ریل متروی اصفهان بر روی خط تولید ذوب آهن اصفهان
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه اظهارداشت: ریلهای مورد نیاز متروی اصفهان روی خط تولید کارخانه ذوبآهن است، و منتظر تنظیم قرارداد با کارخانه ذوبآهن برای خرید ریل هستیم.
به گزارش ایلنا، سیدمحسن واعظیفر، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه اظهار داشت: ریلهای مورد نیاز متروی اصفهان در کارخانه ذوبآهن روی خط تولید است، باید قراردادی با کارخانه ذوبآهن برای خرید ریل تنظیم شود، ذوب آهن در این خصوص قول مساعد داده است.وی افزود: برای تأمین تجهیزات سنگین خط دو مترو قراردادی با شرکت مپنا تنظیم شده و تأمین هزینههای مالی نیز به عهده همین شرکت است.
واعظیفر با بیان اینکه در ۱۶ ایستگاه خط دو مترو، پیمانکاران مشغول فعالیت هستند، گفت: در ایستگاههای عمان سامانی، زینبیه و عاشق اصفهانی عملیات سفتکاری به اتمام رسیده و نازککاری آن در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه افزود: تکمیل فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز با توجه به ماده ۶۲ هیأت دولت تأیید نشده و انجام مراحل اداری زمانبر است، خاطرنشان کرد: برای آغاز کار پیمانکاران قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی تنظیم شد و با تأیید این ماده در دولت، ۹۰ میلیون یورو پیش قسط اول و ۱۵ درصد فاینانس به حساب پیمانکاران واریز و قرارداد تنفیذ خواهد شد.
واعظیفر یادآور شد: دو هزار میلیارد تومان باقیمانده از بودجه ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی مترو که در شورای اسلامی شهر تعیین شده است، در شش ماه پایانی سال جاری باید پرداخت شود، علاوه بر آن نیاز به دو هزار میلیارد تومان منابع مالی دیگر داریم، در جلسهای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برای تأمین منابع مالی، قول مساعد داده شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تاکید کرد: شهرداری بر اساس صورتجلسه سال گذشته، با حضور معاون ریاستجمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور، مبنی بر کمک پنج هزار میلیارد تومانی بهدلیل همسو بودن طرح مترو با محیط زیست کشور درصدد تحقق آن است.
وی گفت: فاز نخست خط دو متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی تا پایان ۱۴۰۳ راهاندازی میشود.
واعظیفر ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت سیزدهم، پیامآور خبر خوش برای مردم اصفهان باشیم.