خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جهان فولاد غرب در گفتگو با ایلنا بیان کرد:

حیات نباتی صنعت فولاد/ کمبود انرژی موجب توقف خط نورد تیرآهن جهان فولاد غرب شد

حیات نباتی صنعت فولاد/ کمبود انرژی موجب توقف خط نورد تیرآهن جهان فولاد غرب شد
کد خبر : ۱۵۰۸۷۵۳

مدیرعامل جهان فولاد غرب گفت: در حال حاضر ۶ هفته خط نورد تیرآهن جهان فولاد غرب متوقف می شود و این موضوع باعث شد تا مشتری صادراتی مان را از دست بدهیم.

مصطفی احمدی‌پور، مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۶ با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن مقاطع فولادی آغاز به کار کرد و ما یک شرکت صادرات محور هستیم.

وی، ماموریت اصلی جهان فولاد غرب را توسعه صادرات محصولات فولادی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه طی سه سال متوالی یعنی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به عنوان بزرگترین صادرکننده تیرآهن در بخش خصوصی شناخته شدیم و حدود ۳۰ درصد صادرات تیرآهن کشور را تامین می‌کنیم.

چالش های پیش روی جهان فولاد غرب

مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب درباره عمده‌ترین چالش این شرکت، عنوان کرد: با توجه به اینکه یک صنعت انرژی‌بر محسوب می‌شویم همانند سایر شرکت‌های فولادی با کمبود انرژی به ویژه برق در تابستان و گاز در زمستان دست و پنجه نرم می‌کنیم.

احمدی‌پور ضمن ابراز تاسف گفت: در حال حاضر ۶ هفته خط نورد تیرآهن جهان فولاد غرب متوقف شده و این موضوع باعث می‌شود که متاسفانه مشتری صادراتی مان را از دست بدهیم؛ چرا که ما متعهد به مشتری صادراتی خود و طرف قرارداد هستیم و از  لحاظ بین المللی امتیاز منفی بسیار بزرگی برای ما محسوب می‌شود. عملا این محدودیت‌ها دست و پای ما را برای منعقد کردن قراردادهای بزرگتر محدود کرده است و قدرت تصمیم‌گیری را از واحد تولیدی می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد امری ضروری است

 وی با بیان اینکه بازگشت ارز حاصل از صادرات بزرگترین معضل ماست، افزود: متاسفانه قانون ثابتی در این زمینه وجود ندارد و بنابر قوانین کشور دائما این قانون ها تغییر کرده و می کند. در حال حاضر این شرایطی که در بازار حاکم است نه به سود تولیدکنندگان و نه دولت است و این وضعیت تنها برای دلال‌هایی که از کارت بازرگانی اجاره ای استفاده می‌کنند سودمند خواهد بود و عملاً برگشت ارزی وجود ندارد و دولت نیز هیچ گونه نقدی از این برگشت ارز به این صورت ندارد.

احمدی‌پور، سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد را امری ضروری دانست و گفت: تولیدکنندگان علاوه بر سرمایه اولیه، نیازمند سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه هستند. سال‌های گذشته نیز سیاست‌های کلی بانک مرکزی سیاست‌های انقباضی بوده و این باعث شده که تامین ارز و تسهیلات برای تامین مواد اولیه مجموعه‌ها با دچار چالش مواجه شود.

حیات نباتی صنعت فولاد

وی در پایان اذعان داشت: قطعا بازنده اصلی این میدان در وهله اول تولیدکننده و سپس مصرف کننده است و متاسفانه صنعت فولاد به حالت یک بیمار مبتذلی درآمده که در حالت احتضار است و نیاز به خدمات و کمک‌های اولیه برای احیاء دارد؛ اگر دولت در کسری از زمان و حداقل زمان ممکن، فکری برای احیای این صنعت نکند قطعاً کشور دچار چالش می‌شود و با این وضعیت صنعت به سمت ورشکستی گرایش پیدا کرده است؛ چراکه پیش بینی آینده صنعت منطقی نیست و اکنون باید به حیات صنعت فولاد باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز