اولین واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش به اکران نوروزی؛
استقبال مخاطبان از فیلمها خوب است/صداوسیما تیزر فیلمها را عادلانه پخش کند
غلامرضا فرجی میگوید: صداوسیما باید شرایط نمایش تیزر فیلمها را بیشتر فراهم کند و تیزر فیلمها را بهصورت مساوی و عادلانه پخش کند.
غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در اولین واکنش به اکران نوروزی فیلمها گفت: روزهای اول اکران فیلمهای نوروزی در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته خوب نبود ولی باتوجه به افزایش حجم تبلیغات و اطلاعرسانی فیلمها، استقبال مخاطبان از فیلمها و فروش فیلمها بهتر شده و وضعیت فروش فیلمها روز به روز نیز بهتر میشود.
وی ادامه داد: وضعیت فروش فیلمها در استانها و مراکز استانها بسیار خوب است و استقبال از فیلمها باتوجه به اینکه افزایش قیمت بلیت در سینماهای شهرستانها وجود نداشته، بسیار خوب است.
فرجی با اشاره به اهمیت تبلیغات شهری و تبلیغات صداوسیما و همچنین اطلاعرسانی سایتها و فضای مجازی در افزایش مخاطبان فیلمها گفت: اطلاعرسانی فیلمهای پرفروش در فضای مجازی و سایتها و خبرگزاریها خوب است. صداوسیما نیز تبلیغات فیلمها را پخش میکند.
وی ادامه داد: صداوسیما باید شرایط نمایش تیزر فیلمها را بیشتر فراهم کند و تیزر فیلمها را بهصورت مساوی و عادلانه پخش کند زیرا تأثیر مستقیمی روی فروش فیلمها دارد.
فرجی افزود: براساس آییننامه جدید اکران فیلمها، هر فیلم در نوروز میتواند ۶ هفته در سرگروه اکران شود و بعد از ۶ هفته،۴ هفته دیگر میتواند اکران فیلمها بدون سرگروه ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: اکران فیلمهای نوروزی از ۲۳ اسفند سال ۹۶ آغاز شده اما محاسبه تعداد هفته اکران فیلمها از اول فروردین محاسبه میشود و فیلمها با توجه به لحاظ کردن کف فروش تا نیمه اردیبهشت میتوانند به اکران خود ادامه بدهند.