خبرگزاری کار ایران

در انتظار عدالت

اینقانتینو: کمیته ما بررسی می‌کند!

اینقانتینو: کمیته ما بررسی می‌کند!
کد خبر : ۱۵۳۸۸۱۸

رئیس فدراسیون جهانی فیفا در واکنش به صدور رای درباره تعلیق فوتبال رژیم صهیونیستی جواب عجیبی را داد که باعث انتقاد هایی شد.

به گزارش ایلنا، «کمیته ما بررسی می‌کند!»، این اظهارات عجیب جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی(فیفا) بعد از جلسه چهارم فیفا برای صدور رأی نهایی پرونده تعلیق فوتبال اسرائیل به خاطر کشتار مردم فلسطین است.

اعضای شورای فیفا روز پنجشنبه 12 مهر در مقر فدراسیون جهانی فوتبال واقع در شهر زوریخ تشکیل جلسه دادند تا تصمیمات کلیدی در مورد موضوعات مختلف از جمله درخواست اتحادیه فوتبال فلسطین برای تعلیق اتحادیه فوتبال اسرائیل را بگیرند.

 بررسی پرونده تعلیق فوتبال اسرائیل 6 ماه پیش با درخواست رسمی فدراسیون فوتبال فلسطین کلید خورد.

 اتحادیه فوتبال فلسطین با استدلال به «نقش قوانین بین‌المللی توسط اسرائیلی‌ها با اشغال نوار غزه، نژادپرستی و تبعیض علیه ورزشکاران فلسطینی در دو باشگاه اسرائیلی و نقض قوانین فیفا از طریق حضور پنج باشگاه اسرائیلی از شهرک‌های غیرقانونی در خاک فلسطین» خواهان محرومیت اتحادیه فوتبال اسرائیل از حضور در رقابت‌های بین‌المللی شده‌ است. اتحادیه فوتبال اسرائیل اما این ادعاها را رد کرده است.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پس از نشست اعضای شورای فیفا گفت: «شورای فیفا بررسی‌های لازم را در مورد این موضوع بسیار حساس انجام می‌دهد و بر اساس ارزیابی کامل، از توصیه‌های کارشناسان مستقل پیروی کرده‌ایم. خشونت‌های جاری در منطقه تأیید می‌کند که بیش از همه ملاحظات و همان‌طور که در هفتاد و چهارمین کنگره فیفا (در ماه مه ‌2024) گفته شد، به صلح نیاز داریم.

بشدت از آنچه در حال رخ دادن است، شوکه شده‌ایم و افکارمان با کسانی است که در حال رنج بردن هستند. از همه طرف‌ها می‌خواهیم که صلح را بلافاصله به منطقه بازگردانند.»

فیفا درحالی از بررسی پرونده تعلیق اسرائیل چشم‌پوشی می‌کند که اسرائیل بیش از 41 هزار فلسطینی را که 70 درصد قربانیان زنان و کودکان بی‌دفاع بودند، به شهادت رسانده است. بر اساس گزارش الجزیره، تأخیر در صدور رأی پرونده تعلیق فوتبال اسرائیل برای سومین بار نشان دهنده «نفوذ صهیونیست‌ها در فیفا» است. همچنین سایت الکوره می‌نویسد که تشکیل کمیته بررسی پرونده از سوی فیفا بعد از یک سال کشتار مردم فلسطین و ورزشکاران غزه «خجالت‌آور» است.

فیفا درحالی در یک سال گذشته از جنایت جنگی اسرائیل در نوار غزه چشم‌پوشی می‌کند که روسیه را بلافاصله بعد از جنگ علیه اوکراین از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم کرد. ایران، قطر، کویت، عراق، سوریه و لبنان پشتیبان‌های اصلی این درخواست فلسطینی‌ها بودند که بعد از آن تمام اعضای AFC به تحریم فوتبال اسرائیل رأی دادند.

موشه زوارس، رئیس فدراسیون فوتبال اسرائیل درباره حکم بررسی فیفا می‌گوید که این درخواست فلسطینی‌ها «مسخره»، «سیاسی» و «جانبدارانه» است و اعضای فیفا نباید پرونده درخواست تعلیق فوتبال اسرائیل را بررسی کنند. اما محمد فاتح، کارشناس فوتبال فلسطین می‌گوید که «نابودی تمام زیرساخت‌های ورزشی و کشتار بیش از 500 ورزشکار که 200 نفر» از آنها فوتبالیست بودند، «نقض آشکار قوانین فیفاست».

تعلل فیفا در پرونده درخواست تعلیق فوتبال اسرائیل بیش از حالت عادی طول کشیده و فدراسیون فوتبال فلسطین این حق را دارد تا این مطالبه خود را با سازمان‌های بالادستی بین‌المللی مثل دادگاه حکمیت ورزش(CAS) دنبال کند تا بتواند فیفا را مجبور به بررسی و صدور رأی کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز