مدیرعامل رایتل در نهمین سالگرد آغاز به کار رسمی این اپراتور از دستاوردها و اهداف آتی رایتل گفت:
نه سالگی، سال سود و صعود
30 آبان 99 شرکت خدمات ارتباطی رایتل وارد نهمین سالروز آغاز فعالیتاش شد.
به گزارش روابط عمومی رایتل، این اپراتور در روز 30 آبان سال 1390، طی مراسمی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شستا، مدیرعامل شرکت تامین تلهکام و معاون وزیر ارتباطات و فنــاوری اطلاعات، به عنوان اولین اپراتور ارایهدهنده خدمات نســل سوم تلفن همراه، با نام تجــاری «رایتل» رونمایی شد.
همچنین در روز اول آذر ســـال 1390 طی یک نشست خبری و در حضور اصحاب رسانه، اولین تماس تصویری رایتل برقرار شد.
اگرچه این اپراتور از سال 1390 فعالیت خود را با برند رایتل آغاز کرد، اما تاسیس شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سال 1386 با هدف فعالیت در حوزه فنآوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات بود و در راستای گسترش دامنه فعالیتهای خود، در سال 1389 موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انحصار دو ساله جهت ارایه خدمات نسل سوم موبایل شد و تمامی تلاش خود را معطوف به ورود سریع به بازار مخابرات ایران کرد تا بدین ترتیب به عنوان نسل جدید ارتباطات به جامعه ایرانی معرفی شود.
*دستاورد رایتل
یاسر رضاخواه مدیر عامل رایتل دستاورد رایتل در شش ماه نخست سال 99 را به شرح زیر اعلام کرد:
"شرکت خدمات ارتباطی رایتل موفق شد در سایه حمایتهای شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و اتخاذ تدابیر هیات مدیره خود با رشد ۱۱۰۷ درصدی سود ناخالص و کاهش ۳۴ درصدی هزینههای مالی از مقدار زیان عملیاتی و خالص 23 و 86 میلیارد تومان در شش ماه ابتدایی سال ۹۸ به سود عملیاتی و خالص ۱۵۶ و ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ برسد.
در خصوص شاخص رشد اینترنت مصرفی مشترکین رایتل، با توجه به شرایط ایجاد شده و محدودیتهای شیوع ویروس کرونا و تلاش شبانهروزی کارکنان رایتل در راستای ارایه خدمات باکیفیت، افزایش ۶۲ درصدی بیشینه ترافیک مصرفی روزانه در شش ماه ابتدای سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ و شکسته شدن رکورد مصرف اینترنت ماهانه این اپراتور و افزایش ۳۵ درصدی درآمد دیتای مصرفی مشترکین، صورت گرفت.
از سویی دیگر، رایتل با ارایه طرحهای تجاری متنوع و خدمات مقرون به صرفه، نظیر مکالمه رایگان درون شبکه و همچنین ثابت نگه داشتن قیمت اینترنت بیش از پیش در کنار هموطنان عزیز خود بوده است که منجر به جذب بیش از ۵۰۰ هزار مشترک جدید و رشد چشمگیر مشترکین فعال یک ماهه در شش ماه ابتدایی سال ۹۹ و افزایش ۱۳۲ درصدی درآمد حاصل از فروش سیمکارت شده است."
*اهداف رایتل
رضاخواه همچنین در گفتگوی اخیر خود با نشریه داخلی رایتل (راینو) افقهای پیشروی رایتل را به شرح زیر برشمرد:
"کسب جایگاه مطلوب در صنعت ارتباطی کشور، ارتقای کیفیت سرویس و افزایش رضایتمندی مشترکین، پیمانکاران، کارکنان و سهامداران از جمله طرح و برنامههای آینده رایتل محسوب میشود. همچنین ایفای نقش کلیدی رایتل به عنوان هلدینگ ارتباطی شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی بتواند در هوشمندسازی صنایع و هوشمندسازی شهرها و پیشرفت کشور از مسیر هوشمندسازی از دیگر اهداف این اپراتور به حساب میآید."