خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی فولاد اکسین خوزستان:

با تولید ورق‌های سـاخت لوله‌های نفت و گاز نزدیک به خودکفایی هستیم

با تولید ورق‌های سـاخت لوله‌های نفت و گاز نزدیک به خودکفایی هستیم
کد خبر : ۱۵۱۸۵۳۵

معاون اجرایی شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه امروزه مجموعه فولاد اکسین به عنوان حلقه واسط میان صنعت فولاد و نفت شناخته می‌شود، گفت: تولید ورق‌های مورد نیاز برای ساخت لوله‌های نفت و گاز توسط فولاد اکسین خوزستان، زمینه‌ساز خودکفایی و عدم وابستگی به صنایع خارج از کشور شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، محمد حسین مرادی با اشاره به عوامل موفقیت‌ این شرکت و برنامه‌های استراتژیک توسعه‌ای در دستور کار این مجموعه، اظهار داشت: تغییر استراتژی مدیریتی و گام نهادن در مسیر تولید ورق‌های «API» و آلیاژی، علت اصلی رشد شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال‌های اخیر بوده است؛ به شکلی که شرکت توانست به جایگاه صادرکننده نمونه کشور دست پیدا کرده و نقشی اساسی را در ارزآوری و تولید در کشور ایفا کند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در حوزه صنعت نفت، افزود: مشارکت فولاد اکسین در طرح پروژه نفت گوره به جاسک توانست زمینه‌ساز عملکردی تحولی در شرکت باشد و همچنین به گره‌گشایی مشکلات صنعت نفت کمکی شایان کند؛ به شکلی که امروزه فولاد اکسین به عنوان حلقه واسط در صنعت فولاد و نفت شناخته می‌شود و این موضوع می‌تواند در بلندمدت، مسیر توسعه این شرکت را هموار کند و در برابر تحریم‌های صنعت نفت نیز بسیار گره‌گشا باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص ارزیابی وضعیت این شرکت طی سال‌های اخیر، عنوان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اتفاقات مبارکی در فولاد اکسین افتاده که با مقایسه شاخص‌های عملکردی، نمود این تغییرات به خوبی قابل مشاهده است. دستیابی به سودآوری‌های بسیار مطلوب در حوزه تولید و حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات، از جمله موفقیت‌های به دست آمده در این حوزه است.

مرادی ادامه داد: یکی از گام‌ها و اقداماتی که منجر به رشد عملکرد تولیدی شرکت و موفقیت در این حوزه شد، تغییر روند استراتژیک تولید از ورق‌های ساختمانی به تولید ورق‌های «API» و آلیاژی بود. آنچه شرکت فولاد اکسین خوزستان را در تمایز فاصله‌دار با سایر شرکت‌های مشابه در کشور و سطح منطقه خاورمیانه قرار می‌دهد، تولید ورق‌های مورد نیاز برای ساخت لوله‌های نفت و گاز است که با راه اندازی آن، امکان خودکفایی و عدم وابستگی به صنایع خارج از کشور تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: با گسترش خط تولید ورق‌های «API» و آلیاژی در شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرایط به گونه‌ای تغییر پیدا کرده که شرکت به سودآوری‌های بسیار خوبی طی سالیان اخیر دست یافته است. این عملکرد موجب رضایت سهام‌داران شرکت شده و زمینه توسعه برنامه‌های مختلف را به وجود آورده است.

معاون اجرایی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به نقش پروژه بزرگ خط انتقال نفت گوره به جاسک در رونق و جهش تولید در این شرکت، مطرح کرد: پروژه بزرگ خط انتقال نفت گوره به جاسک موجب شد که فولاد اکسین خوزستان در صنعت نفت و گاز به عنوان یک ستون اصلی صنایع استراتژیک شناخته شود؛ به طوری که امروزه مجموعه اکسین به عنوان حلقه واسط میان صنعت فولاد و نفت محسوب می‌شود.

مرادی ابراز کرد: به نظر می‌رسد که تلاش برای رسیدن به شاخص اسمی تولیدات استراتژیک فولاد اکسین یکی از دستاوردهای مهمی تلقی شود که این شرکت با پروژه خط انتقال گوره به جاسک به آن دست خواهد یافت و عملکرد درخشان در این بخش، زمینه‌ساز رونق تولید و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه دشمنان خواهد شد.

وی در خصوص پروژه فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان و نقش این واحد در تولید پایدار این مجموعه در بلندمدت، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحد فولادسازی مجموعه، گامی مهم در مسیر خودکفایی مواد اولیه مورد نیاز تولید برداشته خواهد شد. اهمیت این موضوع در این مرحله از تولید برای فولاد اکسین به نحوی است که قطعا شاهد حل چالش‌های پیش‌روی تامین مواد اولیه یا همان اسلب مورد نیاز تولید ورق‌های خاص در شرکت خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان در پایان یادآور شد: تحقق ساخت و راه‌اندازی واحد فولادسازی اکسین ضمن تسهیل اشتغال در استان خوزستان، تامین مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده، می‌تواند سودآوری مضاعفی را برای شرکت رقم بزند و این مسئله یکی از اولویت‌‌های اساسی است که برای اجرا به دنبال تحقق آن هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز