خبرگزاری کار ایران

رونمایی از اولین نرم افزار ERP صنعت چرم توسط شرکت ترازپویش

رونمایی از اولین نرم افزار ERP صنعت چرم توسط شرکت ترازپویش
کد خبر : ۱۵۴۰۶۴۸

با هدف بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری تولید کنندگان صنعت چرم از اولین نرم افزار تخصصی این صنعت در کشور رونمایی شد.

محسن احمدی، مدیرعامل شرکت ترازپویش ضمن اعلام خبر رونمایی از اولین نرم افزار ERP تخصصی در زمینه صنعت چرم، بیان کرد: صنعت چرم یکی از صنایع بسیار مهم کشور با پیچیدگی‌های زیاد است، در این صنعت واحدهای متعددی در کنار هم فعالیت می کنند تا یک محصول نهایی تولید شود که بسیاری از مواقع عدم هماهنگی بین واحدها یا به اصلاح فعالیت جزیره‌ای هر یک از آن­ها چالش‌های زیادی را برای صاحبان کسب و کار ایجاد می‌کند.

او افزود: امروز با پیاده‌سازی اولین نرم افزار ERP که به طور اختصاصی به صنعت چرم اختصاص دارد، تلاش کردیم تا چالش های فعالان این صنعت را به حداقل برسانیم.

این فعال حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: تولیدکنندگان محصولات چرمی در حجم بسیار بالا، کارخانجات بزرگ و کوچک و کارگاه های تولیدی می توانند از این نرم افزار ERP که به طور ویژه به این صنعت اختصاص دارد، استفاده کنند.

احمدی در تشریح عملکرد این نرم افزار گفت: در این نرم افزار کلیه فرایندها از مرحله ثبت سفارش که توسط واحد فروش صورت می گیرد تا مرحله نهایی که ثبت فاکتور و خروج از کارخانه است، در سیستم ثبت می شود تا هیچ خطایی صورت نگیرد.

مدیر عامل شرکت ترازپویش مزیت استفاده از نرم افزارهای ERP را افزایش بهره وری، بهبود فرایندها، گزارش گیری مناسب تر، کاهش خطاها و در نتیجه بهبود یک سازمان و افزایش سود مالی عنوان کرد و افزود: یکی از دغدغه های بزرگ فعالان در صنعت چرم که با استفاده از این نرم افزار به طور کامل حل می شود، عدم انطباق محصول تولیدی با سفارش مشتری است؛ چیزی که نتیجه ی آن عودت کالاهای تولیدی و عدم پرداخت مبلغ سفارش توسط مشتری است.

او ادامه داد: همینطور درج اشتباه مشخصات نمونه شاهد دریافتی توسط واحد فروش نیز با توجه به قابلیت های ویژه ای که برای این نرم افزار در نظر گرفتیم، مشکلات این واحد را نیز به حداقل می رساند. مشخصا یکی از مسائلی که می تواند موجب سود بیشتر کسب و کارها به ویژه در صنعت چرم شود، کاهش ضایعات محصول است که با نرم افزار ERP با توجه به قابلیت های ویژه، برنامه ریزی تولید به بهترین شکل صورت گرفته و ضایعات را به حداقل می‌رساند که نتیجه ی آن طبیعتا برای صاحبین کسب و کار، سود بیشتر است.

احمدی ویژگی دیگر این نرم افزار را قابلیت ردگیری هر سفارش بر مبنای شماره تولید هر محصول عنوان کرد و افزود: این ویژگی کار واحد کنترل کیفیت را ساده و دقیق تر می کند و مشتریان ناراضی را به شدت کاهش می دهد.

مدیر عامل شرکت ترازپویش اضافه کرد: به طور کلی ERP ها نرم افزارهایی هستند که با بهبود و یکپارچه نمودن کلیه فرایندها از سفارش تا تحویل به مشتری، مشکلات و درگیری‌ها را کاهش داده و سود مالی را افزایش می دهند. البته گزارش گیری های لحظه ای، محاسبه بهای تمام شده و قیمت فروش با توجه به نوسانات و متغیرها، هماهنگی واحدها، حذف کاغذبازی، به حداقل رسیدن خطاهای پرسنل و بسیاری از قابلیت های دیگر در این نرم افزار قرار داده شده. به طور کلی تلاش کردیم تمامی دغدغه ها و چالش های فعالین صنعت چرم از طریق این نرم افزار ERP پاسخ داده شود.

او در ادامه درباره فرآیند تحقیق و توسعه این نرم افزار گفت: شرکت ترازپویش بیش از 10 سال در زمینه تولید نرم افزارهای ERP فعالیت می کند و نرم افزارهایی برای صنایع مختلف تولید کرده است که مشتریان بسیاری در صنایع مختلف مثل چاپ و کارتن سازی، داروسازی، مواد شوینده، مبلمان، تزریق پلاستیک، فروشگاه های زنجیره ای، تعمیرگاهی، صنایع غذایی و دیگر صنایع داشته، و حالا با استفاده از تجارب پیشین و مشاوره های فعالین صنعت چرم، کلیه دغدغه ها را شناسایی و آن را بر طرف کردیم. همینطور این نرم افزار در حال حاضر در چند شرکت و کارخانه صنعت چرم در حال استفاده می باشد و حالا با عیب یابی کامل می توانیم از آن رونمایی داشته باشیم.

رونمایی از اولین نرم افزار ERP صنعت چرم توسط شرکت ترازپویش

در حال حاضر ماژول های نرم افزار توتال پرو شامل سیستم های حوزه مالی از جمله حسابداری، دریافت پرداخت، اموال، حقوق و دستمزد؛ حوزه بازرگانی شامل فروش، مهندسی فروش، تدارکات داخلی و خارجی، انبار داری و حوزه سیستم های کارخانه ای شامل سیستم های تولید، برنامه ریزی تولید، کنترل تولید، کنترل کیفیت و تعمیر و نگهداری و در انتها سیستم های حوزه مدیریت شامل بهای تمام شده، بودجه، تحلیل سود و زیان می باشند که می تواند به مشتریان این صنعت کمک بسیاری کند.

 

مزایای نرم افزار ERP ترازپویش نیز در ویدئوی زیر به صورت کامل شرح داده شده:

توضیحات تکمیلی در مورد نرم افزار ERP صنعت چرم در وبسایت مجموعه ی ترازپویش به نشانی www. tp-co.com قرار گرفته که علاقه مندان می توانند مطالعه کنند.

تعاریف بسیار زیادی در زمینه ERP وجود دارد که تقریبا تمامی آن ها یک مفهوم را منتقل می کنند. برنامه‌ریزی منابع سرمایه ای به زبان انگلیسی Enterprise resource planning و به اختصار ERP نامیده می شود. اولین بار در سال ۱۹۹۰ واژه ERP توسط شخصی به نام گارتنر ارایه شد.

نرم افزار های ERP و یا نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان بسته به شرکت های سازنده، از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند. اما به طور کلی ERP ها نرم افزارهایی هستند که داده های اطلاعاتی را از تمام بخش های مختلف یک سازمان جمع آوری کرده و در یک سیستم یک پارچه نگهداری و آنالیز می‌کنند . ERP ها از طریق ماژول ها با بخش های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند و با استفاده از این نرم افزار می توان در مواقع نیاز به آسانی و با سرعت بالا به اطلاعات و آنالیز های مورد نیاز دسترسی پیدا کرد. در حقیقت هدف استفاده از ERP ها گرد آوری جامع اطلاعات یک سازمان در یک سیستم یک پارچه است که بدون خطا و برای بهبود و ارتقاء برنامه ریزی و فعالیت های یک سازمان صورت می‌گیرد.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز