خبرگزاری کار ایران

آمادگی نسوز توکا برای مرتفع ساختن نیاز صنعت فولاد

آمادگی نسوز توکا برای مرتفع ساختن نیاز صنعت فولاد
کد خبر : ۱۵۰۲۵۰۵

شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا هم‌زمان با راه‌اندازی فولادمباکه از سال ۱۳۷۰ در جهت رفع بخشی از نیاز این شرکت شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایر رسانه، ایاز اسماعیلی، مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا عنوان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت‌های فولاد مبارکه و افزایش نیاز به محصولات نسوز، این شرکت پلنتی را به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سه‌راه مبارکه ایجاد کرد و اکنون تولید انواع جرم‌های مورد نیاز در صنعت نسوز، کوره، تاندیش و سایر قسمت‌ها در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ظرفیت خطوط تولید جرم‌های خود را در زمینه انواع جرم‌های منیزیتی به ۱۴ هزارتن و تولید جرم‌های آلومینیایی را به ۸ هزار تن رسانده است.‌

اسماعیلی گفت: احداث واحدی در بندرعباس به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با ظرفیت تولید حدود ۱۰ هزار تن انواع محصولات نسوز از جمله طرح‌های توسعه‌ای شرکت نسوز توکا طی ۶ سال گذشته به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا ضمن اعلام اینکه درحال‌حاضر ظرفیت کل تولید جرم در این شرکت حدود ۳۲ هزارتن و هم‌چنین ظرفیت قطعات نسوز نیز بالغ‌بر پنج هزارتن است افزود: شرکت توکانسوز به منظور افزایش سبد محصولات خود یک پلنت تولید آجر منیزیتی را شروع و طی کمتر از سه سال آن را به بهره‌برداری رساند.

به گفته اسماعیلی واحد تولید ۱۰ هزارتن انواع آجرهای منیزیت مورد نیاز صنعت فولاد به بهره‌برداری رسیده و در انتهای سال گذشته تولید آزمایشی آن برای شرکت‌های گوناگونی از جمله فولادمبارکه انجام شده است.

شرکت “تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا” هم‌اکنون با بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های فولادی درحال همکاری است.

مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا درخصوص صادرات این شرکت نیز به خبرنگار ما گفت: شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا برخی از محصولات خود را به کشورهای حوزه CIS  نیز صادر می‌کند.

وی افزود: این شرکت با الگوبرداری از شرکت‌های اروپایی هزینه محصولات خود را به ازای تناژ تولیدی فولادسازها بابت مقدار نسوز مورد استفاده دریافت می‌کند.

اسماعیلی درخصوص استفاده از فرمول “ریال‌برتن” نیز گفت: هدف اصلی این فرمول آن است که ضمن استفاده کمتر از مواد نسوز، فولاد بیشتری تولید گردد.

مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا قیمت، کیفیت، جلب اعتماد در جنبه‌های مختلف، پشتیبانی و فرآیندهای داخلی را از مهم‌ترین مزیت‌های این شرکت برشمرد.

اسماعیلی هم‌چنین افزود: شرکت “تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا” به دلیل الگوبرداری از روش‌ها و فرآیندهای شرکت فولادمبارکه توانسته است پشتیبانی بهتری از مشتریان خود نسبت به برخی از رقبا داشته باشد.

وی درخصوص طرح‌های راه‌اندازی شده این شرکت طی سال گذشته گفت: طرح تولید “آجر کربن‌منیزیت” از جمله مهم‌ترین طرح‌های راه‌اندازی شده طی سال گذشته توسط شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا است.

گفتنی است، شرکت صنایع نسوز توکا در راستای اهداف سالانه خود که تولید محصولات جدید است همکاری‌هایی با دانشگاه‌ها و به‌ویژه اساتید آن‌ها داشته است.

اسماعیلی درخصوص میزان استفاده و واردات مواد نسوز گفت: حدود ۳۰ سال قبل، مقدار مصرف نسوز در برخی از فولادسازهای بزرگ حدود ۲۰ کیلوگرم به ازای تولید یک تن فولاد بود و عمدتا از خارج کشور تامین می‌شد که امروزه با همکاری شرکت‌های فولادسازی و شرکت‌های تولیدی و خدماتی نسوز به حدود ۶ کیلوگرم به ازای یک تن فولاد رسیده است که اغلب آن نیز تولید داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا یکی از دلایل واردات محصولات نسوز به کشور را عدم‌وجود مواداولیه مناسب برای برخی از محصولات و پایین بودن تعرفه ورود این مواداولیه به نسبت محصول تولیدی از این مواداولیه عنوان کرد و هم‌چنین مقرون به‌صرفه نبودن تولید برخی از نسوزهای کم مصرف دانست و گفت: به دلیل عدم‌وجود برخی معادن و یا پایین بودن کیفیت و درجه خلوص آنها تولید برخی از محصولات نسوز در کشور کار اقتصادی نیست.

اسماعیلی در پایان یکی از مشکلات صنعت نسوز را تعرفه بالاتر برخی از مواد اولیه وارداتی نسبت به محصولات نهایی تولید شده از آن‌ها و هم‌چنین عدم‌تخصیص ارز کافی و به موقع از سوی بانک مرکزی اعلام کرد و خواستار اصلاح آن به منظور حمایت از تولید داخل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز