خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از فولاد مبارکه:

نظام مالی فولاد مبارکه جزو نظام‌های شفاف مبارزه با پول‌شویی است

نظام مالی فولاد مبارکه جزو نظام‌های شفاف مبارزه با پول‌شویی است
کد خبر : ۱۴۹۹۰۰۳

هادی خانی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی این وزارتخانه روز سه‌شنبه 29 خردادماه، ضمن دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه، پس از بازدید از خطوط تولید این شرکت تصریح کرد: فولاد مبارکه جزو شرکت‌های شفاف و موفق حوزه اقتصادی و مالی در کشور است.

وی در تأکید شفاف بودن نظام مالی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این شرکت تاکنون هیچ مورد مشکوکی در حوزه اقتصادی و مالی نداشته است.

سلسله اقدامات فولاد مبارکه در حوزه مبارزه با پول‌شویی می‌تواند برای بسیاری از صنایع کشور الگو باشد

به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، بر اساس قانون و مقررات مبارزه با پول‌شویی، شرکت‌های بزرگ کشور موظف‌اند واحد مبارزه با پول‌شویی راه‌اندازی کنند. همچنین شرکت‌ها موظف‌اند سامانه‌های مرکز اطلاعات مالی را تحویل گرفته و معاملات مشکوک متناسب با شاخص‌های ابلاغ‌شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به این وزارتخانه گزارش دهند.

خانی تأکید کرد: قطعاً فولاد مبارکه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع پیشرو در کشور است. این شرکت عملکرد خوبی داشته و سلسله اقداماتش می‌تواند برای بسیاری از صنایع کشور الگو باشد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه در زمینه مبارزه با پول‌شویی اقدامات مؤثری انجام داده است

مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز در جریان بازدید معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت پیشرو در تمامی حوزه‌ها ازجمله در زمینه مبارزه با پول‌شویی اقدامات مؤثری انجام داده و اهمیت مبارزه با پول‌شویی را نادیده نگرفته است.

وی در خصوص اهمیت این اقدامات اظهار داشت: برنامه‌های در دست اجرا نه‌تنها برای حفظ شفافیت و سلامت مالی شرکت ضروری است، بلکه به ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند؛ بنابراین ایجاد ساختاری مؤثر برای شناسایی و مقابله با فعالیت‌های مشکوک مالی، از اولویت‌های ما بوده است. ما متعهد به اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط با مبارزه با پول‌شویی هستیم تا ضمن حفظ سلامت مالی، نقش مثبتی در اقتصاد کشور ایفا کنیم.

مهدی کویتی در خصوص برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و سایر اقداماتی که به شفافیت نظام‌های مالی فولاد مبارکه منجر شده گفت: فولاد مبارکه با هدف مبارزه با پول‌شویی و افزایش شفافیت مالی، چندین برنامه و اقدام مهم را در دستور کار خود قرار داده که ان‌شاءالله در سال جاری آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

به گفته معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه ازجمله این اقدامات ایجاد واحد مبارزه با پول‌شویی، تدوین دستورالعمل‌های دقیق و آموزش‌های مستمر به کارکنان است. همچنین فولاد مبارکه درصدد است با ایجاد زیرساخت‌های سیستمی پیشرفته و با تحلیل داده، ضمن شناسایی تراکنش‌های مالی مشکوک و گزارش‌دهی منظم آن به نهادهای نظارتی به شفاف‌تر شدن نظام مالی شرکت و در سطح بالاتر کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در بیشتر حوزه‌ها به‌عنوان پیشران و الگویی موفق شناخته ‌شده و ان‌شاءالله در حوزه شفافیت مالی و مبارزه با پول‌شویی نیز با تلاش همکارانمان سعی  می‌کنیم همچون گذشته الگویی موفق برای سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز