در گفتوگو با معاون عملیات اسنپ مطرح شد:
افزایش درآمد رانندگان اسنپ با تخصیص پاداشهای بیشتر
اسنپ بارها اعلام کرده است که رانندگان مهمترین سرمایه این شرکت هستند و برای افزایش رضایتمندی آنها و کیفیت ناوگان اسنپ اقدامات زیادی صورت میگیرد. اختصاص پاداش برای رانندگان یکی از روشهای قدردانی اسنپ از زحمات رانندگانش است.
حسین هزارجریبی، معاون عملیات شرکت اسنپ، درباره نحوه اختصاص پاداشها و تاثیر آن بر درآمد رانندگان توضیح میدهد.
پاداشها شامل چه کسانی میشود؟
به طور کلی سه مدل پاداش در اختیار رانندگان اسنپ قرار میگیرد؛ پاداش عضویت، پاداش فعالیت و پاداش فعالیت مجدد. پاداش عضویت در اکثر شهرها وجود دارد و شامل افرادی است که به تازگی به ناوگان اسنپ ملحق میشوند. به گفته معاون عملیات اسنپ، پاداش عضویت با توجه به جمعیت شهرها متفاوت است؛ مثلا در تهران و کرج در حال حاضر پاداش عضویت یک میلیون تومان است.
پاداش فعالیت اما میتواند تمام رانندگان ناوگان اسنپ را در برگیرد. رانندگان با توجه به حجم فعالیت و نوع کارکردشان در روز که در دستههای کمکار، متوسط و پرکار قرار میگیرند پاداشهایی را دریافت میکنند. حسین هزارجریبی در مورد این پاداش گفت:« پاداش فعالیت بر اساس تحلیل عملکرد و امتیازهایی که رانندگان کسب کردهاند به آنها تعلق میگیرد.
این پاداش بسته به شرایط، تقریبا به بیش از ۸۰ درصد رانندگان تعلق میگیرد.» از سوی دیگر اسنپ به رانندگانی که مدتی غیر فعال بودند نیز پاداش فعالیت مجدد میدهد. این پاداش میتواند انگیزهای برای فعالیت دوباره در اسنپ باشد.
پاداشها بر درآمد رانندگان چه تاثیری دارد؟
حسین هزار جریبی با اشاره به اینکه در ماههای اخیر میزان پاداشها افزایش یافته گفت: « در ۳ ماه اخیر میزان پاداشهای فعالیت رانندگان ۲.۵ تا ۳ برابر شده است» معاون عملیات اسنپ همچنین افزود: « گرچه رقم بودجه پاداش رانندگان قابل توجه است اما این هزینهای است که برای رشد و توسعه ضروری است.» او همچنین در مورد تاریخچه تخصیص پاداش رانندگان در اسنپ گفت:« سیستم پاداش از ابتدای راهاندازی اسنپ وجود داشت اما در طول این سالها بودجه و شکل آن تغییر کرده است.»
او همچنین از نقش تیم تحلیل اطلاعات در بخش عملیات صحبت کرد که به صورت مرتب در حال بررسی شرایط است و تاثیر پاداشها بر عملکرد رانندگان را بررسی میکند. پاداشها به طور اختصاصی از طریق پیامک و تماس تلفنی به رانندگان اطلاعرسانی میشود.
منفعت دو طرفه
در حقیقت اسنپ اعتقاد دارد که افزایش درآمد انگیزشی، منجر به بهبود کیفیت ناوگانش میشود. معاون عملیات اسنپ در مورد اینکه چه طور راننده و مسافر هر دو از سیستم پاداش منتفع میشوند گفت:« به طور مثال در اول ماه مهر همزمان با باز شدن مدارس و افزایش حجم ترافیک، پاداشهایی در نظر گرفته شد که حجم ناوگان به صورت متمرکز افزایش یابد تا بتواند پاسخگوی تقاضای بازار باشد و درخواستهای مسافران در زمان کمتری پاسخ داده شود. از سوی دیگر پاداشها کمک کردند تا با توجه به ترافیکی که وجود داشت پذیرش درخواستها برای رانندگان هم به صرفه باشد.» در حقیقت پاداشها کمک میکند تا به نیازهای مسافران و رانندگان همزمان پاسخ داده شود.
علاوه بر پاداش، باشگاه رانندگان خدمات مختلفی اعم از تخفیفهای ویژه برای خرید لوازم خودرو و تعمیرات در اختیار رانندگان اسنپ میگذارد که این خدمات به همه اعضای ناوگان اسنپ تعلق میگیرد. برای کسب اطلاعات در مورد این خدمات میتوانید به کانالهای اطلاعرسانی باشگاه رانندگان اسنپ( کانال تلگرام، وبلاگ و صفحه اینستاگرام) مراجعه کنید.