خبرگزاری کار ایران

حضور داتا در دومین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور

حضور داتا در دومین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور
کد خبر : ۱۵۳۰۳۳۹

فعالان هوش مصنوعی در نمایشگاهی با همین مضمون توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری شرکت کردند و داتا با حضور در این نمایشگاه، توانمندی‌های خود را به علاقه‌مندان نشان داد.

ایلنا؛ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه، میزبان دومین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور بود و در این میان بیش از ۲۰ شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی به ارائه دستاوردهای خود پرداختند. داتا نیز به عنوان یکی از بازیگران تازه‌نفس این صنعت، در این رویداد حضور پیدا کرد و پذیرای علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با داده و هوش مصنوعی بود.

داتا در دومین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور بر تشریح دستاوردها و تجارب خود در زمینه به‌کارگیری فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت داده، اعتبارسنجی، مدیریت ریسک و ... تمرکز داشت. در همین راستا، مدیران شرکت‌هایی که  به موضوع بهره‌گیری از پتانسیل‌های هوش مصنوعی در بهبود فرآیندهای سازمانشان علاقمندند، با حضور در غرفه داتا، پاسخ سوالات خود درباره چگونگی مفید واقع شدن در این فناوری برای اصلاح فرآیندهایشان را دریافت کردند.

کارکردها و چگونگی عملکرد سامانه‌های ارائه شده از سوی داتا، از مهم‌ترین محورهای سوالات بازدیدکنندگان بود. سامانه مدیریت ریسک که می‌تواند میزان ریسک شرکتها را بر اساس شاخص‌های مختلف و به کمک هوش مصنوعی تحلیل و حتی پیش‌بینی کند، در این رویداد مورد توجه برخی شرکتهای فعال در صنعت پالایش و پتروشیمی قرار گرفت. سامانه‌های اعتبارسنجی مشتریان، مدیریت چرخه عمر مشتری، شناسایی مشتریان بالقوه و وصول مطالبات، از جمله دیگر محصولات داتا بودند که در گفتگو با بازدیدکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

اگرچه بخش اعظم بازدیدکنندگان را مدیران شرکتها و فعالان حوزه هوش مصنوعی تشکیل می‌دادند، اما این رویداد در انحصار این گروه نبود و دانشجویان رشته‌های فنی علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه نیز از سوی شرکت‌ها، مخاطب قرار گرفتند و داتا که اکنون در حال تکمیل تیم فنی خود است، در تعامل با علاقه‌مندان به ارائه موقعیت‌های کارآموزی و استخدام پرداخت و رزومه‌های آنان را دریافت کرد.

اولین گردهمایی فعالان هوش مصنوعی، پیش‌تر و در مهر ماه ۱۴۰۲ تحت عنوان بزرگداشت روز فناوری هوش مصنوعی برگزار شده بود. هدف از برگزاری این رویدادها، میزبانی از فعالان و علاقه‌مندان این حوزه است تا بستری برای ارتباط بهتر  قشرهای مختلف این اکوسیستم و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال حوزه هوش مصنوعی فراهم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز