خبرگزاری کار ایران

درخشش یک پدیده در میان غول‌های فن آوری/همراه اول بازار را ارتقاء می‌دهد

درخشش یک پدیده در میان غول‌های فن آوری/همراه اول بازار را ارتقاء می‌دهد
کد خبر : ۱۵۴۲۲۴۴

حضورهمراه اول در بزرگترین رویداد فناوری و استارتاپی صنعت آی‌سی‌تی نقطه امیدی برای ارتقاء بازار دیجیتال کشور و توسعه تعاملات اقتصادی برون مرزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رگه‌های رونق بازار اقتصاد دیجیتال کشور در روزهای اخیر با مشارکت فعال در یکی از رویدادهای مهم بین‌المللی قوت گرفته است.

مطابق تعاریف، همه فعالیت‌های اقتصادی، معاملات و تراکنش‌هایی که بر بستر اینترنت و در فضای دیجیتال صورت می‌گیرد، در گروه اقتصاد دیجیتال است و شاخص‌هایی مانند مجموع طول خطوط کابل نوری، میزان نفوذ تلفن‌های همراه، تعداد کاربران اینترنت و میزان پهنای باندی که در اختیار دارند، تعداد وبسایت‌ها و تعداد دامنه‌ها می‌تواند در عیارسنجی وضعیت کشورها دخیل باشد.

در واقع اگر در گذشته دارایی مانند زمین و نیروی کار ثروت‌آفرین محسوب می‌شد در عصر دیجیتال، این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که جایگزین شده‌اند.

اما برای شکل گیری بازار دیجیتال در ایران یکی از مهمترین داشته‌ها شرکت‌هایی است که توانسته‌اند بعد از پاسخگویی به نیاز داخل به سمت بازارهای جهانی گام بردارند.

شرکت ارتباطات سیار ایران (به اختصار: IR-MCI) که با نام تجاری همراه اول نیز شناخته می‌شود، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران، نخستین و یکی از بزرگ‌ترین اپراتور‌های شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران، با حدود ۱۰۰ میلیون سیم‌کارت واگذارشده  و دارای پرسرعت‌ترین اینترنت همراه ایران به همراه دو هزار و ۹۴۰ منطقه تحت پوشش اینترنت است.

این شرکت در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست اپراتوری در جشنواره فاوا و در چهارسال متوالی موفق به دریافت گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شده‌ است.

همچنین برند همراه اول در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

بازیگر اول ایران در بازار جهانی

با اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران و حضور همراه اول  در رویداد جهانی جیتکس ۲۰۲۴ که از ۲۳ تا ۲۷ مهر ۱۴۰۳ در دبی برگزار می‌شود، این نقطه قوت شکل گرفته است که فناوری ایران در بازارهای جهانی جایگاه خود را تثبیت و تحکیم کند.

این رویداد که میزبان بیش از ۶۵۰۰ شرکت از ۱۸۰ کشور است به مکانی کلیدی برای نمایش نوآوری‌ها و تحولات فناوری تبدیل شده است.جیتکس ۲۰۲۴ که با محوریت «آینده هوش مصنوعی» برگزار می‌شود، بستری برای تبادل دانش و همکاری‌های بین المللی در راستای شکل گیری اقتصاد دیجیتال و تسریع تحولات در آن است.

همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و خاورمیانه، با هدف کلیدی تقویت جایگاه خود در این اقتصاد نوین، برای سومین سال متوالی در این نمایشگاه حضور یافت و در غرفه بزرگ و یکپارچه خود، سرویس‌ها و نوآوری‌های خود را در پنج بخش تخصصی شامل «زندگی دیجیتال»، «راهکارهای هوشمند»، «خدمات ارتباطی»، «تجارت الکترونیکی» و «آینده» به نمایش گذاشت.

همراه اول با نمایش و ارائه خدمات و سرویس‌هایی در زمینه‌های فین تک، توریسم، ابری، راهکارهای هوشمند، چت بات‌های پیشرفته قصد دارد نشان دهد که چطور با استفاده از فناوری‌های نوین، زندگی دیجیتالی کاربران را بهبود می‌بخشد.

پیش‌بینی می‌شود حضور این شرکت در جیتکس تاثیرات کلانی در بازار داخلی ایران نیز داشته باشد و زمینه‌ساز ارتقا سطح خدمت‌رسانی و تولید شرکت‌های فناوری شود.

جیتکس نقطه استراتژیک دیجیتالی شدن جوامع

اما چرا یک نمایشگاه تا به این درجه مهم و تاثیرگذار است؟ گفته می‌شود  که جیتکس به عنوان نقطه‌ای استراتژیک برای شکل‌گیری همکاری‌های تجاری و تبادل دانش، نقشی محوری در تسریع روند دیجیتالی شدن جوامع ایفا می‌کند.

بنابراین از جمله اهداف دیگر همراه اول از این حضور، جذب مخاطبان بین المللی برای پلتفرم‌های دیجیتال توسعه یافته خود، تقویت روابط با سایر شرکت‌های فناورانه و ارائه راهکارهایی است که بتواند به توسعه اقتصادی دیجیتال در ایران و منطقه کمک کند.

همچنین با حضور متخصصان، سرمایه گذاران و کارآفرینان از سراسر جهان، جیتکس برای همراه اول فرصتی است تا شبکه ارتباطی خود را گسترده‌تر کند و در لبه تحولات جهانی باشد.

مطابق اعلام نظر کارشناسان، علاوه بر مزیت‌های جیتکس گلوبال برای شرکت‌های فناوری اطلاعات و استارتاپ‌ها، جیتکس از مزایای ویژه‌‌ای برای ایرانیان برخوردار است:

فرصتی برای شرکت‌های ایرانی برای نمایش توانمندی‌های خود در بازار جهانی، منبعی برای کسب دانش و فناوری نوین و پلتفرمی ‌برای ایجاد مشارکت‌های استراتژیک از ظرفیت‌های این رویداد است.

در اهمیت این رویداد باید تاکید کرد نمایشگاه جیتکس دبی در مهرماه سال ۱۴۰۲، با مشارکت بیش از ۶۰۰۰ غرفه‌گذار، ۱۸۰۰ استارتاپ، ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار، ۱۸۷۰۰۰ بازدیدکننده از ۱۸۰ کشور، ۳۵۰ نهاد دولتی، ۱۷۸۵ رسانه از سراسر جهان و ۱۸۰۰ سخنران برپا گردید.غول‌های فناوری دنیا شرکت در این نمایشگاه را در سرلیست برنامه سالانه خود قرار داده‌ و برای معرفی آخرین دستاوردهای خود و شاخ و شانه کشیدن به رقبا از آن بهره می‌برند.

 

 

انتهای پیام/
ونوس بهنود
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز