خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم

برگزاری اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم
کد خبر : ۱۵۳۶۴۳۲

فردا، دهم مهر ماه، جلسه شورای ملی فضای مجازی با حضور مسعود پزشکیان برگزار خواهد شد.

ایلنا:دولت چهاردهم کمتر از سه ماه پس از تشکیل کابینه، اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی را برگزار می‌کند. این جلسه فردا، دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد و مسعود پزشکیان، به‌عنوان رئیس دولت و رئیس شورای عالی فضای مجازی در این جلسه حضور خواهد داشت.

رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیما، وزیر ارتباطات، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌‌بنیان رئیس‌جمهور از جمله اعضای حقوقی این شورا هستند و محمد آقامیری هم دبیری این شورا را بر عهده دارد.

علاوه بر این، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، رضا تقی‌پور، رسول جلیلی، عزت‌الله انتظامی و محمدحسین انتظاری نیز از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی هستند که در جلسه فردا حضور خواهند داشت.

موضوع جلسه فردای شورای عالی فضای مجازی اعلام نشده اما با توجه به این که دولت چهاردهم بر لزوم تغییر سیاست‌ها و چارچوب‌های فیلترینگ تاکید دارد و مطالبه برداشته شدن فیلترینگ هم تقاضای عمومی جامعه است، انتظار می‌رود یکی از محورهای اصلی این جلسه مساله فیلترینگ باشد.

چندی پیش هم ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرده بود که در حوزه سیاست‌گذاری برای اینترنت و فیلترینگ وزارت ارتباطات تصمیم‌گیرنده نیست اما سیاست‌هایی منوط بر تغییر و بازنگری در چارچوب‌های فیلترینگ دارد و در حال تدوین برخی برنامه‌های دیگر هم هست که باید آن‌ها را به مراجع مربوطه ارائه کند.

مسعود پزشکیان هم که یکی از محورهای اصلی وعده‌های انتخاباتی‌اش برداشتن فیلترینگ بوده در اولین نشست خبری خود اعلام کرده بود که «حذف چارچوب‌های فیلترینگ در دستور کار است.» بنابراین، باید منتظر نتیجه بحث‌های مطرح‌شده در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم که فردا برگزار می‌شود، باشیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز