خبرگزاری کار ایران

نبض زندگی دیجیتال با برترین عرضه کننده خدمات ارتباطی/ایرانسل افق جدیدی ترسیم کرد

نبض زندگی دیجیتال با برترین عرضه کننده خدمات ارتباطی/ایرانسل افق جدیدی ترسیم کرد
کد خبر : ۱۵۴۵۷۴۱

اپراتور ایرانسل در چند دهه فعالیت خود استراتژی‌هایی را تدارک دیده که گام به گام در راستای خدمات ارتباطی مورد نیاز بازار دیجیتال کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ مهرماه ۱۳۸۲، در راستای اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده ۱۲۴ برنامه سوم و با هدف توسعه ارتباطات و مخابرات از طریق خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و نیز به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدی‌گری، نظارت بر تعرفه‌ها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرف‌کنندگان، مقدمات برگزاری مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد.

پس از انجام تشریفات مزایده و بررسی پیشنهادهای شرکت‌کنندگان، وزارت ارتباطات و فناوری‌‌ اطلاعات نهایتا در ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ کنسرسیوم "ایرانسل" را برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام کرد.

با تصویب قانون اجازه موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط مجلس شورای اسلامی ‌و شورای نگهبان، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در تاریخ ۶ آذر ۱۳۸۴ پروانه شبکه خدمات ارتباطات سیار (جی اس ام) را در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی کل کشور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد.

"ایرانسل" توانست در مدت کوتاهی پس از دریافت مجوز مذکور، مراحل راه‌اندازی و توسعه شبکه را به انجام رسانده و در ۶ شهریور ۱۳۸۵ (یعنی ۹ ماه پس از دریافت مجوز) بهره‌برداری آزمایشی از شبکه را آغاز کند. به این ترتیب شبکه ایرانسل در ۲۹ مهر ۱۳۸۵ به صورت رسمی‌در شهرهای تهران، مشهد و تبریز افتتاح شد.

"ایرانسل" از زمانی که در مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه برنده شد تا به امروز سال‌های پرتلاشی را گذرانده‌ است. تا جایی که  در سایه تلاش شبانه‌روزی، شش سال متوالی به عنوان پر افتخار «برترین عرضه‌کننده خدمات ارتباطی سال کشور» دست یافت. برای اولین بار در ایران سرویس اینترنت همراه 4G را با بیشترین سرعت باند پهن در کشور ارائه کرد؛ اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) را راه‌اندازی کرد؛ گسترده‌ترین شبکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم خانگی و اداری را فراهم آورد؛ و موفق به آزمایش فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE) شد. کسب عنوان «بزرگترین اپراتور دیتای ایران» گواه تلاش‌های این مجموعه است.

این مجموعه با بهره‌گیری از متخصصان مجرب داخلی و خارجی، توانست شبکه خود را در زمان کوتاه و با سرعت چشمگیری در سراسر کشور توسعه داده و ارائه خدمات با کیفیت در سطح استاندارهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار دهد. شبکه "ایرانسل" در آن زمان برای اولین بار در ایران، نسل ۷۵/ ۲ (EDGE) را با قابلیت استفاده از «اینترنت همراه» در اختیار مشترکان خود قرار داد.

در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۳۸۷ و در راستای گسترش سهم بازار و توسعه محصولات و خدمات، "ایرانسل" با دریافت پروانه ارائه سرویس اینترنت ثابت (WIMAX)، سرویس وایمکس را برای اولین بار در ایران ارائه کرد.همچنین موفق شد در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۹۴، «پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت بدون محدودیت در فناوری» را نیز برای نخستین بار در ایران کسب کند که در پی آن محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس برطرف شد. در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ایرانسل مجوز آزمایشی ارائه اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه را کسب کرد و در ۴ شهریور ۱۳۹۳ شبکه نسل سوم (3G) را به صورت رسمی‌راه‌اندازی کرد.

"ایرانسل" نخستین شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) ایران را نیز با فاصله کوتاهی از توسعه این فناوری در دنیا، در تاریخ ۲۹ آبان ۹۳ در مشهد مقدس راه‌اندازی کرد و با شتابی بی‌سابقه در اقصی نقاط ایران گسترش داد.

نبض زندگی دیجیتال با برترین عرضه کننده خدمات ارتباطی/ایرانسل افق جدیدی ترسیم کرد

بیژن عباسی آرند، مدیر عامل شرکت ایرانسل در جشن ۱۸ سالگی این مجموعه با اشاره به اینکه "ایرانسل" در راستای توسعه شبکه نسل پنجم، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، بهینه‌سازی خدمات و تصمیم گیری با تحلیل کلان داده گام‌های نوین اتخاذ کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر پوشش۴G ما به ۹۳ درصد و تعداد سایت‌های ۵G به هزار و ۱۴۴ مورد رسیده است.

 وی همچنین از پوشش فیبر نوری برای دو میلیون خانوار یاد کرد و گفت: در وضعیت فعلی برای دیتا سنتر و سوئیچ سنتر بیشترین پراکندگی را در سطح کشور داریم. ظرفیت موجود بیش از سه هزار و ۲۰۰ رک  و ظرفیت در حال اجرا ۲۴۰ رک است که در قالب برنامه توسعه آتی ۱۲۸۰ رک اجرا می‌شود.

عباسی آرند با اشاره به خدمات این اپراتور در بافت روستایی کشور اضافه کرد: پیش از این "ایرانسل" با محوریت توسعه در شهرها فعالیت می‌کرد اما در یک سال گذشته هزار و ۸۸۰ روستا با ۱۶۲ هزار خانوار و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت به پوشش پهن باند روستایی پیوستند.

وی گفت: در وضعیت فعلی ۳۹ هزار و ۲۰۰روستا با چهار میلیون و ۱۳۹ هزار خانوار و ۱۶.۵ میلیون نفر تحت پوشش پهن باند روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت "ایرانسل" در ادامه صحبت‌های خود به موضوع راه‌اندازی مرکز آموزش هوش مصنوعی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: همچنین به منظور توسعه خدمات آخرین سایت ۵G  در بوموسی راه اندازی شد.

عباسی آرند به پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در شهر صدرا اشاره کرد و بیان داشت: سایت ارتباط روستایی شهرستان جیرفت برای سخ آبادی راه اندازی شد. همچنین طرح‌های چت بات هوشمند، سرویس۵G FWA، نمایش خانگی ایرانسل من، پیشواز تصویری و پیامک ویدیویی طرح‌هایی است که به مناسبت ۱۸ سالگی ایرانسل رونمایی شدند.

این اقدامات در حالی است که این اپراتور استراتژی‌های مدونی برای ورود به حوزه هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند و توسعه دیجیتالی کسب و کارها در سال‌های آتی اتخاذ کرده است.

 

انتهای پیام/
ونوس بهنود
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز