خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفیِ همه‌جانبه در آستانه لیگ بیست‌وچهارم؛

کدام ورزشگاه، چند VAR، چه تعداد بازیکن خارجی؟

 کدام ورزشگاه، چند VAR، چه تعداد بازیکن خارجی؟
کد خبر : ۱۵۱۴۳۸۴

بیست‌وچهارهمین دوره لیگ برتر در شرایطی آغاز می‌شود که ابهامات و نقایص بسیار زیادی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز 25 مردادماه آغاز می‌شود و در حالی که همه‌چیز می‌بایست مهیای استارت فصل جدید باشد، شاهد نقص‌ها و بلاتکلیفی فراوانی در بخش‌های مختف هستیم و این نشانه خوبی در ابتدای راه نیست.

سرخابی‌ها کجا از حریفان میزبانی می‌کنند؟

بازسازی سکوهای ورزشگاه آزادی، دلیلی شد تا پرسپولیس و استقلال نتوانند در این استادیوم دیدارهای خانگی خود را فعلا به انجام برسانند. همان زمان اعلام شد که تا زمان آماده شدن این ورزشگاه، بازی‌های سرخابی‌ها در استادیوم تختی برگزار شود ولی حالا با صحبت‌هایی که از سوی علی جوادی (مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران) مطرح شده، ورزشگاه تختی نیز شرایط لازم را ندارد و به دلیل کمبود بودجه، نقایص قابل توجهی دارد که مهم‌ترین آن کیفیت پایین چمن است. با این اوصاف باید این استادیوم پیر را هم از لیست کاندیداها خارج کنیم. ورزشگاه دستگردی نیز امکان برگزاری مسابقه با حضور تماشاگر را ندارد و این یعنی باید شاهد حضور استقلال و پرسپولیس در خارج از تهران برای میزبانی از رقبای‌شان باشیم. هنوز 2 باشگاه به صورت رسمی ورزشگاه مدنظر خود را به سازمان لیگ اعلام نکرده‌اند و مشخص نیست در فصل جدید آن‌ها در چه ورزشگاهی میزبانی خواهند کرد.

(VAR) کجاست؟

مهدی تاج و دیگر مسئولان بلندپایه فوتبال و ورزش کشور اعلام کردند که لیگ 24 با حضور سیستم کمک‌داور ویدیویی (VAR) برگزار خواهد شد و در ادامه وعده حضور 10 دستگاه (VAR) داده شد. حالا اما در آستانه آغاز مسابقات مشخص شده که فقط 2 دستگاه آماده استفاده است و هشت دستگاه دیگر در طول نیم‌فصل اول وارد کشور می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. حالا سوال و ابهامی که به وجود می‌آید، این است که از 2 دستگاه موجود قرار است به چه شکلی استفاده شود تا عدالت بین 16 تیم برقرار شود و امتیاز ویژه‌ای شامل حال چند تیم خاص نشود؟ فعلا موضع فدراسیون و سازمان لیگ این است که 2 دستگاه (VAR) موجود به صورت چرخشی در استادیوم‌های مختلف قرار بگیرد. بدون شک این تصمیم با اعتراض خیلی از باشگاه‌ها همراه خواهد شد و عدالت را از بین خواهد برد.

ماجرای سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس چه شد؟ 

دستورالعمل حاکم بر قراردادهای ورزشی و سقف بودجه فصل گذشته تنظیم شد و برای فصل جدید اصلاحاتی در آن انجام گرفت. یکی از بندها مرتبط با بازیکنان خارجی بود که در آن گفته شده بود در صورت عدم حضور بازیکن خارجی در 60 درصد دقایق بازی‌های تیمش، سهمیه او برای فصل جدید از بین می‌رود. این بند برای فصل جدید اصلاح‌شده و به جای 60 درصد دقایق به 60 درصد شمار بازی تیم‌ها تغییر کرده اما در این میان حواشی پرشماری به‌وجود آمده است. طبق این دستورالعمل چند باشگاه پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد متضرر شدند؛ چرا که از یک یا 2 بازیکن خارجی خود نتوانستند به میزان مورد نظر استفاده کنند و حالا سهمیه این بازیکنان سوخته است. فصل قبل نبیل باهویی و وحدت هنانوف در کم‌تر از 60 درصد بازی‌های پرسپولیس به میدان رفتند و حالا 2 سهمیه خارجی‌شان سوخته است و امکان جذب بازیکن خارجی دیگری  ندارند. مسئولان باشگاه سرخ‌پوش تهرانی معتقدند دلیل بازی نکردن بازیکنان مذکور، مصدومیت‌شان بوده است. از طرفی دیگر باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اجازه دادن به باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن خارجی جدید  تاعدالتی است و نباید این اتفاق رخ بدهد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز