مدیر کمیته استارت آپها در دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال مطرح کرد:
اهمیت شبکهسازی استارت آپهای حوزه فرهنگ
مدیر کمیته استارت آپها در دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال گفت: یکی از مهمترین برنامههای ما در بخش استارت آپهای نمایشگاه، شبکه سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت آپهای حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر است.
به گزارش ایلنا، دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال از نهم تا پانزدهم آبان ماه در مصلی برگزار میشود. این نمایشگاه در بخشها و کمیتههای مختلفی تقسیم شده است که هر بخش و کمیته مربوطه تدابیر جدیدی را برای نمایشگاه این دوره اتخاذ کرده است. در ادامه گفتگو با رحیم سرهنگی (مدیر کمیته استارت آپها در دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال و مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) را میخوانید.
مهمترین برنامههای شما در کمیته استارت آپها برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال چیست؟
یکی از مهمترین برنامههای ما در بخش استارت آپهای نمایشگاه، شبکه سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت آپهای حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر است که در این بخش انتقال تجربه و اتصال بین موسسین استارت آپها با یکیدیگر و با شبکه سرمایه گذارهای خطر پذیر این حوزه خواهیم داشت. همچنین در نشستهای غیررسمی تخصصی بین آنها و مسئولین دستگاههای اجرایی دولتی برای حل مسالههای آنها تلاشهایی خواهیم داشت.
امسال در کمیته شما چه نوع آوری و خلاقیتی نسبت به سال گذشته وجود دارد؟
برای دوره دوازدهم نمایشگاه رسانههای دیجیتال سعی کردیم فضای متفاوتی در بخش استارت آپها داشته باشیم در واقع یکی از نوآوریهای ما در این بخش کافه کارآفرینی است که پاتوق و بستری برای شبکه سازی استارت آپهاست که فکر میکنم در نوع خود از لحاظ چیدمان و کارکرد منحصر به فرد باشد . همچنین از نوآوریهای دیگر در این بخش ، چیدمان فضا و بخش بندی بر اساس نوع مخاطب است . یعنی یک بخش از فضای نمایشگاه برای عموم بازدید کنندگان طراحی شده ، یک بخشی برای پاتوقهای گفتگو و کارگاههای عمومی و یک بخش هم که بصورت وی ای پی دیده شده بخش سرمایه گذارها و میزهای مذاکره تخصصی است.
پیش بینی شما از استقبال و نحوه حضور بخش استارت آپها در این نمایشگاه چیست؟
به نظرم به علت همزمانی برگزار نمایشگاه با اوایل شروع دانشگاهها و همچنین علاقه قشر جوان و دانشجو به این بخش فکر میکنم استقبال ویژهای از این بخش خواهد شد به ویژه اینکه ما امسال با راه اندازی کافه کارآفرینی پاتوقی برای گپ و گفتهای نوآورانه خواهیم داشت که بنظرم فضای جذابی است و با استقبال رو به رو میشود.
نکته دیگری اگر باقی مانده که به مخاطبان برای استفاده از نمایشگاه کمک میکند بفرمایید؟
امسال با برنامه ریزیهای انجام شده توسط موسویان و افراسیابی به نظر میرسد در همه بخشها یک انسجام و هماهنگی خواهیم داشت که بخشهای مختلف نمایشگاه را نسبت به سالهای قبل جذابتر خواهد نمود . امیدوارم این نمایشگاه بتواند گام مهمی در بخش توسعه محتوای و رسانههای دیجیتال و در کل اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشد.