بررسی فرایندهای تداوم کسبوکار ایرانسل توسط وزارت ارتباطات
همزمان با هفته پدافند غیرعامل، جلسه ارزیابی وضعیت فرایندهای تداوم کسبوکار در شرکت ایرانسل، عصر سهشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱، با حضور مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوریاطلاعات برگزار و وضعیت این فرایندها، مثبت ارزیابی شد.
طی این رویداد، برنامه آزمایش تابآوری شبکه و تداوم کسبوکار و مدیریت بحران در ایرانسل اجرا شد. در این آزمایش، شرایط فرضی بروز مشکل برای یک اِلِمان مهم در هسته شبکه و نیز از دست دادن لینکهای انتقال شرکت ارتباطات زیرساخت، بررسی و ضمن انجام سناریوهای از پیش برنامهریزی شده، نقاط قوت و ضعف احتمالی، در یک فضای چالشی، ارزیابی و ثبت شد.
مدیران وزارت ارتباطات حاضر در این آزمایش، ضمن تأیید نتایج به دست آمده، خواستار برنامهریزی و اجرای فرایندهای مشابه در زمینه مدیریت بحران و فرایندهای تداوم کسبوکار، در سایر زیرمجموعههای وزارت ارتباطات شدند.
همچنین مانور قطعی برق مرکز BSC ایرانسل در سایت ایرانسل در اردبیل و دیتاسنتر ایرانسل در شرق تهران، بدون بروز هر گونه وقفه و یا قطعی در ارتباط برگزار شد.
https://irancell.ir/b/296464/b