"تعلیم مطالعات اسلامی در عصر داعش؛ اسلامهراسی و خشونت" منتشر شد
کتاب "تعلیم مطالعات اسلامی در عصر داعش؛ اسلامهراسی و خشونت" مجموعه مقالاتی است که مولفان آن میکوشند تا با تلفیق مبانی نظری و تجربیات شخصی خود از مدلهایی تازه از تدریس علوم دینی سخن بگویند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در زمانهای که دلارهای سعودی صرف استخدام طلبههایی میشود که بهجای مشق معرفت، مشی خشونت میکنند، آیا میتوان هنوز از تعلیم مبانی شریعت سخن گفت و به خشونت و افراط گرفتار نشد. چه کسانی از این وضع منتفع میشوند؟ اولین گروه ذی نفع خود تروریستهای خشنی هستند که از رهگذر بازنمود وحشتآفرین اسلام دیگر هیچ صدای جایگزینی از اردوگاه اسلام معتبر نمیآید. از سوی دیگر رسانههایی که نانشان را در تنور سوزان اسلامهراسی مییابند، میتوانند ذیل یک کلیت دروغین، تمام جبهه اسلام و تعلیمات و آموزش اسلامی را خشن و تروریستی معرفی کنند. در چنین وضعی آیا از تعلیم اسلام میتوان در معنایی رحمتآفرین سخن گفت؟ معلمان و مبلغان چگونه میتوانند اسلام را چنانکه بود معرفی کنند وقتی صدر اخبار رسانههای جهان هجمهی بیامانی به اسلام است و پیشاپیش اذهان عمومی را شکل داده است؟ آیا راهحل آمیزش مبانی دینی در دانشگاه غیردینی است؟ کتاب"تعلیم مطالعات اسلامی در عصر داعش؛ اسلامهراسی و خشونت" مجموعه مقالاتی است که مولفان آن میکوشند تا با تلفیق مبانی نظری و تجربیات شخصی خود از مدلهایی تازه از تدریس علوم دینی سخن بگویند. محققان این مجموعه از تجربیات مواجهه با دانشآموزان و والدینی سخن گفتهاند که در اثر مواجهه با این تبلیغات در یادگیری علوم دینی مردد شدهاند. این کتاب در عصر سوءبرداشتهای دهشتناک از اسلام و افسانهی اسلامهراسی به راه افتاده در تلاش است تا ساختارها و مبانی آموزش تعلیمات دینی را چنان نشان دهد که جایگاه واقعی آن در مقام یک امر آموزشی نمایان شود.
کتاب "تعلیم مطالعات اسلامی در عصر داعش؛ اسلامهراسی و خشونت" با ویراستاری دارول کورتنی، مدرس مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا در دانشگاه وافورد، در 340 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه ایندیانا منتشر شده است.