خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه مهر سهند در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

کمبود انرژی اوضاع صنعت فولاد را بحرانی کرده است

کمبود انرژی اوضاع صنعت فولاد را بحرانی کرده است
کد خبر : ۱۵۱۱۲۳۳

مدیرعامل گروه مهر سهند از محدودیت ها در حوزه انرژی گلایه کرد و گفت: اوضاع صنعت فولاد بحرانی شده است.

مسعود امامی، مدیرعامل شرکت مهر سهند در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاریخچه این مجموعه، اظهار داشت: گروه صنعتی مهر سهند شامل ۹ زیر مجموعه فولاد مهر سهند، صنایع ریخته‌گری سهند آذرین، کانی مهر سهند،حمل و نقل رسا سپهر، یونار مهر سهند، لیزر آرت تبریز، فولاد سلین والا ، مهراستیل توبین و دانش فرآیند سهند است که با استفاده از خطوط تولید مکانیزه خود در تمامی مجموعه‌ها و تولید با راندمان و ظرفیت بالا و همچنین صادرات به بیش از ۲۰ کشور دنیا، محصولات تولیدی خود را با کیفیت و مطابق استانداردهای بین المللی با افتخار به بازارهای داخل و خارج کشور عرضه می‌ کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهر سهند، انواع مقاطع فولادی، لوله و پروفیل به روش ریخته‌گری چدن به تولید محصولات می‌پردازد.

کمبود انرژی اوضاع صنعت فولاد را بحرانی کرده است

مدیرعامل شرکت مهر سهند با بیان اینکه کمبود انرژی اوضاع صنعت فولاد را بحرانی کرده است، افزود: گروه مهر سهند نیز همچون سایر تولیدکنندگان با محدودیت انرژی مواجه است؛ به گونه ای که به دلیل ناتراژی در ححوزه برق و قطعی های مکرر، تولیدات مشابه ما نسبت به ماه قبل ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

امامی با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به اینکه در حوزه انرژی‌بر فعالیت داریم به سختی می‌توانیم محصولات خود را به ۵۰ درصد تعهد صادراتی مان برسانیم افزود: زیر فشار تحریم ها و قراردادهای بین المللی قرار گرفته ایم که امیدواریم به زودی این مشکل حل شود. 

وی در مورد راهکارهای مواجهه با ناترازی انرژی نیز گفت: مدیریت ها جهت کنترل و برخورد با ناتراژی انرژی بسیار مهم است، به گونه ای که اگر با یک برنامه‌ریزی به نوبت، یک هفته تا ۱۰ روزی یکبار هر تولیدکننده به تعطیلی اقدام کند، تاحدودی می‌توانیم از این وضعیت بحران خارج شویم اما با این حال ۲ روز در هفته با خاموشی مواجه می شویم و عملا تولید ما هم با چالش مواجه شده است و شرایط کسب و کار به دلیل ناتراژی انرژی مسئله‌ساز شده است.

محصولات خود را با ظرفیت کم تولید می کنیم

مدیرعامل شرکت مهر سهند اضافه کرد:تقریبا از ۴۰ روز گذشته کل شهرک ما دچار قطعی های مکرر و محدودیت های برق شده‌ است،  اما از ۱۰ روز گذشته به جز بحث تعطیلی ها، مجددا خواستار کاهش پیک مصرف در روز هم شده اند. به عنوان نمونه در یکی از شرکت‌ها که می‌توانند ۵ مگاووات برق استفاده کنند پس از پیگیری های متعدد به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۱.۴ مگاووات برق مصرف نکنیم؛ یعنی عملا هم ظرفیت کاهش یافته و هم باید برخی از محصولات خود را با ظرفیت کم تولید کنیم.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه نمی‌توانیم به چشم اندازی که برای سال جاری ترسیم کرده ایم دست یابیم، تمامی تولیدکنندگان حتی امیدی به کارکرد سال قبل خود نیز ندارند تا بتوانند رکورد سال گذشته خود را بشکنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز