خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح کرد:

آغاز ساخت تجهیزات ماشین بریکت‌سازی گرم و تجهیز رکوپراتور

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۶۶۴

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان اینکه جلسه شروع رسمی ساخت ماشین‌های بریکت‌سازی گرم با شرکت سازنده آلمانی و رکوپراتورهای ناحیه بازیابی حرارت پروژه آهن اسفنجی با شرکت سازنده اسپانیایی برگزار شد، گفت: در ماه‌های قبل، قرارداد ساخت ماشین‌های بریکت‌سازی گرم و رکوپراتورهای ناحیه بازیابی حرارت پروژه آهن اسفنجی بافق منعقد شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان بیان کرد: جلساتی با سازندگان این تجهیزات برای بررسی چالش‌ها، جدول زمانی کار، نحوه گردش کار، قطعات یدکی و… برگزار شد. این جلسات که به صورت مجازی و با حضور مدیران و کارشناسان ارکان پروژه آهن اسفنجی بافق تشکیل شد، تمامی انتظارات مدنظر کارشناسان با سازندگان طرح و نهایی شد.

وی تصریح‌ کرد: این تجهیزات از نظر زمانی در مسیر بحرانی پروژه قرار داشت که باید هرچه سریع‌تر ساخت آن شروع می‌شد؛ در این راستا تکنولوژی‌های به‌روزی مانند افزایش باندل‌ها برای پیش‌گرم گاز در رکوپراتور مطروح بود و باید تصمیم‌گیری لازم باتوجه به کاهش مصرف گاز کارخانه و افزایش هزینه آن اخذ می‌شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عنوان کرد: ماشین بریکت‌سازی گرم، دستگاهی است که آهن‌ اسفنجی را به صورت فشرده و در دمای بالا تحت عنوان بریکت داغ تولید می‌کند. در بریکت‌سازی گرم، آهن اسفنجی وارد پرس‌های غلتکی شده و با اعمال نیرو ضمن بسته شدن حفره‌های داخلی این محصول، کاهش سطح قابل دسترسی و افزایش چگالی ظاهری را خواهیم داشت. در واقع می‌توان گفت روش مطمئن و توسعه‌یافته‌ای است تا آهن اسفنجی فعال و مستعد آتش‌سوزی را غیرفعال کرد.

حمیدیان خاطرنشان کرد: ماشین بریکت‌سازی گرم تولید ذرات ریز و گردوغبار را کاهش داده و انتقال حرارت را بهبود می‌دهد؛ همچنین تنها روش غیرفعال‌سازی آهن اسفنجی است که توسط سازمان بین‌المللی دریایی (IMO) پذیرفته شده و اجازه حمل دریایی آن بدون در نظر گرفتن موارد احتیاطی داده شده است.

وی مطرح کرد: واحد رکوپراتور یکی از بخش‌های اصلی فرایند تولید محسوب می‌شود که یک سیستم مبدل حرارتی گازی بوده و به منظور بازیافت حرارت از گاز سوخته شده داخل ریفورمر تعبیه شده است؛ ضمن اینکه دمای تقریبی یک هزار درجه سانتی‌گراد گاز را دریافت و پس از کاهش دما به ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد آن گاز از طریق دودکش اجکتور وارد جو می‌کند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در پایان یادآور شد: سعی ما بر این است که تجهیزات این پروژه عظیم از به‌روزترین تکنولوژی و معتبرترین سازندگان داخلی و خارجی در حداقل زمان ممکن تامین شود تا شاهد اتمام این پروژه در زمان مقرر باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز