مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد:
برگزاری رویداد ایران باشکوه برای چینیها
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رویداد «ایران باشکوه» به مناسبت عید چینیها در استانهای کشور برگزار میشود.
به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم لاریجانی (مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری) با اعلام خبر برگزاری رویداد ایران باشکوه برای چینیها، گفت: به منظور حضور مستمر و موثر در بازار هدف گردشگری چین، معاونت گردشگری در تلاش است تا همزمان با سال نو چینی در تاریخ ۴ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری، رویداد «ایران باشکوه» را برای گردشگران چینی برگزار نماید.
وی با بیان اینکه سال نو چینیها برای دومین بار در کشور گرامی داشته میشود؛ افزود: پس از لغو روادید برای شهروندان این کشور، میزبانی از اینفلوئنسر و فعالین گردشگران چینی در قالب تورهای آشناسازی در کنار نتایج سفر اخیر بخش خصوصی و برگزاری نشست B۲B در این کشور ، انتظار میرود دستاوردهای این رویداد ۱۷ روزه، بیش از پیش باشد و سهم ایران از بزرگترین بازار گردشگرفرست دنیا افزایش یابد.
لاریجانی با اشاره به اینکه استانهایی که بیشتر مورد استقبال گردشگران چینی هستند؛ به منظور برگزاری رویداد «ایران باشکوه» انتخاب شدهاند؛ یادآور شد: ۹ استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد از جمله استانهای منتخب به منظور برپایی رویداد ایران باشکوه هستند.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان کرد: برای ترغیب و تشویق هر چه بیشتر گردشگران چینی برای انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر لازم است تا همکاری و هماهنگی در زمینههای مختلف میان مقامات استانی و دستگاههای فرابخشی صورت پذیرد.
وی در تشریح اقدامات مذکور تصریح کرد: برگزاری جشنهای متناسب در طول هفته، نصب بنرهای خوشامدگویی و تبریک سال نو به زبان چینی در ورودی و اماکن مهم شهر، برگزاری مسابقات مختلف همچون عکس، خاطره کوتاه، پست در فضای مجازی و نیز نورپردازی اماکن مهم گردشگری بخشی از اقدامات در نظر گرفته در رویداد «ایرانباشکوه» به شمار میآید.
لاریجانی افزود: همچنین برپایی نمایشگاههای موقت با ارتباط موضوعی میان دو کشور، سرو غذاهای چینی در رستورانها، طراحی گشتهای ویژه و متناسب با سلایق مردم این کشور، اعمال تخفیف در مراکز اقامتی، پذیرایی و فروشگاههای صنایعدستی، اعمال تخفیف در ورودیه اماکن گردشگری و موزه ها، استقرار راهنمای چینی زبان در موزهها و اماکن گردشگری در کنار هر گونه ابتکار و خلاقیت دیگر در سطح استان به صورت فراگیر (در همه مراکز) و یا گزینشی ( در برخی از مراکز) تعیین و مختص گردشگران چینی به کار گرفته میشود.
وی با اشاره به اینکه مقرر است تبلیغات گستردهای توسط تورگردانان ایرانی، تورگردانان چینی، نمایندگیهای فروش هواپیمایی ماهان، سفارت و کنسولیهای جمهوری اسلامی ایران در کشور چین انجام شود؛ یادآور شد: از این رو پیشنهادات استانی اعم از برنامههای مدنظر و درصد تخفیفات در هر یک از بخشها پس از جمعبندی و گزارشگیری به شکل دقیق اعلام خواهد شد.
به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، پیشنهادات دریافتی از استانها توسط این معاونت به تورگردانان داخلی و چینی اطلاعرسانی خواهد شد و آنان بر اساس پیشنهادات، برنامه سفر خود را طراحی و تبلیغ خواهند کرد.