خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی:

دو پروژه فولاد اکسین در انتظار تامین مالی است

دو پروژه فولاد اکسین در انتظار تامین مالی است
کد خبر : ۱۵۱۶۶۵۷

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) گفت: دو پروژه مهم فولاد اکسین خوزستان (آهن اسفجی به ارزش ۱۶۰میلیون یورو و اسلب به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو) از جمله پروژه های مهم هلدینگ صباانرژی محسوب می شوند که در حال حاضر عملیات اجرایی آنها صورت گرفته است و پیگیری های لازم در خصوص تامین مالی از طریق منابع خارجی در دست انجام است.

علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در حاشیه سومین روز از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در مورد ظرفیت های موجود در استان خوزستان گفت: در این استان سه بنگاه مدیریتی شرکت فولاد اکسین خوزستان، پتروشیمی مسجد سلیمان و لوله‌سازی اهواز مشغول فعالیت هستند.

زمان‌پور اظهار کرد: خوشبختانه پس از سال‌ها کلنگ پروژه فولادسازی این شرکت با حضور ریاست محترم جمهور در اردیبهشت ماه به زمین خورد، تا میزان اشتغال آفرینی افزایش یابد و زنجیره فولاد تکمیل شود. این دو پروژه مهم فولاد اکسین خوزستان (آهن اسفجی به ارزش ۱۶۰میلیون یورو و اسلب به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو)  از جمله پروژه های مهم هلدینگ صباانرژی محسوب می شوند که در حال حاضر عملیات اجرایی آنها صورت گرفته است و پیگیری های لازم در خصوص تامین مالی از طریق منابع خارجی در دست انجام است و در انتظار قرارداد نهایی تامین مالی این دو پروژه هستیم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی تاکید کرد: عزم فولاد اکسین خوزستان، احداث کارخانه فولادسازی با هدف تکمیل زنجیره تولید است؛ چرا که فولاد اکسین خوزستان، باید از خرید اسلب بی نیاز شود و اگر این تامین مالی صورت گیرد نه تنها در افزایش سودآوری به ما کمک خواهد کرد بلکه دغدغه تامین اسلب نیز برطرف خواهد شد.

رشد تولید هلدینگ صبا انرژی

زمان‌پور تصریح کرد: تولید شرکت صباانرژی با رشد همراه شده است، این در حالی است که برخی دیگر نیز به دلیل مهیا نبودن شرایط لازم نیازمند برنامه ریزی افزایش تولید هستند که به همین منظور برنامه ریزی هایی برای  ایجاد فضای مناسب کسب و کار در راستای افزایش تولید انجام گرفته است که امیدواریم این روند تا پایان سال نهایی شود.از سوی دیگر باید مجوزهای لازم را برای انجام برخی فعالیت ها اخذ کنیم.

الزام بر اصلاح ناترازی های صندوق های بازنشستگی

مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده صندوق های بازنشستگی وجود ناترازی  آن هاست، اظهار داشت: عمده ترین رسالت صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت حقوق بازنشستگان است بنابراین با در نظر گرفتن این مساله، اگر شرایط برای افزایش سرمایه مهیا باشد، قطعا در آینده افزایش سرمایه نیز خواهیم داد.

وی با تاکید بر آن که قطعا برای اصلاح این روند باید اقدامات جدی تری انجام گیرد، تصریح کرد: باید به منظور برنامه ریزی و ایجاد یک مدل مدیریت مطلوب علمی، بحث ناترازی در صندوق های بازنشستگی کشوری اصلاح شود.

بنگا‌ه‌های اقتصادی به روش‎های غیرعلمی اداره می‌شوند

زمان‌پور با انتقاد از مدل مدیریتی پیاده شده در برخی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در کشور گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر اداره شدن بنگاه های اقتصادی به روش های غیر علمی است و باید قطعا در دولت چهاردهم این روند اصلاح شود و مدل‌های علمی پیاده سازی و اجرا شوند تا به رفع ناترازی ها در بنگاه های اقتصادی کمک کنند.

به گفته زمان پور، برای بکارگیری از مدیران در بنگاه های اقتصادی شاخص های درست و علمی وجود ندارد و چه بسا در بسیاری از مشاغل، بسیاری از اصول مدیریتی رعایت نمی شود زیرا هیچ الگو یا روش علمی در بسیاری از مدیریت های ما لحاظ نمی شود.

وی یادآور شد: در هلدینگ صباانرژی یک شرکت داشتیم که سود آن ۲ همت بود و در سال بعد از آن سود آن دو برابر شد، اما بنگاهی زیان ده در صندوق بازنشستگی وجود دارد که پرداختی ها در مورد آن با توجه به زیان به وجود آمده باز هم به همان صورت و روالی است که در مورد شرکت سودده اتفاق می افتد در صورتی که باید این روند اصلاح گردد.

 موانع حقوقی رفع شدند

زمان پور به وجود شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات که یکی از اصلی ترین شعارهای هلدینگ صبا انرژی است اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ما بیش از یک میلیارد دلار رای قطعی به نفع بازنشستگان گرفتیم و به جرات می توانم بگویم که این هلدینگ از ظرفیت خوبی در حوزه حقوقی برخوردار است به گونه ای که موفق به رفع موانع حقوقی متعدد ایجاد شده برای شرکت طی یکسال و نیم گذشته شده ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) هدف از حضور در نمایشگاه صنعت مالی  را نمایش توانمندی‌ها، انجام برنامه‌ریزی‌های کلان برای بازنشستگان و معرفی این هلدینگ اعلام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز