگ، مدیریت امور بارگیری، نیروهای متعهد و خبره،ارتباط نزدیک با شرکت های حمل و نقل منطقه جهت جذب راننده، تاثیر محیط بارگیری و … از مهمترین عوامل به ثمر رسیدن این دستاورد بوده است. با دستیابی به این موفقیت بزرگ، قطعاً افزایش فروش محصول، جذب بیشتر مشتری و تشویق رانندگان به بارگیری در شرکت اپال پارسیان سنگان را در پی خواهد داشت. واحد توزین و حمل و نقل جاده ای شرکت اپال پارسیان سنگان نسبت به سال گذشته خود توانسته حدود 56 درصد افزایش حمل داشته باشد.

همچنین رکوردهای اپال پارسیان در کمترین میزان توقفات اضطراری کارخانه کنسانتره 2.6 ثبت شد. با تکیه بر توان داخلی و همت کارکنان واحد کنسانتره ۲.۶شرکت اپال پارسیان سنگان؛ رکورد کمترین میزان توقفات اضطراری کارخانه کنسانتره ۲.۶ در آبان ماه ۱۴۰۲ به دو ساعت رسید و برگ زرین دیگری به مجموعه افتخارات شرکت اپال پارسیان سنگان اضافه شد.

دستاوردهای بومی سازی اپال پارسیان

واحد بومی سازی شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در سال 1397 ایجاد شد . هدف از ایجاد واحد بومی سازی استفاده از حداکثر توان تولید داخل از طریق شناسایی صحیح تولیدکنندگان داخلی و ارجاع کار به واحدهای توانمند تر و در نهایت کاهش وابستگی به خارج از کشور بود.

مهمترین و شاخص ترین اقدامات انجام شده در واحد بومی سازی شرکت اپال پارسیان سنگان می توان به بومی سازی 4206ردیف قطعه و تجهیز،تهیه 10152 شیت نقشه مهندسی معکوس از طریق برنامه ریزی 59120 نفرساعت فعالیت مهندسی، مهندسی معکوس 15 تجهیز استراتژیک از 9450 ردیف قطعات و تجهیزات پایش شده، بومی سازی 9 تجهیز های‌تک تدوین و تهیه 825 جلد دفترچه تکنولوژی ساخت و … اشاره کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز